رو دست سپاه به موساد

کد خبر: 1156675

دادستان زاهدان از دستگیری عوامل موساد در سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد.

رو دست سپاه به موساد

 به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی شمس‌آبادی با اشاره به رصد ۸ ماهه برای شناسایی این شبکه خرابکاری، اعلام کرد ترور برخی دانشمندان هسته‌ای در دستور کار آنان بوده است. دادستان زاهدان روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا‌رسیدن هفته قوه‌ قضائیه برگزار شد، در تشریح جزئیات پرونده دستگیری عوامل موساد توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان سیستان‌و‌بلوچستان اظهار داشت: دستگیر‌شدگان قصد ترور دانشمندان هسته‌ای را داشتند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و بزودی کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال می‌شود، افزود: دستگیری این عوامل موساد با عملیات پیچیده اطلاعاتی و در پی 8 ماه رصد دقیق کیس‌های امنیتی محقق شد و مستندات زیادی علیه آنها جمع‌آوری شد به نحوی که وقتی قرار بازداشت متهمان صادر شد حتی اعتراض نکردند. شمس‌آبادی با بیان اینکه برخی عوامل این باند در سیستان‌‌وبلوچستان دستگیر شدند، تصریح کرد: تعداد دیگری از اعضا و عوامل این باند در خارج استان از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت شدند که طبق اقرار‌ متهمان، برخی از آنها با افسران موساد مستقیما در ارتباط بودند.

* جزئیاتی از عوامل دستگیر شده مرتبط با موساد

۳ نفر از افراد دستگیر شده با نام‌های اختصاری «م.‌س»، «م.‌ز» و «الف.‌ق» از منتشرکنندگان اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده و مرتبط با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی بودند که ۲ ماه قبل از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شدند. همچنین گفتنی است یکی از این افراد از طریق نزدیک شدن به مقامات اداری و اجرایی سعی داشته است مسیری برای دسترسی به اطلاعات محرمانه باز کند. همچنین یکی از دستگیرشدگان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خانم بوده که پیش از دستگیری، سابقه حضور در یک مسؤولیت ارشد استانی را داشته است. این دومین‌بار است که حداقل به صورت رسمی، دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان خبر از دستگیری جاسوسان و افراد مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می‌دهند.

* دستگیری شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با اسرائیل

اول خردادماه سال جاری بود که روابط عمومی کل سپاه از دستگیری شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی اسرائیل خبر داد. روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر دستگیری شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش می‌کرد. سپاه در این اطلاعیه گفته بود که عوامل این شبکه را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات دستگیر کرده‌اند.

منبع: وطن امروز

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها