دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

آسیب‌های فیلترینگ و فیلترشکن به ایرانیان

کد خبر: 1199305

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

آسیب‌های فیلترینگ و فیلترشکن به ایرانیان

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

صبح نو عنوان کرد: تدارکات بازی سیاسی در نیاوران و لواسان

در اظهارات رسانه‌ای اطرافیان حسن روحانی از جمله محمود واعظی پیام‌هایی دیده می‌شود که بیانگر سودای بازگشت به قدرت است. به‌نظر می‌رسد حسن روحانی که در دوران 8 ساله ریاست‌جمهوری‌‌اش، حزب متبوع خود را به فراموشی سپرده بود حالا قرار است با تابلوی این حزب مجددا برای انتخابات فعال شود.

صبح نو در این ارتباط نوشته: واعظی از دیدارهای منظم روحانی با چهره هایی نظیر علی اکبر ناطق نوری و محمد خاتمی گفت و در عین حال رسما از قصد و هدف حزب متبوعش یعنی «اعتدال و توسعه» برای مشارکت در انتخابات آینده مجلس رونمایی کرد.

پس از اظهارات روحانی در جمع استانداران دولت سابق، علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس نیز در قاب تلویزیون ظاهر شد و به بهانه پاسداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مانیفست اندیشه‌ای خود درباره موضوعات روز سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را ارائه کرد.

سخنان روحانی و علی لاریجانی، موجب گشت تا این دو چهره در معرض محک مجدد اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان قرار بگیرند و در دوران بی محوری و انزوا، بار دیگر در شمایل نخ تسبیح این دو طیف ظاهر شوند.

آنچنانکه در کلام واعظی نیز کاملا مشهود است، جریان راست میانه و همراهان اصلاح طلب آنها همچون گذشته «نظارت استصوابی» را به عنوان عامل اصلی عدم حضورشان در ساختار مفروض دارند و در عوض به اینکه افکار عمومی دیگر به آنها اعتمادی ندارد، کوچک ترین اشارتی نمی‌کنند.

گزارش همشهری از آسیب فیلترینگ و فیلترشکن به ایرانیان/ 540میلیارد تومان گردش مالی مافیای فیلترشکن

تشدید فیلترینگ و اختلالات اینترنت و همچنین انسداد فیلترشکن‌های معتبر موجب سوق یافتن شهروندان به سمت استفاده از ابزارهای ناامن به‌منظور فراهم آوردن امکان دسترسی به اینترنت شده و همین امر مخاطرات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است.

همشهری در این باره نوشته: وی‌پی‌ان‌ها یکی از شایع‌ترین ابزارها برای آلوده کردن دستگاه‌های الکترونیک است. گزارش مردادماه گذشته شرکت امنیت سایبری کسپرسکی، دستگاه‌های ایرانی را در صدر ابزارهای آلوده دنیا رده‌بندی کرد. پس از ایران در این جدول می‌توان نام کشورهای چین، یمن، عمان، عربستان سعودی و الجزیره را دید. هنگامی که به نام این کشورها دقت می‌شود، آنچه جلب توجه می‌کند موضوع محدودیت‌های اینترنتی است که کاربران را به ناچار به سمت ابزارهای تغییر‌ ای‌پی هدایت می‌کند. کشورهای اروپایی و آمریکایی براساس گزارش کسپرسکی در رده‌های پایین‌تر ابزارهای آلوده قرار دارند.

هم‌اکنون میانگین قیمت فروش وی‌پی‌ان در کشور به ماهانه حداقل ۶۰هزار تومان رسیده است. اگر فرض کنیم هم‌اکنون تنها 20درصد از کاربران پلتفرم‌های فیلترشده از وی‌پی‌ان پولی استفاده می‌کنند به رقمی معادل 540میلیارد تومان گردش مالی مافیای فیلترشکن در‌ ماه می‌رسیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها