مجلس ناجی اینترنت می‌شود؟

کد خبر: 1186116

به‌رغم آنکه دیدگاههایی مبنی بر تداوم فیلترینگ وجود دارد که مورد حمایت برخی گروههای سیاسی نیز قرار گرفته اما آنچنان که از اخبار برمی‌آید قاطبه نمایندگان مردم در مجلس نظری غیر از این داشته و در حال پیگیری برداشتن فیلرینگ هستند.

مجلس ناجی اینترنت می‌شود؟

گروه سیاست سایت فردا: تشدید محدودیت‌های اینترنت در دو ماه گذشته و پس از حوادثی که با فوت مهسا امینی رخ داد باعث شده شهروندان با مشکلات عدیده‌ای در امور روزمره مواجه شوند. در این مدت، از مراودات شخصی گرفته تا کسب و کارها تحت‌الشعاع این وضعیت قرار گرفته و آسیب و زیان جدی دیده‌اند. در این شرایط مردم خواستار آن هستند که به مطالبه‌شان برای رفع محدودیت‌های اینترنت و حداقل بازگشت به آن وضعیت دو ماه پیش توجه شود.

 

در این راستا احمد نادری خبر داده که رئیس مجلس به نمایندگیِ از بخش زیادی از مجلس، پیگیر رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌آپ است و بحث‌های جدی مطرح شده که باید این فیلترینگ برداشته شود.

 

در همین زمینه روزنامه صبح نو نیز گزارش داده: موضع اصلاحی و مثبت مجلسی‌ها در حالی مطرح می‌شود که فیلتر اینستاگرام نشان داد پیام‌رسان‌های داخلی حتی به شرط انحصارطلبی نیز ظرفیت ارائه خدمات به بیش از 40 کاربر ایرانی را ندارند و باز هم مردم با فیلترشکن وارد پلتفرم‌های خارجی فیلتر شده می‌شوند اما از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده نمی‌کنند.

پیش از این نیز رییس مجلس و برخی از نمایندگان، مواضع متفاوتی نسبت به حوادث اخیر گرفته بودند به طوری‌که مجلسی‌ها بر «اصلاح» و «تحول» تاکید دارند و می‌گویند‌ باید جامعه به سمت تغییر حرکت کند تا پاسخی به مطالبات و نیازهای نسل جدید داده شود. همچنان‌که رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت که؛ «هرچه زودتر امنیت در کشور به صورت کامل تثبیت شود تا تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی آغاز شود.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها