برنامه وزرا در سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه/ وعده اینترنتی وزیر به روستانشینان کرمانشاه/بررسی معضل ورود فاضلاب به رودخانه قره‌سو

کد خبر: 1161760

تعدادی از وزرا، معاونان و مشاوران رئیس جمهور امروز در سفر به استان کرمانشاه در شهرستان‌های استان حضور پیدا می‌کنند.

برنامه وزرا در سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه/ وعده اینترنتی وزیر  به روستانشینان کرمانشاه/بررسی معضل ورود فاضلاب به رودخانه قره‌سو

رئیس جمهور به همراه تعدادی از وزرا، معاونان و رؤسای سازمان‌ها امروز مهمان استان کرمانشاه هستند و وزرا و معاونان به نمایندگی از آیت‌الله رئیسی در شهرستان‌ها حاضر می‌شوند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده رئیس جمهور به شهرستان اسلام آباد غرب، عیسی زارع‌پور و سید احسان خاندوزی وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی نیز به ترتیب به شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و سنقر سفر خواهند کرد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی مطالبات مردمی برنامه سفر به شهرستان‌های کنگاور و صحنه را در دستور کار خود دارد و سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور مطالبات شهرستان‌های جوانرود و روانسر را بررسی خواهد کرد.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهرستان هرسین و علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو به ثلاث باباجانی می‌روند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز قصد سفر به شهرستان پاوه را دارد و  سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی نیز به شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین سفر خواهد کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور بررسی مشکلات شهرستان کرمانشاه را بر عهده دارد.

همچنین انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده و حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عضو شورای هماهنگی و ارتباطات با روحانیت نیز در این سفر حضور دارند و به بررسی مشکلات استان می‌پردازند.منبع: تسنیم

اختصاص اعتبار۲۰ هزار میلیارد تومانی در سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه

وزیر کشور با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه از اختصاص اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی در این سفر خبر داد.

احمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه، اظهار کرد: خرسندیم که در بدو ورود دبه کرمانشاه سعادت زیارت قبور شهدا نصیبمان شد و از مزار شهدا به محلات محروم کرمانشاه خواهیم رفت.

وی افزود: برنامه دیدار با چند فعال اجتماعی، بازدید از قطار شهری کرمانشاه برای رسیدگی به مشکلات و بررسی طرح‌ها از دیگر برنامه‌های سفر به کرمانشاه است.

وزیر کشور تصریح کرد: در همه حوزه‌ها برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که باید برای تحقق آن تلاش شود، بازآفرینی شهری، قطار شهری کرمانشاه از مواردی است که در این سفر باید به آنها توجه شود که در این سفر نیز، رئیس‌جمهور حدود هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات این حوزه اختصاص داده شده است.

وحیدی با اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته به استان کرمانشاه عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کل استان در نظر گرفته شده است./ مهر

 وزیر جهاد کشاورزی: ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی بسیار مطلوب است/ خرید تضمینی گندم به ۵ میلیون تن رسید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، بیش از ۵ میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد و ۱۱ هزار میلیارد تومان به حساب آنان پرداخت شده است.

به گزارش تسنیم، سیدجواد ساداتی‌نژاد صبح امروز در بازدید از مجتمع دامداری دو هزار رأسی کاوات شهرستان روانسر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کشاورزی استان کرمانشاه مورد توجه دولت است اظهار داشت: جهاد کشاورزی در حوزه دام و طیور خدمات زیادی در حوزه امنیت قضایی انجام داده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که در حوزه امنیت قضایی تلاش زیادی برای شرایط مطلوب حوزه دامپروری انجام شود گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، بیش از پنج میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد و 11 هزار میلیارد تومان به حساب آنان پرداخت شده است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه تلاش دارین شرایط مطلوب خدمات پرداخت خرید تضمینی گندم را برای کشاورزان فراهم و این خرید تضمینی را به مرز 6 میلیون آن برسانیم بیان کرد: ذخایر استراتژیک کشور در حوزه کالاهای اساسی بسیار مطلوب است و در این حوزه دِغدغه‌ای نداریم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از قطب‌های بسیار مهم در حوزه کشاورزی و دامپروری است و برای این حوزه وزارت 3 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است افزود: این تسهیلات برای حوزه آبخیزداری، آبیاری نوین، عشایر، زراعت و کشاورزی اراضی شیب‌دار و توسعه باغات روانسر و جوانرود در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نباید یک متر از اراضی شیب‌دار ایتان که قابلیت کشت دیم دارد خالی باشد و باید این اراضی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد گفت: 2500 میلیارد تومان برای تقویت صنایع تبدیلی استان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از مشکلات جدی استان ضف در صنایع تبدیلی، مساحت کشت گلخانه‌ای و مجتمع دامپروری است بیان کرد: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در این حوزه‌ها است اما متأسفانه مغفول مانده است و باید با ارائه تسهیلات به این حوزه کمک کرد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر با یک بحران خشکسالی عمده مواجه شده‌ایم که بیشترین تأثیر خود را بر حوزه کشاورزی گذاشته است و باید از آسیب جدی آن بر روز زندگی معیشتی کشاورزان با بهره‌برداری بهینه از منابع آبی جلوگیری کنیم گفت: با توسعه آبیاری نوین، توسعه کشت گلخانه‌ای و موضوع ارائه تسهیلات و اعتبار به کشاورزان این موضوع تا حدزیادی برطرف می‌شود./ تسنیم

 وزیر ارتباطات: روستاهای بالای 20 خانوار کرمانشاه تا سال آینده به اینترنت متصل می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۲۰۰ روستا در استان کرمانشاه به شبکه اینترنتی متصل نبوده که تا شهریورماه سال آینده همه روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار دارند به شبکه ملی اینترنت متصل خواهند شد.

به گزارش فارس، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح پنجشنبه در جریان بیست‌وهشتمین  سفر استانی رییس جمهور در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور حل مشکلات ارتباطی در خصوص پوشش تلفن‌های همراه و پوشش اینترنت در تمامی شهرها، روستاهای استان کرمانشاه برنامه‌هایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بررسی و رسیدگی به مشکلات جز اولویت‌های جدی و مهم برای استان کرمانشاه است، افزود: بیش از ۲۰۰ روستا در استان کرمانشاه به شبکه اینترنتی متصل نبوده که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا شهریور سال آینده همه روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار دارند به شبکه ملی اینترنت متصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: طرح مهم و راهبردی در سطح ملی به نام فیبر نوری به منظور دسترسی کامل منازل و کسب و کارها به اینترنت پر سرعت راه‌اندازی شده که تاکنون ۹ استان در این طرح مورد پوشش قرار گرفته و استان کرمانشاه نیز یکی از آنها است.

زارع‌پور با اشاره به اینکه یکی از مسیرهای تردد زوار اربعین در استان کرمانشاه واقع است، بیان کرد: به منظور پوشش اینترنت و تلفن همراه در مسیرهای ترددی ایام اربعین در تلاش برای تقویت شبکه‌های ارتباطی خواهیم بود.

وی در خصوص حذف برخی از بسته‌های پرطرفدار، خاطرنشان کرد: به دنبال حذف این بسته‌های پر طرفدار برنامه داریم که بسته‌های جدیدی برای کاربران جایگزین داشته باشیم./فارس

وزیر کشور: برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه قره‌سو کرمانشاه باید تدبیر شود

وزیر کشور: برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه قره‌سو کرمانشاه باید تدبیر شود

وزیر کشور گفت: بازدیدی از رودخانه قره‌سو کرمانشاه داشتم که متاسفانه فاضلاب وارد این رودخانه می‌شود و بخشی از زمین‌های اطراف از آب آن استفاده می‌کنند که باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

به گزارش ایرنا، «احمد وحیدی» به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری روز پنجشنبه از محلات محروم کرمانشاه و شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون زباله‌هایی وارد قره سو می‌شود که باید تدبیری در این زمینه انجام شود بخشی از زمین های کشاورزی از آن آبیاری می شود که این مشکل با تدبیر استاندار و با هماهنگی آبفا باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: کرمانشاه به لحاظ بازیافت پسماند از خیلی از شهرهای دیگر جلوتر است و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و مشکل عمده ای در این زمینه وجود ندارد، چون ۶۵۰ تن زباله ای که در شهر تولید می‌شود تبدیل به کمپوست می‌کنند و آمادگی دارند بخش دیگری از این پسماند را به عنوان سوخت برای کارخانه های مورد نیاز ارسال کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: باید هماهنگی بشود کارخانه ها از این کود استفاده کنند زیرا حجم زیادی از کمپوست در کارخانه کرمانشاه وجود دارد که برای کشاورزی قابل استفاده است و فقط به دلیل زیاد بودن هزینه حمل نقل و قیمت آن استفاده نشده که باید رایزنی هایی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد تا یارانه ای را در این زمینه تخصیص دهند و کشاورزان بتوانند از این ۴۰۰ هزار تن کمپوستی که در اینجا وجود دارد استفاده کنند.

وی اظهار داشت: کارهای خوبی در زمینه بازیافت زباله های خانگی انجام شده اما کار اصلی تفکیک از مبدا است که این کار انجام نمی‌شود که وظیفه اصلی شهرداری کرمانشاه تفکیک از مبدا است و در صورت انجام تفکیک در مبدا زباله خشک می‌تواند زمینه ای برای توسعه دیگر در اینجا انجام شود.

وزیر کشور همچنین عنوان کرد: امروز بعد از حضور در مزار شهدا از منطقه حاشیه نشین «مرادآباد» کرمانشاه بازدید کردم که متاسفانه رسیدگی لازم به آن منطقه انجام نشده بود و دستورات لازم برای پیگیری مشکلات مردم صادر شد و شهردار ماموریت پیدا کرد که ظرف ۲ ماه آسفالت، جاده و بقیه مشکلات را مورد رسیدگی قرار دهد.

«منوچهر فخری» معاون هماهنگی امور عمرانی شهرداری کرمانشاه، «ابراهیم رحیمی زنگنه» سرپرست فرمانداری کرمانشاه و «نادر نوروزی» شهردار کرمانشاه در این بازدیدها وزیر کشور را همراهی می کردند.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به ساکنان آن خدمات ارایه می‌دهد.

براساس آمار یک سوم معادل ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت کلانشهر کرمانشاه حاشیه‌نشین هستند.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه ۲۳ تیرماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.

در این سفر، چهار معاون رییس جمهور، یک مشاور و  هشت تن از وزرا، آیت الله رییسی را همراهی می کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها