زاهدی: اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی قرار گیرد

کد خبر: 1185133

بیش از 20 هزاز امضا طی چند روز گذشته در قالب پویش هایی متفاوت، نسبت به مطالبه رهبر انقلاب درباره بازخوانی اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی در بخش «فارس من» خبرگزاری فارس به ثبت رسیده است.

 زاهدی: اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی قرار گیرد

 بیش از 20 هزار امضا طی چند روز گذشته در قالب پویش‌های متفاوت، نسبت به مطالبه رهبر انقلاب درباره بازخوانی اسناد لانه جاسوسی  در کتب درسی در بخش «فارس من» خبرگزاری فارس به ثبت رسیده است.

در همین راستا گفتگویی با محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی انجام داده‌ایم و درباره مطالبات مردم و پویش‌هایی که با موضوع بازخوانی اسناد لانه جاسوسی در بخش «فارس من» خبرگزاری فارس به ثبت رسیده، سوالاتی را پرسیده‌ایم.

زاهدی ابتدا درباره مطالبه 20 هزار امضایی مردم که درباره بازخوانی اسناد لانه جاسوسی شکل گرفته می‌گوید: بحث‌ها فراتر از این مطالبات است و نه تنها باید اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی قرار گیرد بلکه مباحثی مثل استکبار ستیزی، گفتمان انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم و چند موضوع دیگر هم باید در کتب درسی دانش آموزان و دانشجویان گنجانده شود.

زاهدی در ادامه گفت: ما این موضوعات را همیشه به متولیان این حوزه تذکر داده‌ایم اما در دولت قبل از وزارت خانه‌های مربوطه انتظاری هم نداشتیم که به این مطالبات رهبر انقلاب عمل کنند ولی متاسفانه در این دولت هم می‌بینیم وزارت خانه‌های متولی این مطالبات، تا این لحظه اقدام عملی برای این مطالبات انجام نداده‌اند و وزاری زیربط هم همتی برای انجام این مطالبات ندارند، البته امیدواریم با  توجه به تذکرات مکرّر رهبر انقلاب در این موضوع، وزرای علوم و آموزش و پرورش و بهداشت در دولت انقلابی بالاخره و پس از چند سال به این توصیه‌ها عمل کرده و اقدام درستی انجام دهند.

زاهدی درباره اینکه موضوع مطالبات رهبری در مورد بازخوانی اسناد لانه جاسوسی در کمیسیون آموزش مطرح شده است یا نه گفت: به دلیل اینکه در زمان فعلی صبح تا عصر جلسات صحن علنی مجلس در حال پیگیری است، هنوز جلسات کمیسیون شکل نگرفته تا درباره این موضوع صحبت کنیم و طبیعتاً صحبتی هم صورت نگرفته‌است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: وزرای آموزش و پرورش، علوم و بهداشت، در خصوص مطالبات رهبری به میدان بیایند و احساس مسئولیت کنند، البته ما هم در این موضوع ورود کرده و در اولین جلسه کمیسیون آموزش و پرورش این موضوع را به صورت جدی بررسی کرده و به متولیان امر تذکر می‌دهیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها