اخبار کمیسیون های تخصصی مجلس | بررسی اصلاح آیین نامه واردات خودرو

کد خبر: 1188855

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی اصلاح آیین نامه واردات خودرو در کمیسیون صنایع با حضور وزیر صمت خبر داد.

اخبار کمیسیون های تخصصی مجلس | بررسی اصلاح آیین نامه واردات خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی اصلاح آیین نامه واردات خودرو در کمیسیون صنایع با حضور وزیر صمت خبر داد.

روح الله عباسپور در تشریح جلسه امروز یکشنبه (6آذرماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که با حضور سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون در رابطه با بحث اصلاح آیین نامه واردات خودرو در خصوص موضوع اسقاط خودروها بود که پرداخت 1.5 درصدی که در صورت عدم گواهی تعیین شده بود، تبدیل به 5 درصد شد.

وی افزود: موضوع دیگر نیز ابهامی بود که در خصوص این 1.5 درصد وجود داشت که تبدیل به یارانه شده بود و اول باید تسهیلات آن روشن می شد بعد یارانه پرداخت شود که قرار شد تبدیل به تسهیلات و یارانه برای کسانی شود که درخواست اسقاط خودرو را دارند.

ادامه بررسی طرح سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی طرح سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور نمایندگانی از قوه قضاییه، نهادهای اطلاعاتی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس برلی ادامه رسیدگی به طرح سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اختصاص تشکیل شد.

وی با اشاره به تصویب  بند ح ماده بک این طرح گفت: بر اساس این مصوبه، نظارت بر سلامت و امنیت فرایندهای دادرسی با هدف استقلال قضایی جهت جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در پرونده های قضایی از ماموریت های این سازمان است.

عمویی گفت که رسیدگی به سایر بندهای باقیمانده این طرح شش ماده ای در کمیسیون امنیت ملی در هفته های آینده ادامه داشته و پس از تکمیل بررسی ها، طرح جهت بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود.

تصویب کلیات طرح یک فوریتی قانون سنجش و پذیرش دانشجو در کمیسیون آموزش

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تصویب کلیات طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور خبر داد.

شیوا قاسمی پور در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز یکشنبه (۶ آذرماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز کمیسیون در رابطه با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در خصوص قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور بود که یک فوریت آن در صحن مجلس رای آورده بود و به کمیسیون ارجاع داده شد که امروز در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز کلیات این طرح تصویب شد و رای آورد و جزئیات آن نیز در جلسات آینده کمیسیون مورد بررسی خواهد گرفت.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه امروز کمیسیون آموزش نمایندگانی از وزارت خانه های بهداشت، آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز پژوهش های مجلس حضور داشتند.

حسن پور بیگلری خبر داد:

بررسی نهایی اصلاح قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در کمیسیون اقتصادی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی نهایی اصلاح قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در کمیسیون متبوعش خبر داد.

شهباز حسن پور بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز ( 6 آذرماه ) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه وظایف و فعالیت‌های حاکمیتی که به صندوق بیمه کشاورزی سپرده شده است، به نظر می رسد ضرورت دارد این صندوق از ذیل گروه 2 که شرکت‌های دولتی هستند به ذیل شرکت‌های حاکمیتی و زیر مجموعه بانک کشاورزی منتقل شود.

وی ادامه داد:استفساریه‌ای به مجلس ارسال شده مبنی بر اینکه آیا صندوق بیمه کشاورزی می‌تواند به عنوان زیرمجموعه بانک کشاورزی در گروه 3 قرار بگیرد یا خیر؟لذا کمیسیون با بررسی گزارش این صندوق و مزایای قرار گیری در گروه سه، مباحث حاکمیتی شدن و فعالیتهای صندوق پس از آن را مورد بررسی قرار داد و کلیات استفساریه مذکور را به تصویب رساند. همچنین مقرر شد کارگروهی برای بررسی جزئیات استفساریه در کمیسیون اقتصادی تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه الحاق 5 تبصره به قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که به صورت یک فوریتی در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده است،  افزود: جلسه ابتدایی در کمیسیون برای بررسی لایحه مذکور برگزار و کلیات آن به تصویب رسیده بود و سپس جزئیات آن در کارگروهی تخصصی مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته و متن نهایی این کارگروه امروز در کمیسیون ارائه شد و اگر اعضای کمیسیون مخالفتی نداشته باشند مصوبه برای بررسی توسط نمایندگان به صحن علنی ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به آماده شدن زیرساخت‌های سامانه مودیان و آمادگی این سامانه برای پیوستن مودیان کشور جهت ثبت نام و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و نیز تاکید قانون گذار بر اینکه سازمان امور مالیاتی ظرف مدت 15 ماه مکلف بوده است سامانه مذکور را راه اندازی و امکان ثبت نام مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی را از طریق سامانه مزبور فراهم کند که فشار مضاعفی به مودیان خرد وارد می‌شود، مسئولان سازمان امور مالیاتی از مجلس درخواست داشتند قانون قبلی اصلاح و مودیان به صورت تدریجی به عضویت سامانه اضافه شوند. لذا اقدام مذکور در چند گام اتفاق خواهد افتاد، ابتدا شرکت‌های بزرگ بورسی، سپس شرکت‌های دولتی و پس از آن مودیان خُرد می‌توانند از مزایای این سامانه استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: سامانه به گونه ای طراحی شده است که تمام خرید و فروش‌ها مودیان در داخل آن ثبت و ضبط شده و به عنوان مثال مالیات ارزش افزوده باتوجه به کالای خرید و فروش شده محاسبه و ممیز محوری حذف و کارها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: دستور کار دیگر بررسی طرح نحوه مدیریت سهام دولت در شرکت مخابرات بود؛که از نظر طراحان با توجه به اینکه 18 درصد سهام شرکت مخابرات برای دولت بوده لکن این سهام به صورت ممتاز تلقی نشده دولت حق اعمال مدیریت در شرکت مخابرات را نداشته  از این  رو طرحی تدوین شده تا سهام دولت به صورت ممتاز تلقی و مدیر عامل آن توسط وزیر تعیین شده تا وی نسبت به تمام فعالیت های این شرکت پاسخگو شود در بررسی جزئیات به مسائل سهامداران توجه می شود البته این طرح برای نهایی شدن باید به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان  برسد.

حسن پور گفت:از طرفی تکالیف دیگری نیز ذیل این طرح بر عهده مخابرات گذاشته شده است. لذا کلیات طرح نحوه مدیریت سهام دولت در شرکت مخابرات تصویب و مقرر شد کمیته‌ای تخصصی تشکیل و جزئیات این امر مورد بررسی قرار بگیرد./

تصویب طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بحث و بررسی پیرامون جزییات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و تصویب آن در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان نطام مهندسی به منظور بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان حضور یافته و جزییات این طرح در نشست امروز کمیسیون با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی ربط مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از بررسی نهایی نظرات پیرامون طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در نهایت جزییات این طرح به تصویب کمیسیون عمران رسید و گزارش نهایی کمیسیون پیرامون این طرح به هیات رییسه مجلس ارجاع شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها