«فردا» گزارش می‌دهد

تابلو «برلین»

کد خبر: 1181570

آن هم هیاهو و جنجال رسانه‌های معاند برای حماسه ساختن از تجمع برلین نتیجه نداد و چیز غیر از آبروریزی برایشان به بار نیاورد.

تابلو «برلین»

گروه سیاست سایت فردا - گردهم‌آیی در برلین نه تنها براندازان و اپوزیسیون خارج نشین را به هدف نرساند و حماسه نساخت، بلکه برایشان رسوایی به بار آورد و سبب بی‌اعتباری بیشتر شد. 

روزنامه‌های امروز اغلب این تلاش برای اجتماع گسترده و خصومت ورزی علیه وطن را بازتاب داده و به نقد کشیده‌اند.

«رسالت» در این باره نوشته: «برلین تبدیل به حماسه نشد و در عوض از آن یک تابلوی روشن و پرمعنا ماند. جمهوری اسلامی ایران ، منتقدان و معترضان گوناگونی دارد؛ اما معاندان و دشمنان آن را می‌توان از اجتماع برلین شناخت. همه آمده بودند: تجزیه طلبان کرد و ترک و عرب؛ گرایش‌ها نامتعارف جنسی، سلطنت طلبان و مجاهدین خلق، نژادپرست‌های تجزیه طلب، متحجران سلطنت طلب، منحرفان جنسی و سالمندان منافق؛ خواهان سقوط نظام از راه تحریم مردم ایران و جنگ داخلی و مداخلی نظامی خارجی هستند و تا کنون چه پدیده یا شخصی این حقیقت را گویاتر از اجتماع این قوم در برلین به نمایش گذاشته است؟»

«جوان» نیز با عنوان «رسوایی برلین 2» نوشته: « برلین هر بار که مجمع ضدانقلاب می‌شود، نه تنها ضربه‌ای به نظام نمی‌زند، حتی اعتماد به نفس جمهوری اسلامی را بالا می‌برد؛ چه آن سیرک مبتذل سال ۷۹ و چه این ملغمه تجزیه‌طلبی-تروریستی امسال. جمهوری اسلامی با خودش می‌گوید همین؟! روز‌ها تبلیغ و اردوکشی خیابانی از سراسر اروپا با ساندویچ و اتوبوس، شد همین جمع تجزیه‌طلب و تروریست و همجنس‌باز که طبق آمار خودشان نصف استادیوم آزادی بود؟»

«کیهان» اما با اشاره به اینکه « کوه اپوزیسیون موش زایید» نوشته: « رسانه‌های ایرانی معاند که برای اجرای یک عملیات گسترده روانی تدارک دیده بودند‌، در ادامه اما به انتشار تصاویر ساختگی و ارائه آمارهای تخیلی متوسل شدند. بیشتر تصاویر با هدف نشان دادن آمار بالای مشارکت‌کنندگان نشان داده می‌شد اما هنگامی که دوربین چهره معترضان را از نزدیک نشان می‌داد دو نکته حائز اهمیت بود. شمار قابل‌توجهی که ایرانی نبوده و احتمالا برای شرکت در این تجمع اجاره شده بودند؛ و گروه دیگری که با تکان دادن پرچم گروه‌های تجزیه‌طلب چهره واقعی و انگیزه نهایی معاندین از اغتشاشات اخیر را نشان دادند. شنیده‌ها نیز حاکی است که گردانندگان تجمع برلین، دست به دامن گروه‌های مدنی غیرایرانی از جمله دگرباش‌ها، شیطان‌پرست‌ها، اتباع آفریقایی و پناهندگان سایر کشورها از جمله اوکراین شده و آنها را با وعده‌های مالی به تجمع آورده بودند.»

«وطن امروز» عکس‌هایی از تجمع اپوزیسیون در برلین و پرچم‌هایی که در دست داشتند را کنار هم آورده و با تیتر «ترکیب تجزیه» نوشته: «نمایش پرچم گروه‌های مختلف تجزیه‌طلب در سیرک برلین ماهیت ضد ایرانی آشوب‌های اخیر را شفاف‌تر کرد».

 

«صبح نو» نیز این تجمع را «علیه وطن» وصف کرده و نوشته: «وقتی مردم صف‌شان را از آشوب و اغتشاش جدا کردند و براندازان و معاندان دستشان برای فشار و ضربه به جمهوری اسلامی خالی شد، حالا دست به دامن ایرانیان خارج‌نشین شده‌اند تا یک صف‌آرایی ساختگی و مصنوعی را علیه نظام به تصویر بکشند. ... در این تجمع اقدامات وقیحی نیز توسط گردانندگان پشت صحنه این تجمع، آنهم به نام مطالبه معترضان ایرانی انجام شد؛ که از آن جمله می‌توان به قرائت بیانیه‌ای در حمایت از همجنسگرایی و قالب کردن آن به عنوان یکی از اولویت‌های مطالبات معترضان اشاره کرد.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها