پیگیری حادثه متروپل در صحن علنی مجلس

کد خبر: 1150639

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ‌گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بازدید از محل حادثه متروپل آبادان در حال بررسی و تنظیم گزارش هستند و به زودی نتایج در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

پیگیری حادثه متروپل در صحن علنی مجلس

کمال علی‌پور خنکداری در مورد پیگیری حادثه ساختمان متروپل آبادان، اظهارداشت: حادثه عملیات‌های عمرانی در هر جایی ممکن است اتفاق بی‌افتد و بعضاً حوادث ناگوار می‌تواند بر دانش مهندسی ساختمان بی‌افزاید تا دیگر شاهد این اتفاق‌ها نباشیم درمورد این حادثه، همکاران ما در کمیسیون عمران بازدیدی از محل داشته و به زودی گزارش تنظیم و در صحن علنی و دستگاه‌های قضایی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه علل مختلفی می‌تواند دخیل باشد، افزود: نامرغوب بودن و نبود کیفیت در مصالح، نقص در کار مهندس محاسب و مهندس ناظر، نبود کنترل و نظارت ازجمله عواملی هستند که می‌توانند در وقوع این حادثه دخیل باشند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دیدگاه دانش فنی و مهندسی دو مقصر وجود دارد، تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان که برگرفته از مهندس ناظر، محاسب و اجرا است مقصر اول و شهرداری شهر آبادان را می‌توان گروه دوم مقصر از دیدگاه فنی و مهندسی برشمرد.

وی افزود: باید مشخص شود که آیا مهندس ناظر گزارش داده بود، آیا مهندس محاسب طبق مِتُد روز محاسبه داشته و یا برای طبقات بالاتر محاسبه دقیق نداشته؟؛ این موارد را بررسی می‌کنیم.‌

علی‌پور بررسی بافت‌های فرسوده را به عنوان یکی از موضوعاتی که باید بررسی شود برشمرد و اظهار داشت: نوسازی بافت فرسوده باید پیگیری شود در بازآفرینی شهری اعتبار خوب 3 هزار میلیارد تومانی گذاشته شد، شهرداری‌ها هم می‌توانند در قالب اعتبارات سالانه طرح‌های تشویقی برای نوسازی یا تجمیع بافت فرسوده بگذارند تا این اتفاق‌های ناگوار رخ ندهد.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها