تکرار گزافه‌گویی نتانیاهو با ژست حمایت از مردم ایران

کد خبر: 1181413

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با حمایت از اغتشاشات ایران خواستار توقف هرگونه توافق هسته‌ای جدید با جمهوری اسلامی ایران شد.

تکرار گزافه‌گویی نتانیاهو با ژست حمایت از مردم ایران

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی روز گذشته (شنبه) در گفت‌وگو با برنامه «یک ملت با برایان کیلمید» شبکه «فاکس نیوز» بار دیگر با تکرار گزافه‌گویی علیه جمهوری اسلامی، اظهاراتی را علیه توافق هسته‌ای جدید با ایران مطرح کرد.

وی با حمایت اغتشاشات ایران و با ژست حمایت از مردم ایران علیه هرگونه توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد و گفت: «به شما می‌گویم، تنها چیزی که می‌گویم این است که آن‌هایی که طرفدار توافق با یک ایران هسته‌ای و یک توافق هسته‌ای با ایران هستند، می‌توانند در انتظار چیزی باشند که در انتظار آن‌هاست و به هرحال طعم آن چه که انتظارش را داریم می‌چشیم. شما می‌توانید شاهد زنان و مردان شجاع ایران، زنان شجاع ایران باشید که علیه این جنایتکاران این دولت اسلامی تروریست به خیابان‌ها می‌آیند و با آن‌ها روبرو می‌شوند».

وی سپس در ادامه از تحولات داخلی ایران برای پیشبرد هدف رژیم صهیونیستی که ایجاد اخلال در روند مذاکرات هسته‌ای است،‌ سوء‌ استفاده کرد و گفت:‌ «شما می‌خواهید به این آیت‌الله‌ها تسلیحات هسته‌ای بدهید، شما می‌خواهید به آن‌ها توافقی را عرضه کنید که به آن‌ها میلیاردها دلار بدهد تا بتوانند تعداد بیشتری از این پهپادهای مرگبار برای تولید دهید تا در نهایت اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و بقیه را مورد حمله قرار دهند؟ نه شما خواهان چنین چیزی نیستید».

این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی سعی دارد با حمایت از اغتشاشات در ایران خود را به عنوان رژیم حامی مردم ایران جلوه دهد و پیش از این نیز مقام‌های این رژیم از جمله «ران هولدای» شهردار تل‌آویو نیز با انتشار پیام‌هایی از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرده و خود را حامی مردم ایران خوانده است.

بنیامین نتانیاهو نیز در ادامه تلاش برای ماهیگیری از آب گل‌آلود ناآرامی‌های داخلی ایران گفت: «فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که همگی علیه این رژیم ایران موضع‌گیری کنند. زمانیکه ویدئوهایی را برای ارتباط با مردم ایران منتشر کردم، پاسخ‌های بی‌شماری را با نام و آدرس دریافت کردم و به نیروهای اطلاعاتی خود گفتم: "اشتباهی اینجا رخ داده است. چنین چیزی امکان ندارد. منظورم این است که این افراد جان خود را به خطر می‌اندازند". و آن‌ها در پاسخ به من گفتند: "نخست‌وزیر، بله آن‌ها زندگی خود را به خطر می‌اندازند زیرا آن‌ها واقعاً واقعاً مشتاق آزادی هستند". بنابراین شما هم‌اکنون شاهد چنین چیزی هستید. آیا در نهایت نتیجه می‌دهد؟ فکر می‌کنم می‌توانیم کمک کنیم که نتیجه بدهد. فکر می‌کنم چیزهای زیادی وجود دارد که اگر ظرف دو هفته آینده مجدداً روی کار بیام، کمک می‌کنم که کارساز شود».

تحلیلگران در ایران پیش از این گفته‌اند اغتشاشات که نشأت گرفته از شکاف‌های درونی جامعه و با تحریک عوامل خارجی است، می‌تواند آمریکا و غرب را به این نتیجه برساند که با استفاده از سلاح تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی شکاف‌های میان جامعه و حاکمیت را گسترش دهد تا در نتیجه نظام در اثر فشارهای داخلی و بیرونی تن به تغییر رفتار در حوزه‌های مورد خواست طرف‌های خارجی دهد.

کشورهای غربی از جمله کانادا در هفته‌های اخیر به بهانه ناآرامی‌های داخلی ایران، ۶ فرد و چهار نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در فهرست تحریم قرار داده است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها