تشریح عسکری از نشست کمیسیون کشاورزی

کد خبر: 1140311

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، بر لزوم مشارکت بیشتر شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی تاکید کرد.

تشریح عسکری از نشست کمیسیون کشاورزی

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع ظبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز این کمیسیون با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت:مقام معظم رهبری در فرمایشات ابتدای سال جدید خود به حوزه کشاورزی اشاره داشتند و باید در این راستا اقدامات را پیگیری کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی و شعارهای اقتصادی مطرح شده شاهد غفلت‌هایی بوده‌ایم و در حال حاضر باید در حوزه امنیت غذایی چاره اندیشی کنیم، ادامه داد: در حوزه کشاورزی شاهد کمترین میزان شرکت دانش بنیان هستیم که حدودا 4 درصد است و باید برای افزایش این میزان تمامی افراد پای کار بیایند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر در حوزه قوانین اشکالات و خلاء‌های وجود دارد آمادگی رفع و بروزرسانی قوانین را داریم تا به نقطه مطلوبی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: دانش بنیان شدن بخش کشاورزی برای آینده کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توانیم از طریق این حوزه و اجرای مگا پروژه‌ها شیرهای صادرات نفت را ببندیم.

وی با اشاره به اینکه در سازمان تات حدود 3 هزار و در دانشگاه‌ها حدودا 7هزار عضو هیات علمی داریم که برخی تنها به چاپ مقاله اکتفا کرده و دچار روزمرگی شده‌اند و شاهد خروجی از این دو حوزه نیستیم، ادامه داد: تنش سرمایی را در ایام عید شاهد بوده‌ایم و در جریان آن هیچکدام از دستگاه‌های هشدار دهنده نتوانسته‌اند به ماموریت و وظیفه خود عمل کنند و شاهد خسارت 200 هزار میلیارد تومانی به باغات و مزارع بوده‌ایم که غیرقابل جبران است؛ جا دارد که شرکت‌های دانش بنیان به حوزه جلوگیری از تنش‌های محیطی  در حوزه کشاورزی ورود کنند.

عسکری با بیان اینکه در حال حاضر دنیا با مسئله خشکسالی و گرم شدن کره زمین مواجه شده است و باید در این زمینه با کمک شرکت‌‌های دانش بنیان چاره اندیشی کنیم، گفت: دور ریز محصولات کشاورزی بسیار زیاد است که می‌توانیم با توسعه صنایع تبدیلی از آنها درآمد و ارزآوری داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فضای وزارت جهادکشاورزی بسیار گسترده بوده و با سفره مردم ارتباط تنگاتنگی دارد به همین دلیل نشست ماهیانه مشترکی بین وزارت جهاد کشاورزی، کمیسیون کشاورزی مجلس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید تمامی ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورد، افزود: 30 درصد از تولید غذای دنیا متعلق به دو کشور روسیه و اکراین است که در حال جنگ با یکدیگر هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع ظبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر کشور ترکیه چندین سد بر روی روخانه‌های دجله و فرات احداث کرده‌ که در آینده ما را با پدیده ریزگردها مواجه می‌کند، جا دارد شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه ورود کنند زیرا گرد و غبار عملکرد تولید محصولات کشاورزی را کاهش می‌دهد و با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شویم./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها