درخواست یک نماینده از رئیس جمهور درباره گرانی دارو

کد خبر: 1140206

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه تغییر سیاست های ارزی در حوزه دارو مردم را نگران کرده است، بر ضرورت ورود جدی رئیس جمهور به این موضوع تاکید کرد.

درخواست یک نماینده از رئیس جمهور درباره گرانی دارو

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز دوشنبه (22 فروردین) مجلس در تذکری شفاهی با انتقاد از اینکه تغییر سیاست های ارزی در حوزه دارو مردم را نگران کرده است، گفت: کاهش 2 میلیارد دلاری بودجه دارو و تغییر ارز برخی داروها از ترجیحی به نیمایی در سال گذشته بنا بر اظهارات مسئولان ذی ربط باعث شد داروهای خارجی تا 6 برابر افزایش قیمت و همچنین داروهای داخلی افزایش 30 تا 100 درصدی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی هم با کمبود ارز برای واردات مواد اولیه مواجه شدند و متاسفانه شاهد تداوم همین روند در سال جاری نیز هستیم.

نماینده مردم اردبیل خطاب به وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه شما در کجای این داستان هستید، تصریح کرد: دهک های پایین جامعه، بازنشستگان و سالمندان به مراتب بیشتر از سایر اقشار در معرض بیماری هستند و بیشترین آسیب را از آشفتگی بازار دارو می بینند؛ آیا می دانید بسیاری از بیماران بی بضاعت هنگام تهیه نسخه، وقتی با قیمت آن مواجه می شوند، از دریافت دارو صرف نظر می کنند؟

بدری تاکید کرد: از رئیس جمهور می خواهیم در اسرع وقت به این موضوع ورود و آن را ساماندهی کند.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها