امیرعبداللهیان: موضوعات اندک و بسیار مهم در وین باقی مانده است

کد خبر: 1131676

رئیس دستگاه دپیلماسی کشورمان گفت: موضوعات اندک و بسیار مهم در مذاکرات وین باقی مانده است، ضمن آنکه به طرف‌های غربی تاکید کرده‌ایم به هیچ وجه از خطور قرمز خود عبور نخواهیم کرد.

امیرعبداللهیان: موضوعات اندک و بسیار مهم در وین باقی مانده است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در جریان نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه عمان، گفت: در گفتگوهای امروز با وزیر امور خارجه سلطنت عمان توافق داشتیم مناسبات سیاسی دو کشور در عالی‌ترین سطح خود قرار گیرد.

وی افزود: امروز از روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به عنوان روابط ممتاز و نمونه و راهبردی در کشورهای حوزه خلیج فارس یاد می‌کنیم.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: پیشرفت‌های زیادی را در حوزه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در ماه‌های گذشته داشته‌ایم، اما با توجه به ظرفیت‌های دو کشور این حجم از روابط تجاری را هرگز کافی نمی‌دانیم و توافق می‌کنیم که نسبت به توسعه هر چه بیشتر مناسبات، تلاش‌های بیشتری را داشته باشیم.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور امکان دیدار رؤسای دو کشور نیز فراهم شود.

وی اعلام کرد: دعوت رسمی از رئیس جمهور کشورمان از سوی عالیجناب سلطان عمان به عمل آمده است که امیدواریم در اولین فرصت ممکن بتوانیم این سفر را در این حوزه مهم همسایگی خود داشته باشیم و طبعاً در جریان این سفر، می‌توان نقطه عطف جدیدی برای مناسبات دو کشور ایجاد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین درباره مذاکرات وین، گفت: موضوعات اندک و بسیار مهم در وین باقی مانده است، ضمن آنکه به طرف‌های غربی تاکید کرده‌ایم به هیچ وجه از خطور قرمز خود عبور نخواهیم کرد.

امیرعبداللهیان افزود: لازمه هرگونه مذاکرات را نیز مفید بودن آن می‌دانیم.

تکمیل می‌شود...

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها