جلال میرزایی در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

احیای برجام آثار مثبتی بر بازار دارد

کد خبر: 1169974

جلال میرزایی با استقبال از وضعیت فعلی که نشانگر احتمال بیشتر احیای برجام است از آثار احیای برجام در اقتصاد و سیاست خارجی گفت.

احیای برجام آثار مثبتی بر بازار دارد

 

گروه سیاست سایت فردا - طبق اخباری که در روزهای اخیر منتشر شده و آنچه که تحلیلگران می‌گویند، به نظر می‌رسد که مذاکرات هسته‌ای به مرحله‌ای که توافق حاصل شود نزدیک شده و از همین رو است که شاهدیم برخی از کارشناسان بیشتر درباره شاخص‌های یک توافق خوب یا آنچه که مردم از احیای برجام انتظار دارند، می‌گویند

جلال میرزایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در این باره به خبرنگار «فردا» سخن گفته است. او البته تاکید دارد که نباید احیای برجام و مذاکرات را تبدیل به یک مساله داخلی و احیانا اختلافی کرد، چراکه که اکنون هم دولت و مسئولان به دنبال احیای برجام هستند و هم جریان رقیب آنها یعنی اصلاح‌طلبان اگر نقدی می‌کنند به خاطر کند پیش رفتن روند مذاکرات است و نه خود آن. 

وی درباره ویژگی‌های توافق خوب نیز تاکید کرد که «خود احیای برجام آثار مثبتی در معیشت و زندگی مردم دارد. در همین چند روز اخیر شاهد بوده‌ایم که هر اندازه اخبار مثبت منتشر می‌شود، قیمت دلار و طلا که بر سایر قیمت‌ها هم اثرگذار است».

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: « حتی اگر همان برجامی که تیم دولت روحانی امضا کرده بود، احیا شود یعنی دستاورد جدیدی اضافه نشود، آثار مثبت خواهد داشت و موجب خروج کشور از فضای فعلی خواهد شد.»

میرزایی درباره نقش برجام در بهبود روابط ایران با دنیانیز گفت «قطعا برجام می‌‌تواند راه‌ها را هموارتر کند. به عنوان مثال اگر اخبار ماه‌های اخیر را رصد کنیم خواهیم دید که عربستانی‌ها برای ازسرگیری روابط سیاسی با ایران یا اماراتی‌ها برای توسعه روابط خود با ایران و داد و ستد بیشتر منتظر برجام هستند لذا حتما احیای برجام بر توسعه سیاست خارجی ما اثرگذار خواهد بود و یک‌سری موانع را از پیش‌رو برخواهد داشت و به تسهیل روابط کمک خواهد کرد.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «آنچه که اکنون می‌توان مورد تاکید قرار داد، فرصت سازی‌های احیای برجام است اما درباره استفاده از این فرصت‌ها باید بیشتر منتظر ماند و بر اساس عملکرد مسئولان قضاوت کرد».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها