سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به شهرستان بهارستان ؛

رئیسی: دست مفسدان و رانت‌خواران را قطع می‌کنیم/ تذکر به مدیران برای اجرای سریع ۲ پروژه راکد

کد خبر: 1196768

رئیس‌جمهور به منظور بازدید از پروژه‌های در دست احداث و دیدار با مردم در سفری یک‌روزه وارد شهرستان بهارستان شد.

رئیسی: دست مفسدان و رانت‌خواران را قطع می‌کنیم/ تذکر به مدیران برای اجرای سریع ۲ پروژه راکد

رئیس‌جمهور به منظور بازدید از پروژه‌های در دست احداث و دیدار با مردم در سفری یک‌روزه وارد شهرستان بهارستان شد.

جزئیات برنامه‌های رئیسی در بهارستان

‌آیت‌الله رئیسی در سفر خود از پروژه‌های عمرانی، بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) نسیم‌شهر و کمربندی جنوبی بازدید و با مردم ولایتمدار دیدار و در جلسه شورای اداری شهرستان حضور خواهد یافت.

گفتنی است شهرستان بهارستان از با وجود تراکم زیاد جمعیتی از وسعت جغرافیایی بسیار کم برخوردار است.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران صبح امروز در رأس هیئتی مهمان مردم بهارستان خواهد بود.

رئیسی 1

رئیس جمهور از پروژه بیمارستان نسیم‌شهر بازدید کرد

رئیس جمهور در نخستین برنامه در سفر به شهرستان بهارستان در ادامه بازدیدهای میدانی از پروژه‌های نیمه تمام استان تهران، از ‌بیمارستان 300 تختخوابی حضرت ابوالفضل (ع) این شهرستان بازدید کرد و در جریان ‌روند‌ اجرای پروژه قرار گرفت.

عملیات بیمارستان 300 تختخوابی حضرت ابوالفضل (ع) که خیرساز است طی سال جاری با حضور محمد حسن نامی، معاون رئیس جمهور و رییس مدیریت بحران کشور در شهرستان بهارستان آغاز شد که برای تکمیل و تجهیز آن به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

این بیمارستان بارها در مقاطع مختلفت کلنگ‌زنی شده اما عملیات عمرانی آن متوقف شده است. ‌اعتبار و بودجه ناچیزی برای ساخت به آن تخصیص یافته است.

رئیس جمهور را در این بازدید ‌وزرای راه و شهرسازی و بهداشت و درمان و استاندار تهران همراهی می‌کردند./ تسنیم

رئیس جمهور از کمربندی جنوبی شهرستان بهارستان بازدید کرد

رئیس جمهور در ادامه سفر به شهرستان بهارستان از طرح نیمه کاره و راکد کمربندی جنوبی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان بهارستان از طرح در زمین مانده کمربندی اسلامشهر - بهارستان - رباط کریم بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت و آخرین وضعیت این طرح قرار گرفت.

این طرح از سال ۹۴ شروع شده و هفت سال است که با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی راکد مانده، بهره‌برداری از این طرح تاثیر قابل توجهی در ترافیک محدوده بهارستان، رباط کریم و اسلامشهر دارد که باعث کاهش ترافیک جاده قدیم تهران - ساوه، آزادراه تهران - ساوه و آزادراه تهران - قم می شود.

همچنین این کمربندی دسترسی شهرستان‌های مذکور به فرودگاه امام را تسهیل می‌کند، طرح مذکور در سال ۱۳۹۹ به دلیل کمبود اعتبار و وجود معارضین ملکی متوقف شده است و با تخصص اعتبار می تواند در عبور و مرور و همچنین ترافیک نقش بسزایی داشته باشد.

آیت الله رئیسی در این سفر از بیمارستان۳۶۰ تختخوابی که کلنگ احداث آن از سال ۹۷ شروع و بدون هیچ پیشرفت فیزیکی راکد مانده بود و در سال ۱۴۰۱ با ورود خیرین سلامت قرار است روند احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) شروع شود بازدید کرد.

وی در ادامه بازدید میدانی از بافت فرسوده شهرستان بهارستان، در جریان موفقیت فیزیکی یافت های فرسوده شهرستان قرار می گیرد.

دیگر برنامه های آیت‌الله رئیسی در شهرستان بهارستان نشست در شورای اداری و دیدار عمومی با قشرهای مختلف مردم در حسینیه یزدی‌ها این شهرستان در نسیم شهر است.

رئیس‌جمهور پیش از این، به شهرستان های اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، قدس، ملارد، شهریار، ورامین، قرچک، پیشوا و رباط کریم سفر کرده و تصمیماتی برای رفع مشکلات این مناطق گرفته است.

شهرستان بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرهای پر تراکم با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

رئیسی خانواده شهید

دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت‌

رئیس جمهور صبح امروز و پس از حضور در شهرستان بهارستان با خانواده شهید مدافع امنیت امیر کمندی دیدار و گفتگو کرد.

سرهنگ دوم پاسدار امیر کمندی یکی از پاسداران نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که حین مقابله با اغتشاش‌گران در خیابان ستارخان، توسط یکی از مخلان نظم و امنیت بر اثر اصابت نارنجک دستی از ناحیه سر مجروح شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 رئیسی: دست مفسدان و رانت‌خواران را قطع می‌کنیم/ آماده شنیدن انتقادات از در انصاف هستیم

 رئیس جمهور گفت: ما برای شنیدن هر سخنی آماده هستیم و از همه می‌خواهیم که از در انصاف صحبت کنند اما بنای دولت این است دست افرادی را که می‌خواهند با فساد به حقوق مردم و بیت‌المال دست‌درازی کنند را قطع کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در اجتماع مردم شهرستان بهارستان با تجلیل از ایستادگی مردم ایران در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم ایران در صیانت از نقلاب همیشه پیشگام بوده‌اند.

وی افزود: بهارستان شهرستانی با تراکم زیاد جمعیت است که مردم از اقصی نقاط کشور در اینجا جمع شدند و مردمی نیستند که باری بر تهران باشند بلکه بار تهران را به دوش می‌کشند. در اینجا مردان و بانوانی داریم که در حوزه صنایع کیف و کف، صنایع چوبی و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند و افراد در این منطقه تولید را پیشه خود کرده‌اند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: امروز تهران و بسیاری از شهرها از تولیدات مردم این شهرستان بهره‌مند می‌شوند لذا دولت برای رونق این تولید و توسعه صنایع باید کمک کند و رونق بخش این حرکت‌های تولیدی باشد تا شاهد اشتغال بیشتر و توسعه این اقدامات ارزشمند باشیم.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: خدمات شهری در بهارستان مناسب نیست و به میزان تراکم جمعیت به مردم شریف این شهرستان خدمات ارائه نشده و بیمارستان این منطقه در حدود 7 سال بلاتکلیف مانده است که با بازدیدی که از این مجموعه داشتیم مقرر شد با سرعت این خدمات را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: به مدیران تأکید کردم که با سرعت ساخت و تکمیل بیمارستان را آغاز و تا یک سال آینده مشکل درمانی جهت رفع نیازهای ضروری مردم برطرف شود.

آیت‌الله رئیسی ابراز داشت: از خانواده‌های پرجمعیت که پشتوانه عظیم کشور محسوب می‌شوند قدردانی می‌کنم زیرا که این جمعیت جوان و توانمند سرمایه‌های کشور هستند.

وی افزود: در بازدیدی که از شهرستان داشتیم مدیران اذعان داشتند که مراکز آموزشی این شهرستان نسبت به جمعیت کم است لذا ساخت 10 مدرسه و حداقل 150 کلاس در شورای اداری شهرستان مصوب شد تا به زودی ساخته شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره لزوم وجود مراکز ورزشی گفت: در شورای اداری و در حضور وزیر ورزش مقرر شد که ساخت مراکز ورزشی سریعاً در اولویت قرار گیرد تا زمینه ورزش و سلامت جوانان مورد استفاده قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی گفت: طرح‌هایی که ضرورت منطقه بهارستان است در تمامی حوزه‌های کشاورزی، تولید، راه‌های ارتباطی و ... باید سریعاً انجام و نیازهای اولیه در منطقه مرتفع شود.

وی افزود: به مسئولان ادارات گفتم به مردم نیز می‌گویم امروز بزرگترین افتخار ما نوکری مردم است و این افتخاری است که بتوانیم گرهی را از کار مردم باز کنیم و کاری را انجام دهیم و در جلسات تأکید کردم که ادارات و سازمان‌ها در مورد گره‌گشایی و حل مسائل مردم از هیچ کوششی فروگذار نکنند و از هرگونه روابط ناسالم که موجب تأخیر در کار مردم باشد باید پرهیز کنند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: تمام همت همکاران ما این است که در مسائل مردم به‌ویژه در حوزه معیشت، اقتصاد، اشتغال و رفع بیکاری به‌ویژه در این سال تلاش ویژه صورت گیرد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: تاکنون بیش از 3 هزار واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشته است و در هر استان و شهرستان تلاش بر این است که تولید رونق یابد.

وی ادامه داد: ایران قوی با صنعت و کشاورزی قوی قدرت می‌یابد و با همت زنان و مردانی قوی می‌شود که در عرصه تولید، کار، تلاش و حضور به موقع در صحنه‌ها پای کار باشند و در غیر این صورت وابسته خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به وجود منابع ارزشمند در کشور ادامه داد: تلاش ما این است که در تأمین کالای اساسی و سفره، مردم وابسته نباشند، هرچند که در برخی بخش‌ها کمبودهایی وجود دارد اما کشور ما دارای منابع طبیعی است و می‌شود با برنامه‌ریزی به سمت استقلال پیش رویم.

وی ابراز داشت: برنامه دولت این است که از فساد و رانت خواری جلوگیری کند و تمامی برنامه‌ها برای قطع دست مفسدان و رانت خواران از اقتصاد کشور طراحی شده و ما برای شنیدن هر سخنی آماده هستیم و از همه می‌خواهیم که از در انصاف صحبت کنند اما بنای دولت این است دست افرادی را که می‌خواهند با فساد به حقوق مردم و بیت‌المال دست‌درازی کنند را قطع کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما امید داریم که با همکاری و مساعدت شما مردم دولت بتواند به وظایف خطیر خود بپردازد زیرا که شعار ما این است که " ما می‌توانیم" و این واقعیت را با وجود تحریم‌ها و مشکلات با پشتیبانی شهدا و مردم ولایتمدار تحقق بخشیدیم و به مردم افتخار می‌کنیم که در تمامی عرصه‌ها نشان دادند که پای نظام و انقلاب خواهند ایستاد و ثابت کردند که به دشمنان اجازه پیشروی نخواهند داد.

وی افزود: این چندماه در همه شهرها جلوه اقتدار و حضور مردم را دیدیم و مردم نشان دادند که اجازه فتنه و توطئه را به دشمنان نخواهند داد و باید صمیمانه از مردم و به‌ویژه بانوان قدردانی کرد که دشمن را ناکام گذاشت.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ظرفیت و امکانات در حوزه‌های مختلف و نیروی انسانی کارآمد در کشور وجود دارد باید در تمامی عرصه‌ها به‌گونه‌ای عمل شود که شکوفایی، ارتقای علم در حوزه‌های مختلف انجام شود زیرا که در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده و بعد از این با کمک مردم عزیز گام‌های بهتری برداشته خواهد شد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها