سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه

رئیسی: مردم ایران خود را مدیون مردم این دیار می دانند /رئیس جمهور به سرپل ذهاب رفت/ گرانی کالاها در سال آینده حرف من نبود + فیلم

کد خبر: 1161745

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان به همراه جمعی از وزرا و مسئولین کشوری، امروز(23 تیر) به کرمانشاه سفر کرد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال مسئولین استانی قرار گرفت.

رئیسی: مردم ایران خود را مدیون مردم این دیار می دانند /رئیس جمهور به سرپل ذهاب رفت/ گرانی کالاها در سال آینده حرف من نبود + فیلم

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان به همراه جمعی از وزرا و مسئولین کشوری، امروز(23 تیر) به کرمانشاه سفر کرد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال مسئولین استانی قرار گرفت.

رییس جمهور در این سفر یک روزه به شهرستان سرپل ذهاب نیز سفر می کند تا با مردم این شهرستان دیدار داشته باشد. وارد کرمانشاه شد.

کرمانشاه در حوزه‌های کشاورزی، صادرات و گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد

رئیس جمهور گفت: استان کرمانشاه در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صادرات ظرفیت های بالایی دارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به کرمانشاه، از کرمانشاه به عنوان سینه ستبر ایران اسلامی یاد کرد و افزود: مردم کرمانشاه هشت سال جانانه مقابل صدامیان و منافقان ایستادگی کرده و از مرزهای کشور دفاع کردند و مردم ایران خود را مدیون مردم این دیار می دانند.

وی گفت: کرمانشاه بیش از 20 هزار جانباز و قریب 10 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و این نشانه صدق مردم این دیار است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در بخش های مختلف ظرفیت های زیادی دارد، گفت: این استان با داشتن 900 هزار هکتار اراضی کشاورزی حاصلخیز نقش ارزشمندی در امنیت غذایی کشور دارد.

رئیسی افزود: کرمانشاه همچنین به واسطه داشتن مرز مشترک با عراق ظرفیت خوبی در حوزه صادرات دارد. این استان در حوزه گردشگری نیز ظرفیت بالایی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نیازهای این استان توسط هیأت هایی که از قبل به استان اعزام شده و همچنین صحبت هایی که با مسئولین استان صورت گرفته مشخص شده، گفت: البته در این سفر نمی توانیم همه نیازها را مرتفع کنیم، لذا اولویت ها در نظر گرفته شده و اعتباراتی برای آنها لحاظ خواهد شد.

وی افزود: در پایان این سفر و در جلسه شورای اداری استان مصوبات سفر را به اطلاع مردم خواهیم رساند./ ایسنا

 رئیس جمهور به سرپل ذهاب رفت/ بازدید از مناطق زلزله‌زده و بررسی بازسازی شهر

رئیس جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی دولت به استان کرمانشاه رفت تا ضمن بازدید از پروژه‌های راکد و تعطیل این استان، تصمیمات لازم را برای شکوفایی کرمانشاه بگیرند.

به گزارش تسنیم، ‌آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی ‌که صبح امروز در قالب بیست و هشتمین سفر استانی از طریق فرودگاه شهید اشرفی وارد استان کرمانشاه شد، در نخستین برنامه برنامه سفر استانی بعد از مراسم استقبال و حضور در جمع خبرنگاران، عازم شهر سرپل ذهاب شد.

سفر رئیس جمهور به سرپل ذهاب

‌‌رئیس جمهور کشورمان قرار است تا ساعتی دیگر ‌با مردم قهرمان، مقاوم و صبور سرپل ذهاب در جوار بقعه احمد ابن اسحاق (ره) دیدار کند و پس از آن از مناطق زلزله‌زده و بازدید و در جریان آخرین وضعیت بازسازی منطقه قرار گیرد.

برنامه سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ‌و برخی از اعضای هیئت دولت صبح امروز در قالب بیست و هشتمین سفر استانی از طریق فرودگاه شهید اشرفی وارد استان کرمانشاه شد و مورد استقبال‌ آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه ‌قرار گرفت.

دیدار با اقشار مختلف مردم سرپل ذهاب و کرمانشاه، نشست با ایثارگران، نخبگان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، دیدار با علما،‌ و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به کرمانشاه خواهد بود.

آیت الله رئیسی را در این سفر وزرای کشور، جهادکشاورزی، نیرو، آموزش و پرورش، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی همراهی می‌کنند./ تسنیم

مردم سرپل‌ذهاب ‌در مقابل دشمن بعثی جانانه ایستادند‌/ قول رئیسی برای امهال تسهیلات مناطق زلزله‌زده

رئیس جمهور ‌از سرپل‌ذهاب به عنوان مشهد مظلومان فاتح یاد کرد و گفت: این شهر در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثی جانانه ایستاد.

به گزارش  تسنیم از سرپل‌ذهاب، آیت‌الله رئیسی صبح امروز ‌در جمع مردم سرپل ذهاب در بقعه احمد بن اسحاق،  از شهرستان سرپل‌ذهاب به عنوان مشهد مظلومان فاتح یاد کرد و اظهار داشت: این شهر در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثی جانانه ایستاد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سرپل ذهاب در زلزله سال 96 هم خسارت‌های فراوانی دید، افزود: ‌به علت مشکلات معیشتی و اقتصادی  موضوع بازپرداخت وام‌های مردم در مناطق زلزله‌زده یکی از دغدغه‌های مردم در این شهرستان است.

رییس جمهور: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در اولویت دولت است

رییس جمهور با بیان اینکه بیکاری این روزها در کشور و به خصوص در استانی مانند کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب که نقش موثری در دفاع مقدس داشتند ما را رنج می دهد، گفت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از مسائل با اولویت و مهم دولت است و ان شالله گام‌های اساسی دراین راستا برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جمع مردم شهرستان سرپل ذهاب در مرقد مطهر احمدابن اسحاق (ره) ضمن تبریک دهه ولایت افزود: ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال جوانان از مسائل عمده و محوری دولت است که بر آن‌ تاکید دارم.

وی همچنین اظهار کرد: اشتغال، فقط کار پشت میز نشستن نیست، بلکه باید کشاورزی و دامداری در این منطقه مولدی برای تولید باشد و مردم استان کرمانشاه امروز نباید دغدغه اشتغال داشته باشند.

مقاومت مردم سرپل ذهاب مثال زدنی است

رییس جمهور در ادامه سخنانش اظهار داشت: سرپل ذهاب مشهد مظلومان فاتح است، شهری که ایستادگی و مقاومت در مقابل صدامیان داشتند و زبانزد خاص و عام هستند ، مردمانی که حقیقتا در هشت سال دفاع مقدس بردباری، صبر و شکیبایی، روحیه ایستادگی و مقاومت آنها در مقابل بمباران ها، ستم های صدامیان کردند، و این مقاومت مثال زدنی است.

وی افزود: وجب به وجب این سرزمین یادآور رشادت، شهادمت، شجاعت و ایستادگی، دلدادگی به خدا و ولایت مداری است و این سرزمین بعنوان مشهد مظلومان فاتح باید گرامی داشته شود.

رییس جمهور: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در اولویت دولت است

آیت الله رییسی گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس و تقدیم قریب به هزار شهید و بیش از هزار ایثارگر و جانباز، مردم این شهرستان سازندگی را آغاز کردند و یکباره با حادثه طبیعی زلزله مواجهه شدند در این زلزله خسارت های بسیاری متحمل شدند.

وی افزود: این حادثه مورد توجه استان کرمانشاه و بلکه مورد توجه کشور قرار گرفت، رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی نسبت به این منطقه توجه کردند، مردمانی که در روزهای مقاومت امتحان خوبی پس دادند و پاسداری و حراست کردند شایسته توجه هستند.

مشکلات مردم سرپل ذهاب باید حل شود

رییس جمهور ادامه داد: مشکل مردم سرپل ذهاب مشکل کشور تلقی می شود، تلاش های بسیاری از جانب دستگاه ها و نهادها و خود مردم این منطقه صورت گرفته است.

به بیان آیت الله رئیسی، با تمام نواقص و مشکلات امروز شهر سر و سامان گرفته اما مساله وام های زلزله، شرایط کرونا و وضعیت درآمدی امکان بازپرداخت تسهیلات را برای مردم بسیار سخت کرده است از این رو از آقای استاندار و مسئولان مربوطه می خواهم نسبت به بازپرداخت وام ها تجدید نظر شود و مهلت جدی برای بازپرداخت به مردم داده شود و در صورت عدم توانایی در بازپرداخت احتمال بخشودگی وجود دارد.

وی ادامه داد:  در خصوص نگرانی مردم نسبت به مساله آب و سامانه گرمسیری باید گفت که این سامانه به نحوی تکمیل شود که در این منطقه شاهد اشتغال و درآمد زایی باشیم و از وظایف جدی است و از مصوبات سفر طرح تکمیل سامانه گرمسیری خواهد بود.

رییس جمهور: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در اولویت دولت است

اقوام و مذاهب در کرمانشاه به خوبی از ایران اسلامی دفاع کردند

رییس جمهور در ادامه سخنانش همچنین گفت: شخصیت احمدابن اسحاق قمی اشعری شخصیت ارزشمند و ولایی است که در شهرستان سرپل ذهاب  امروز نظرش مثل خورشید درخشش دارد و افتخاری است.

وی ادامه داد: در این شهرستان همه خانواده ها و اقوام اهل تشییع، اهل سنت و اهل حق، شهیدانی تقدیم اسلام کردند، این اقوام با عقاید مختلف به نام جمهوری اسلامی و دلدادگی ولایت و پاسداری از وطن دوشادوش هم زندگی می کنند و انصافا دفاع جانانه ای از این مرز بوم انجام دادند و قطعا رفع مشکلات این مردم از اولویت های دولت است.

وی اظهار کرد: اولین نقطه در استان کرمانشاه که قصد سفر کردم شهرستان سرپل ذهاب بود و حقیقتا در این منطقه امتحان خوبی در دوران دفاع مقدس پس دادند، برای همه دولتمردان باید بعنوان یک اولویت تلقی شود.

رئیس جمهور در ادامه همچنین گفت: اساس سفر به این منطقه این بود که مسائل و مشکلات از نزدیک ببینیم و در رفع آن تمام تلاش قرار دهیم شرمنده خدا و پیامبر و خانواده شهدا نباشیم.

وی تاکید کرد: مدیران باید چهره‌های انقلابی و دغدغه مند مشکلات مردم باشند ، در میان مردم خود را بدانند و مردم احساس کنند مدیران از خود آنان هستند.

آیت الله رییسی افزود: بارها در شورای اداری مطرح کردم و امروز هم در میان مسئولین تکرار میکنم مدیران باید دغدغه حل مشکلات مردم و روحیه تحول خواهی داشته باشند.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه ۲۳ تیرماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.

در این سفر، چهار معاون رییس جمهور، یک مشاور و  هشت تن از وزرا، آیت الله رییسی را همراهی می کنند.

رئیس جمهور در چندماهه اخیر از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‌‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و کردستان سفر کرده است.

سخنرانی در جمع مردم کرمانشاه در ورزشگاه حضرت امام (ره)، حضور در جلسات شورای اداری و شورای گفت و گو و اشتغال و نشست خبری با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور در کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

مردم استان کرمانشاه که متشکل از برادران اهل تشیع، اهل تسنن و اهل حق هستند در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

اخبار مربوط به بیست و هشتمین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کرمانشاه را می توان در پرونده خبری به آدرس کرمانشاه؛ سفر استانی رییس جمهور در ایستگاه بیست و هشتم پیگیری کرد.

بازدید هوایی رئیس جمهور از نقاط مرزی با عراق و پایانه مرزی «پرویزخان»

 آیت الله رئیسی پس از ورود به استان کرمانشاه، بلافاصله با بالگرد راهی مناطق مرزی ایران با عراق شد و ضمن بازدید از مرز مشترک دو کشور، بصورت هوایی از پایانه مرزی و گمرک «پرویزخان» در شهر قصرشیرین بازدید کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ در جریان این بازدید هوایی رئیس جمهور، با توضیحات استاندار کرمانشاه در جریان روند فعالیت و مبادلات اقتصادی پایانه‌های مرزی استان قرار گرفت.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در شهرستان قصرشیرین ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است. همچنین در پنج شهرستان پاوه، ثلاث و باباجانی، سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین پنج بازارچه مرزی وجود دارد.

براساس اعلام رسمی اداره کل گمرکات استان؛ از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه ۲۱۳ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۲۴۴ دلار کالا از این مرز رسمی به عراق صادر شد که ارزش وزنی کالاهای صادر شده ۴۷۶ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۵۶۱ تن است که در قالب هشت هزار و ۱۰۵ اظهار نامه انجام شده است.

عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق میوه و تره بار، کاشی و میلگرد بوده است.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه ۲۳ تیرماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.

در این سفر، چهار معاون رییس جمهور، یک مشاور و  هفت تن از وزرا، آیت الله رییسی را همراهی می کنند.

رئیس جمهور در چندماهه اخیر از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‌‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و کردستان سفر کرده است.

سخنرانی در جمع مردم کرمانشاه در ورزشگاه حضرت امام (ره)، حضور در جلسات شورای اداری و شورای گفت و گو و اشتغال و نشست خبری با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور در کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

مردم استان کرمانشاه که متشکل از برادران اهل تشیع، اهل تسنن و اهل حق هستند در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

 

حضور آیت الله رئیسی در پادگان «ابوذر» سرپل ذهاب

رئیس جمهور با حضور در پادگان «ابوذر» سرپل ذهاب با فرماندهان و افسران تیپ ۳ لشکر ۸۱ زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان کرمانشاه، با حضور در پادگان «ابوذر» در شهر سرپل ذهاب با فرماندهان و افسران تیپ ۳ لشکر ۸۱ زرهی ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیسی در این دیدار از زحمات و تلاش‌های نیروهای حاضر در این پادگان به منظور حراست و مرزبانی از مرزهای کشور و برقراری امنیت تقدیر کرد.

رئیس جمهور همچنین در این بازدید با حضور در میان خانواده نیروهای ارتشی ساکن در این پادگان از همراهی این عزیزان با همسران و پدران شان قدردانی کرد و سخنان ایشان و پیشنهادات شان را شنید.

رئیسی در بخش دیگری از برنامه حضور خود در پادگان ابوذر با خادمان کاروان های راهیان نور غرب کشور به گفتگو پرداخت و در جریان فعالیت ها و اقدامات آنان قرار گرفت.

بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه

رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان کرمانشاه از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های برخی شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه بازدید و در گفتگو با فعالین این عرصه در جریان نظرات، مسائل و پیشنهادات آنها قرار گرفت.

اقدامات این شرکت‌ها شامل ساخت تجهیزات پیشرفته و مدرن تولید نشاء، تولید نمک‌های غیرخوراکی اکوسیستم دریایی، تولید تکنیکال کودهای شیمیایی، تولید اسیدهای فلوئور پایه و فوم آتش نشانی است.

خاطره‌گویی رئیس‌جمهور از سال‌های دفاع مقدس در کرمانشاه

 

 ‌رئیسی: از بانک مرکزی استقراضی نداشتیم/ گرانی کالاها در سال آینده حرف من نبود/ ‌کولبری ساماندهی شود

رئیس جمهور با بیان اینکه ‌برخی از رسانه‌ها حرف بنده درباره جلوگیری از اقدامات تورم‎‌زا را درست منعکس نکردند، گفت: رشد اقتصادی در گرو مهار تورم است. اگر تورم مهار شود، با افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجه و با تأکید بر اهمیت اجرای شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب با محوریت تولید، گفت: استقلال و عزت کشور در گرو توجه به تولید است.

رئیس جمهور نقش دولت در اقتصاد را هدایت، حمایت و نظارت دانست و گفت: اقتصاد دولتی، اقتصاد تعاونی و اقتصاد بخش خصوصی باید در کنار یکدیگر فعال باشند، اما امروز سهم اقتصاد دولتی بسیار زیاد است، لذا تلاش خواهیم کرد دولت را از تصدی‌گری در اقتصاد خارج و از بخش خصوصی حمایت کنیم.

رئیسی با تأکید بر اینکه صرف واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی کفایت نمی‌کند، گفت: توانمندسازی بخش خصوصی یک ضرورت است و دولت باید از اقتصاد بخش خصوصی حمایت کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در اقتصاد کشور خصوصی‌سازی موفق و ناموفق داریم، اظهار داشت: معنای مردمی‌سازی دولت،‌ واگذاری کار تولید به بخش خصوصی و میدان دادن به بخش تعاونی است. تسهیلات و حمایت‌های حقوقی باید در اختیار تولیدکننده فعال قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر لزوم قابل پیش‌بینی بودن اقتصاد برای فعالان عرصه تولید، تصریح کرد: باید به طرفی حرکت کنیم که اقتصاد و تولید برای تولیدکننده قابل پیش‌بینی باشد.

رئیس جمهور کنترل و مهار تورم را لازم و ضروری برشمرد و گفت: همه باید تلاش کنند تورم کنترل شود و باید از هر بی‌انضباطی اقتصادی که موجب تورم می‌شود، جلوگیری شود.

رئیسی افزود: در 6 ماهه دوم سال 1400 که کار دولت را شروع کردیم، تلاش شد از اقدامات تورم‌زا جلوگیری کنیم، لذا از بانک مرکزی استقراض نکردیم، پایه پولی را افزایش ندادیم و سعی کردیم چاپ پول صورت نگیرد.

رئیس جمهور با تشریح اقدامات دولت برای مهار و کنترل تورم، گفت: از مجلس خواستیم که اجازه دهند، به برخی اقدامات و قوانین لایحه بودجه که تورم‌زاست، عمل نکنیم و در مورد آنها تجدیدنظر شود. به طور مثال گفتیم اگر حقوق گمرکی با ارز نیمایی محاسبه شود، طبیعتاً هزینه گمرکی بالایی به واردکننده تحمیل می‌شود و آثار تورم‌زا در اقتصاد ایجاد می‌کند.

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: برخی از رسانه‌ها این حرف بنده را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم، درست منعکس نکردند یا درست متوجه نشدند و گفتند قرار است برخی کالاها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود، بلکه مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که به موجب قانون باید آنها را اجرا کنیم و اجرای آنها موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: رشد اقتصادی در گرو مهار تورم است. اگر تورم مهار شود، با افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

رئیسی با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور، اظهار داشت: اعتماد به نفس، توجه به داشته‌های کشور و نیروی خلاق کارآمد، زمینه‌های خوبی برای رشد اقتصادی کشور در راستای سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری هستند.

رئیس جمهور با اشاره به درخواست برخی فعالان اقتصادی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی، گفت: وزرارت جهادکشاورزی در این زمینه اقدام کرده است. کشاورزی قراردادی در دستور کار دولت است و این کار به نوعی فراهم آوردن امکان پیش‌بینی تولید برای کشاورز است که مورد حمایت جدی دولت قرار دارد. تضمین خرید محصول در این طرح سبب آرامش کشاورز می‌شود.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در استان‌های مختلف کشور بویژه استان کرمانشاه تأکید کرد و این موضوع را از محورهای اقدامات دولت دانست.

رئیس جمهور محور اشتغال در کرمانشاه را کشاورزی، دامداری و صنایع برشمرد و اظهار داشت: باید برای راه‌اندازی صنایع نیمه‌تعطیل و تعطیل تلاش شود. دولت مردمی به دنبال کلنگ‌زنی طرح‌های جدید نیست، بلکه تلاش می‌کنیم مشکل واحدها و طرح‌های معطل حل شود و به چرخه تولید بازگردند.

رئیسی با تأکید بر اینکه توجه به دو حوزه پتروپالایشگاه‌ها و دانش‌بنیان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است، گفت: کار دانش‌بنیان یعنی دانایی به توانایی تبدیل شود و این موضوع با جدیت در عرصه فعالیت پتروپالایشگاه‌ها دنبال می‌شود.

رئیس جمهور همچنین با تأکید بر ضرورت ساماندهی موضوع کولبری، خاطر نشان کرد: راه‌حل این مشکل فعال کردن بازارچه‌های مرزی است. مرزهای ما فرصت‌های ما هستند و باید از آنها نهایت استفاده را بکنیم. یکی از فرصت‌ها تبدیل مرز به محل تبادلات تجاری است.

آیت‌الله رئیسی بومی‌گزینی و استفاده از چهره‌های کارآمد استانی را از اولویت‌های دولت دانست و خاطر نشان کرد: مسأله بیکاری کرمانشاه بسیار نگران‌کننده است و رفع این مشکل حق مردم و وظیفه دولت است. بخش خصوصی نیز در این زمینه وارد شده و هر اقدامی که می‌تواند انجام دهد. در کشور مشکل حل‌نشدنی وجود ندارد.

رئیسی: امروز ایران قوی‌تر و آمریکا ضعیف‌تر از همیشه است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "متأسفانه برخی کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات متحده به منطقه هستند"، گفت: به آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه می‌گویم که ملت بزرگ ایران هیچگونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجشنبه (۲۳ تیر) در ادامه برنامه‌های سفر به استان کرمانشاه در دیدار آحاد مختلف مردم این استان در ورزشگاه امام خمینی (ره) مرکز این استان گفت: کرمانشاه با قریب به ۱۰ هزار شهیدش، با مقاومتش، با ایستادگی در مقابل صدامیان، ‌بعثیان و کفر جهانی و ایستادگی در برابر منافقین از خدا بی‌خبر، شناخته می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "کرمانشاه با زنان و مردان فرهیخته‌ای شناخته می‌شود که عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و عرصه‌های مختلف تولید را جلوه حضور با معنای خودشان ساخته‌اند"، افزود: کرمانشاه مهد عالمان، فرهیختگان و بزرگانی در عرصه‌های علم و دانش و فقاهت و مهد مدنیت، فرهنگ و هنر و توجه به دیگران در پرتو توجه به خدا و مهد قهرمانی و پهلوانی است.

وی کرمانشاه را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: امروز افتخار دارم که در جمع مردان و زنان تاریخ‌ساز، آینده‌ساز و مقاوم هستم. دولت خود را خدمتگزار شما مردم عزیز و خانواده بیش از ۲۰ هزار شهید و ایثارگر و جانباز می‌داند. امروز خود را متعهد می‌دانیم که خواست و اراده مردم برایمان تعیین‌کننده باشد.

رئیسی در ادامه سخنانش با تشکر از همه زحماتی که در سال‌های گذشته برای پیشرفت کرمانشاه کشیده شده است، تصریح کرد: با وجود همه این تلاش‌ها، اما وقتی به چهره استان و خواسته‌های مردم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که وضعیت باید متفاوت از این می‌بود و با این همه ظرفیت نباید شاهد بیکاری در استان باشیم.

کرمانشاه می‌تواند قطب کشاورزی منطقه باشد

رئیس‌جمهور یادآور شد: در آغاز فعالیت استاندار کرمانشاه به ایشان توصیه کردم که ماموریت اصلی شما در این استان با چنین سابقه‌ای از سلحشوری و ایستادگی، مسأله اشتغال است. با این همه نیروهای جوان تحصیلکرده آماده کار و تلاش و ظرفیت‌های خوبی که استان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و معدن دارد، نباید شاهد بیکاری در استان باشیم. کرمانشاه می‌تواند قطب کشاورزی منطقه باشد.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی دولت مردمی، عمران و آبادانی کشور است افزود: متاسفانه در زیرساخت‌ها، عقب‌ماندگی‌های بسیاری داریم با این حال، در زیرساخت‌های انرژی، طرح‌های آبرسانی بزرگ، نیروگاه‌سازی و ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌ها، دولت کار خود را آغاز کرده است. برای کنترل تورم که مردم، دولت و همه مسئولان را رنج می‌دهد، گام‌هایی برداشته شده و ان‌شاء‌الله با قوت دنبال خواهد شد.

نرخ رشد نقدینگی به کمترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر رسیده است

رئیسی همچنین با بیان اینکه "نرخ رشد نقدینگی به کمترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر رسیده است"، اظهار کرد: روند خلق پول بانک‌ها کاهشی شده و اینها همه نشانه‌های آن است که علاوه بر اصلاح برخی از ساختارهای نادرست اقتصادی، گام‌هایی در جهت توسعه زیرساخت‌ها در حال برداشته شدن است که ان‌شاءالله آثارش در زندگی مردم آشکار خواهد شد.

رئیس‌جمهور صبوری و تحمل و همکاری مردم را برای دولت بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: همراهی شما مردم با دولت به کارهای بزرگی منتج می‌شود که دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید می‌کند.

رئیسی، کرمانشاه را چهارراهی برای ترانزیت کالا و انرژی معرفی و خاطرنشان کرد: همجواری کرمانشاه با عراق، زمینه خوبی است تا بتوانیم بازارچه‌های مرزی را فعال کنیم تا جریان کولبری در اینجا سامان پیدا کند.

هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه "متأسفانه برخی از کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات متحده به منطقه هستند"، گفت: اجازه دهید در جمع مردم غیور و مقاوم کرمانشاه به آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه بگویم که ملت بزرگ ایران هیچگونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای‌اش بدانند که ملت‌های مسلمان منطقه از روابط تحقیرآمیز دولت‌های خود با آمریکایی‌ها که موجب غارت منابع آنها می‌شود، سخت بیزارند.

رئیسی قدرت نظامی، توانایی‌ها و اقتدار ایران در منطقه را امنیت‌ساز دانست و تاکید کرد: دخالت بیگانگان و آمریکایی‌ها در منطقه جز ایجاد بحران و ناامنی نتیجه دیگری ندارد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بداند که نباید در این منطقه چشم طمع به هیچ کجا داشته باشد. برقراری ارتباط و عادی‌سازی روابط، به هیچ وجه برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نخواهد بود. این پیام را همه خبرنگاران به همه جهان مخابره کنند که ایران اسلامی امروز از همه زمان‌ها قوی‌تر و آمریکا از همیشه ضعیف‌تر است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اعلام رسمی آمریکایی‌ها مبنی بر شکست مفتضحانه فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: شما ما را با تحریم‌ها و تهدیدها آزمودید، چرا امرِ تجربه‌شده را دوباره می‌آزمایید؟

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اعتماد مردم را سرمایه‌ای بزرگ می‌دانیم که برای دولت مردمی مسئولیت‌آفرین است، خاطرنشان کرد: هم دولتمردان و همه کسانی که به نام دولت مردمی کار می‌کنند، با توجه به این مسئولیت باید در جای‌جای کشور بدون هیچ حاشیه‌ای، به شکل انقلابی به مردم انقلابی خدمت کنند.

اگر مدیری روحیه تحول‌خواهی، انقلابی، مردم‌داری و ولایی ندارد، به حاشیه رانده شود

رئیس‌جمهور گفت: اگر مدیری یا کارشناسی در هر اداره و سازمانی روحیه تحول‌خواهی، انقلابی، مردم‌داری و ولایی ندارد و دغدغه او دغدغه مردم نیست، حتما باید به حاشیه رانده شود. نه اینکه از اداره اخراج شود، اما حتما نباید مدیر و در مصدر تصمیم‌گیری باشد؛ این انتظار مردم از دولت خدمتگزار انقلابی است.

رئیسی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به دولت برای آن بوده که از این دولت انتظار کار انقلابی، سریع و دقیق و گره‌گشایی از مشکلات زندگی خود دارند، گفت: اگر کسی تحول‌خواه نیست، کار امروز را به فردا موکول می‌کند، با روابط ناسالم، رشوه و پارتی‌بازی می‌خواهد مسائل را از مسیر خود خارج کند، نباید در این دولت تحمل شود.

گفت‌وگوی جمعی از ایثارگران سرپل ذهاب با آیت‌الله رئیسی

مردم کرمانشاه در ورزشگاه امام خمینی (ره) در انتظار ورود رئیس‌جمهور

 نرخ رشد نقدینگی در کمترین مقدار ۱۶ ماه گذشته قرار دارد

رئیس‎جمهور در جمع هزاران نفر از مردم کرمانشاه:در کنار موضوعات جاری، طرح‎های بزرگ آبرسانی، توسعه نیروگاه‎های تولید برق، ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه‎ها را آغاز کرده‎ایم.

برای کنترل تورم، روند خلق پول بانک‎ها کاهشی شده‌ و نرخ رشد نقدینگی به کمترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر رسیده است.

علاوه براصلاح ساختارها و رویه‎های غلط اقتصادی، گام‎هایی برای توسعه زیرساختهای کشور در حال برداشته شدن است که آثارش در زندگی مردم روشن خواهد شد.

رئیس‎جمهور: از جمله دغدغه‎های مهم در استان کرمانشاه مسئله اشتغال است

پاسخ قاطع رئیس‌‌جمهور به ماجراجویی‌های بایدن در منطقه

قدرت نظامی و اقتدار ایران در منطقه امنیت‎ساز است

متاسفانه برخی از کشورها در حال انتقال ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات متحده به منطقه هستند

ما دخالت بیگانگان و آمریکایی‎ها را در منطقه جزو ایجاد بحران و ناامنی چیز دیگری نمی‎دانیم.

رژیم صهیونیستی بداند که نباید چشم طمع در این منطقه به هیچ کجا داشته باشد.

رئیسی: همجواری کرمانشاه با عراق یک زمینه بسیار خوبی است که ما بتوانیم بازارچه‎های مرزی را فعال کنیم و جریان کولبری را سامان دهیم

رییس جمهور: رفع مشکلات کرمانشاه نیاز به نگاه تحول گرایانه دارد

رییس جمهور با اشاره به اینکه نگاه تحول گرایانه در کرمانشاه یک ضرورت ویژه است، گفت: آمارهای بیکاری در کرمانشاه به هیچ عنوان زیبنده این استان نیست از این رو باید با تمام توان برای خدمت به مردم این استان و امیدوار کردن آنان تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری، با تاکید بر اینکه تمام کارهایی که در کرمانشاه انجام شده است ارزشمند است و ما از مسوولان گذشته ممنونیم، افزود: وضع امروز کرمانشاه با اول انقلاب متفاوت است اما با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی با بیان اینکه برای خدمت به کرمانشاه نیازمند کار جهادی هستیم، گفت: هیچ مشکل غیر قابل رفع در استان کرمانشاه نداریم؛ باید موضوعات و مشکلات این استان را علمی و فناوری پایه نگاه کنیم؛ باید دانایی ها را زمینه توانایی ها کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: همین مردم کشور و استان را در مقابل دشمنان حفظ کردند و به همراه حاج قاسم منطقه را از سر داعش پاک کردند؛ ما با همین ظرفیت ها می توانیم مشکلات کرمانشاه را برطرف کنیم.

آیت الله رییسی تاکید کرد: اعتبارات در برطرف‌کردن مشکلات تاثیر گذار است اما نباید فراموش کرد که نقش مدیریت در برطرف کردن معضلات بسیار تاثیر گذارتر است.

وی گفت: من از مدیران استان می خواهم که با نگاه تحولی به مشکلات استان کرمانشاه نگاه کنند؛ در میدان حل مشکلات کرمانشاه کار عادی جوابگو نیست؛ نباید برای حل مشکلات تنها به نامه نگاری ها کفایت کرد.

رییس جمهور با اعلام این خبر که قرارگاهی برای رفع معضل بیکاری در کرمانشاه تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: همه دستگاه ها باید در ایجاد اشتغال در کرمانشاه نقش داشته باشند؛ تمام کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل استان کرمانشاه باید وارد عرصه تولید شوند؛ در دیگر زمینه ها نیز باید از ظرفیت های اشتغالزایی استفاده کرد.

آیت الله رییسی تاکید کرد: تمام دستگاههای اجرایی در استان کرمانشاه بر اساس آمار ایجاد اشتغال ارزیابی‌ خواهند شد؛ تمام مصوبات مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: راه آهن‌ کرمانشاه برای انتقال زایران عتبات عالیات و انتقال بار و توسعه تجارت باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

رییس جمهور تاکید کرد: در بازدید هوایی که از مرز خسروی و پرویزخان داشتم، متوجه شدم که این مرزها زیر ساخت های مطلوبی برای توسعه دارند؛ مسیر خسروی مسیری خوبی است که مشکلات آن از سوی استاندار رسیدگی می شود.

آیت الله رییسی همچنین به موضوع طرح های نفتی استان نیز اشاره کرد و گفت: اعتبارات لازم برای پتروپالایش آناهیتا تامین و در اجرای دیگر پروژه ها نیز تسریع می شود.

وی بر ساماندهی کوله بری تاکید کرد و گفت: مرز همیشه فرصت است و از این رو باید راه های ارتباطی مرزی با عراق را شناسایی کنیم و بخش های نیمه فعال را توسعه ‌و بخش های تعطیل را مجدد فعال کنیم.

رییس جمهور اعلام کرد: آیین نامه کوله بری در کشور تدوین شده است و تا ۱۵ روز آینده مشکلات آن برطرف و ابلاغ خواهد شد.

آیت الله رییسی همچنین بر تکمیل سامانه گرمسیری که جز مصوبات سفر است تاکید کرد و گفت که باید این پروژه تامین اعتبار و منجر به توسعه شود.

وی به موضوع ایجاد مسکن اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه روند ساخت مسکن در برخی مناطق آغاز شده است و در برخی از مناطق نیز در حال طی‌ کردن مراحل مقدماتی است.

رییس جمهور افزود: دستگاه های اداری در کرمانشاه زمین های لازم را دارند به عنوان مثال می توانیم از زمین های دانشگاهی و ادارات برای ساخت مسکن استفاده کرد؛ باید مسکن که جزو نگرانی های مردم است به سر انجام برسد.

آیت الله رییسی با تاکید بر توجه به حوزه نخبگان گفت: از استاندار می‌خواهم که از حلقه های ارتباط با نیروهای انقلابی و حزب اللهی و متخصص که جزو نعمت های الهی است غافل نباشد.

وی بر فروش اموال مازاد دولت تاکید کرد و گفت: یکی از منابع دولت اموال مازاد است که حتما باید به آن توجه کرد.

رییس جمهور ادامه داد: باید با برخی از مجموعه های بزرگ کشور صحبت کرد تا در کرمانشاه ایجاد اشتغال کنند؛ معاون‌ اجرایی رییس جمهوری این موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد قصرشیرین باید هرچه زودتر به جریان بیافتد و مردم از ویژگی های برتر آن استفاده کنند؛ باید تا ۱۵ روز آینده آیین نامه این منطقه تصویب شود.

رییس‌جمهور اظهارداشت: درگیری های میراث فرهنگی با مردم در کرمانشاه زیاد است که باید به سرعت به آنها رسیدگی شود؛ اگرواقعا زمین ها میراث‌فرهنگی است دولت تملک کند اما اگر نیست رهاسازی کنید تا مردم به زندگی خود برسند؛ این تزاحم‌ها بین مردم و میراث فرهنگی باید در سطح کشور هرچه زودتر برطرف شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه مردم اگر ببیند بعد از این سفر مصوبات سفر مورد توجه قرار گرفت امیدوار می شوند، گفت: امروز ریشه دار کردن یاس در جامعه راهکار دشمنان است که ما باید با تلاش شبانه روزی مردم‌ را فعال کنیم.

آیت الله رییسی افزود: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه قدرت آفرینی کرده اند و دشمنان ما از این موضوع نگران هستند.

وی عنوان کرد: ما با جنگ اراده ها روبه رو هستیم که باید در این‌ عرصه به کار و تلاش مضاعف بپردازیم؛ امروز مولفه اصلی قدرت در جمهوری اسلامی ایران مردم متدین و امیدوار در صحنه هستند.

رییس جمهور تاکید کرد: امروز رفیق بازی کار امروز را به فردا انداختن ورشوه مردم را نا امید می کند از این رو ما باید تلاش کنیم تا با کارامدی و ایجاد سلامت اداری مردم را اداری کنیم.

وی‌ تصریح کرد: در کرمانشاه از نیروهای توانمند استفاده کنیم؛ امروز کارامدی مهم‌ترین نیاز کشور است ‌و در این‌ راه با کسی تعارف نداریم. باید افراد خطر پذیر که به دنبال حل مشکل مردم هستند پای کار آیند.

راه اندازی کارخانه کاغذ بیستون و موضوع انسداد مرزها از دیگر تاکیدات رییس جمهوری در این نشست بود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به تبریک دهه ولایت، گفت:: معنی اصلی ولایت این است که باید گوش به فرمان او بود و فرمانش را عملی کرد.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه باید نعمت های خداوند را دید، گفت: اگر تمام نعمت ها بود اما ولایت نبود زندگی انسان ها همچون دیگر موجودات بود؛ بزرگ‌ترین نعمت خداوند به انسان را می توان نعمت ولایت دانست.

رییس جمهور ولایت فقیه را بزرگ‌ترین نعمت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اگر توسعه همه نیازهای انسان را در بر نگیرد به توسعه اقتصادی تبدیل می شود؛ اما انسان به معنویت و اخلاق نیز نیاز دارد.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه ما باید امروز پیرو امر ولی فقیه باشیم، گفت: وظیفه امروز ما این است که سخنان مقام معظم رهبری را در عرصه های مختلف عملیاتی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید خدمت گزار مردم باشند، گفت: اینکه ما باید رهرو شهدا باشیم به این دلیل است که آنان به خوبی وظیفه خود عمل کردند؛ همه انسان های روزی می میرمد اما شهدا با اطاعت پذیری همه چیز را رها کردند و با تمام توان به میدان رفتند.

رئیسی: «قرارگاه مقابله با بیکاری» در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

رئیس‌جمهور از تصویب بیش از ۲۰۰ طرح و پروژه برای توسعه استان کرمانشاه خبر داد و گفت: برای مقابله با معضل اساسی این استان به‌زودی قرارگاه مقابله با بیکاری در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب (۲۳ تیر) در نشست خبری پایان سفر استانی به کرمانشاه، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان در استان کرمانشاه، گفت: این استان با وجود پتانسیل‌های بسیار، با مشکلات بسیاری هم مواجه است که در رأس آن بیکاری قرار دارد.

وی از بیکاری به عنوان محوری‌ترین مشکل استان یاد کرد و افزود: در همین راستا بیشترین میزان اعتبارات در این سفر به ایجاد اشتغال پایدار اختصاص داده شده است تا بتوانیم گامی در جهت رفع این معضل در استان برداریم.

رئیسی از تصویب ۱۱ طرح در این سفر در راستای ایجاد اشتغال استان خبر داد و افزود: رفع معضل بیکاری در این استان دغدغه جدی دولت سیزدهم است و تلاش داریم که بیشتری میزان اعتبارات به رفع این معضل اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه رفع معضل بیکاری با حرف و بخشنامه امکان‌پذیر نیست، گفت: در همین راستا دستور تشکیل یک قرارگاه در استان داده‌ایم که محور کار آن رفع معضل بیکاری باشد و این قرارگاه و اقدامات آن از طریق استاندار و نیز معاون اجرایی ریاست جمهوری پیگیری می‌شود تا در نهایت بتوانیم اقدام عملی برای رفع معضل بیکاری برداریم.

رئیسی ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی این قرارگاه در کرمانشاه، به تجربه موفقی برای مقابله با بیکاری برای دیگر استان‌های درگیر با این معضل تبدیل شود و بتوان ظرف مدت کوتاهی معضل بیکاری استان را تا حد قابل قبولی برطرف کرد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: معضل بیکاری در چند استان بسیار پررنگ است، اما در این میان نگرانی من بیشتر برای کرمانشاه است و از مسئولان استان می‌خواهم جدی‌تر در این زمینه تلاش کنند. از جمله اقداماتی که این قرارگاه می‌تواند انجام دهد، فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد است که فعالسازی هر یک از آنها می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان شود.

رئیسی در ادامه صحبت‌های خود، انجام دادن کارهای زیربنایی را اولویت دوم دولت در کرمانشاه عنوان کرد و افزود: توسعه راه‌های مواصلاتی و کریدورهای ریلی در این استان حائز اهمیت است و می‌تواند این استان را به مرکز جدی صادرات در کشور تبدیل کند و این در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس‌جمهور از کشاورزی به عنوان اولویت سوم دولت در این سفر یاد کرد و گفت: کرمانشاه با دارا بودن بیش از ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قطب جدی کشاورزی در کشور به شمار می‌رود؛ بنابراین باید به حوزه کشاورزی این استان توجه ویژه شود. در کنار توجه به خرید تضمینی محصولات کشاورزی، بحث راه‌اندازی صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی باید در این استان با جدیت دنبال شود؛ چراکه ارزش افزوده بسیاری در این حوزه ایجاد می‌کند.

وی همچنین توجه به حوزه بهداشت و درمان را اولویت چهارم دولت در این سفر برشمرد و اظهار کرد: این استان بیمارستان‌های نیمه‌کاره بسیاری دارد که تکمیل پنج بیمارستان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیسی در ادامه یادآور شد: در مجموع در این سفر ۲۰۰ طرح برای استان به تصویب رسیده است که اجرای آنها باید هم توسط استاندار و مسئولان استان و هم توسط اصحاب رسانه پیگیری شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری، گفت: این استان هم ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری داخلی دارد و هم می‌تواند استان جذابی برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد و باید این مسأله بطور جدی پیگیری شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی راه آهن غرب کشور گفت: ما هم بر اهمیت این پروژه تاکید داریم و معتقدیم راه‌اندازی این پروژه هم در بحث جابجایی کالا و صادرات و هم در بحث جابجایی زوار عتبات عالیات می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

رئیسی با بیان اینکه "مطالعات ما نشان می‌دهد که این پروژه جزو چند پروژه مهم ریلی کشور محسوب می‌شود"، تاکید کرد: تکمیل این پروژه اعتبار بالایی نیاز دارد و قطعا در این سفر نمی‌توان تمام اعتبارات پروژه را تامین کرد و به دنبال این هستیم که بتوانیم از راه‌های مختلف اعتبار لازم برای این پروژه را تامین کنیم.

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش از مهار تورم به عنوان یکی از برنامه‌های جدی دولت یاد کرد و افزود: ما به دنبال مهار تورم و منضبط کردن دولت هستیم و می‌دانیم این کار هزینه‌های بسیاری برای ما به دنبال دارد.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: اولویت نخست در این زمینه، بحث منضبط کردن نظام بانکی است و معتقدیم این مسأله می‌تواند در عدم خلق پول و حلوگیری از رشد نقدینگی، مؤثر باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها