توصیه وزارت خارجه به ایرانیان مقیم سریلانکا

کد خبر: 1160804

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر ضرورت احترام به حقوق اساسی مردم سریلانکا به ایرانیان مقیم این کشور توصیه کرد که از نزدیک شدن به مراکز تجمع خودداری کرده و با سفارت در تماس باشند.

توصیه وزارت خارجه به ایرانیان مقیم سریلانکا

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (شنبه) ۱۸ تیر ماه در پی تحولات داخلی اخیر در سریلانکا و ناآرامی‌ها در این کشور، با تأکید بر ضرورت احترام به حقوق اساسی مردم این کشور، ابراز امیدواری کرد که امور این کشور هر چه سریع‌تر در مسیر و روند قانونی قرار گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به تماس مستمر با سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو و دریافت خبر سلامتی ایرانیان مقیم سریلانکا، از آنان درخواست کرد از نزدیک شدن به مراکز تجمع خودداری کرده و با سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو ارتباط خود را حفظ کنند.

به گزارش فارس، معترضان در سریلانکا امروز شنبه در پی اعتراض نسبت به مدیریت بحران اقتصادی که کشور را فلج کرده است، به کاخ ریاست جمهوری یورش بردند. «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا، قبل از تجمع معترضان در محوطه برای استعفا از اقامتگاه رسمی خود در «کلمبو» گریخت. براساس آخرین خبرها، در ادامه ناآرامی‌ها در سریلانکا، منابع خبری شنبه شب از آتش  زدن اقامتگاه نخست وزیر این کشور خبر دادند.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد پرس» پیش‌تر گزارش داد که در بحبوحه اعتراضات در کاخ رئیس جمهوری در «کلمبو»، «رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر سریلانکا استعفا داد تا مسیر را برای تشکیل یک دولت همه حزبی باز کند.

 ماه‌ها خاموشی طولانی، تورم بی‌سابقه و کمبود شدید مواد غذایی و سوخت باعث نارضایتی عمومی در سریلانکا شده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها