مجتهدشبستری: مکتب امام(ره)«مقاومت» است

کد خبر: 1151826

عضو مجلس خبرگان رهبری ایستادگی و مقاومت را از خصایص امام (ره) برشمرد و گفت: همه کسانی که در سمت‌های مختلف در نظام قرار می‌گیرند لازم است برای جلوگیری از تحریفات، با محکمات ایشان آشنا باشند.

مجتهدشبستری: مکتب امام(ره)«مقاومت» است

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای پانزده خرداد در تبیین محکمات امام (ره)، گفت: سیره امام را می‌توان در فرمایشات و عملکرد ایشان در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کرد و یافت.

وی با بیان اینکه یکی از محکمات سیره حضرت امام (ره) در زندگی فردی و اجتماعی ایشان توکل به خدای متعال بود، افزود: ایشان در همه امور، چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب متوکل به خدا بود. ایشان هیچ گاه وام دار یک گروه و جریان سیاسی خاص نبودند و حقیقتاً همه امور را در دست خدا می‌دانستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: فرمایش ماندگار «خرمشهر را خدا آزاد کرد» از جانب امام راحل (ره) یعنی توکل به خدا و یعنی خدا را در این عالم همه کاره دانستن. امام در فرمایش دیگری فرمودند اگر یک روز فکر کنیم ما نفت و سلاح داریم و از خدا غافل شویم آن روز، روز شکست ما خواهد بود.

مجتهد شبستری اضافه کرد: بنابراین حضرت امام (ره) در همه امور متوکل به خدا بودند و در زمان قبل از انقلاب و سال ۴۲ که ایشان قیام را آغاز کردند تا زمان شکست رژیم ستمشاهی با توکل به خدا کار را آغاز کردند و ادامه دادند. ایستادگی ایشان در مقابل استعمار و استکبار پس از پیروزی انقلاب با توکل به خدا بود.

وی تصریح کرد: ایشان حقیقتاً یک موحد بودند و امور را در عالم به دست قدرت الهی می‌دیدند و می‌دانستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، یکی دیگر از محکمات و سیره امام خمینی (ره) را مقاومت و ایستادگی ایشان معرفی و خاطرنشان کرد: اینکه ایشان به تنهایی این انقلاب و نهضت را در خرداد ۴۲ آغاز کردند و این حرکت را ادامه دادند و کم کم مردم دور ایشان جمع شدند و با دست خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح شاه ایستادگی کردند، روحیه مقاومت و پایداری شأن را نشان می‌دهد.

مجتهد شبستری تاکید کرد: ایشان از ابتدا ایستادگی داشتند، فردی که روحیه مقاومت و ایستادگی نداشته باشد چطور می‌تواند ۱۵ سال با دست خالی و در زندان و تبعید با توکل به خدا و توان و کمک مردم در برابر رژیم شاه ایستادگی کند.

وی اضافه کرد: امام پس از پیروزی انقلاب علی رغم تهدیدها و جنگی که به کشور تحمیل شد، در مقابل تحریم و تهدید دشمن ایستادگی کردند.

عضو مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه مکتب امام خمینی (ره) مکتب ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان عالم است، بیان کرد: اگر این مقاومت و ایستادگی تحقق پیدا نمی‌کرد، قطعاً این انقلاب نیز تدوام پیدا نمی‌کرد. امروز هم ایستادگی و مقاومت است که جواب داد و اگر رهبر معظم انقلاب همان خط، مکتب، سبک و سیره امام که خط مقاومت و ایستادگی است را ادامه نمی‌دادند و دنبال نمی‌کردند هرگز امروز نمی‌توانستیم در برابر این هجمه و حملاتی که از جوانب مختلف به ما صورت می‌گیرد تاب مقاومت داشته باشیم.

مجتهد شبستری گفت: مکتب امام، مقاومت است و خطی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و ادامه پیدا کرده همان خط حقیقی مقاومت و ایستادگی امام در برابر دشمن و باج ندادن و نهراسیدن از شرها و تهدیدهای دشمنان است.

وی افزود: راه، مکتب و فکر امام روشن است و این موارد در فرمایشات و کلمات و صحیفه نور ایشان کاملاً بیان شده و در مقابل دیدگان ما قرار دارد. نمی‌شود کسی بخواهد این راه و محکمات را تحریف کند، اما ممکن است افرادی پیدا شوند که به دنبال آن باشند که راه و مرام امام را به نفع خود و جریان خود مصادره و تحریف کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای همه کسانی که اهل تبیین هستند لازم است که خط امام را تبیین کنند و همه کسانی که در سمت‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند لازم است با اندیشه و مرام حضرت امام و محکمات محکم امام آشنا باشند تا تحریف گران نتوانند با تحریف واقعیات افکار امام در این مسیر انحراف ایجاد کنند.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها