«فردا» گزارش می‌دهد

هدف انریکه مورا از سفر به ایران چیست؟

کد خبر: 1145154

اینطور که به نظر می‌رسد طرف غربی سفت و سخت ایستاده تا سپاه در تحریم بماند و می‌خواهد هر طور شده ایران را راضی کند تا این موضوع را بپذیرد.

هدف انریکه مورا از سفر به ایران چیست؟

گروه سیاست سایت فردا -خیلی وقت است که از مذاکرات برجامی در وین خبر تازه‌ای نشده بود، تا اینکه وال‌استریت ژورنال از پیشنهاد اروپایی‌ها نوشت. پیشنهادی که گفته شد احتمالا انریکه مورا در سفری به ایران مطرح کند. 

آنطور که رسانه آمریکایی نوشته، مورا می‌خواهد ایران را متقاعد کند که فعلاً متن توافق را بدون خروج نام سپاه از فهرست تروریستی امضا کند و این موضوع به آینده موکول شود. آمریکا گفته عنوان تروریستی سپاه در صورتی می‌تواند برداشته شود که تهران قبول کند به آمریکایی‌ها در منطقه حمله نکند یا دنبال ترور مقامات فعلی و سابق این کشور نباشد اما ایران موافقت نکرده است.

این تلاش اروپایی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که سناتورهای آمریکایی بامداد پنجشنبه دو طرح ضد ایرانی خود را با هدف جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصویب کردند.

موضع ایران اما درباره تحریم‌ها مشخص است و بارها هم گفته شده، بر این اساس به نظر نمی‌رسد که پیشنهاد جدید اروپایی‌ها و خواست قدیمی آمریکایی‌ها با سفر مورا یا هر طریقه بیان دیگری، نتیجه بخش باشد. با این حال باید منتظر ماند و دید که واقعا مورا به تهران می‌آید؟ چنین پیشنهادی می‌دهد؟ ایران چه پاسخی می‌دهد؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها