توصیه سردار دهقان در خصوص استفاده از ظرفیت‌پژوهشگاه ها

کد خبر: 1130917

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه‌های صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: توانمندی ظرفیت عظیم علمی و پژوهشی موجود در پژوهشگاه مواد و انرژی باید معرفی شود و در جهت توسعه عمومی صنعت دفاعی و غیردفاعی قرارگیرد.

توصیه سردار دهقان در خصوص استفاده از ظرفیت‌پژوهشگاه ها

سردار سرتیپ حسین دهقان، مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه‌های صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح از توانمندی‌های پژوهشگاه مواد و انرژی در مشکین دشت شهرستان فردیس بازدید کرد. طی این بازدید بخش های مختلف پژوهشی، آزمایشگاهی و نمایشگاهی این پژوهشگاه مورد بازدید قرار گرفت. 

استفاده از ظرفیت پژوهشگاه مواد و انرژی در توسعه صنایع و ایجاد ارتباط حوزه دانش و پژوهش با صنایع دفاعی و غیردفاعی کشور از اهداف این بازدید بود. 

در حاشیه این بازدید سردار حسین دهقان، مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه‌های صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح هدف از این بازدید را آشنایی با ظرفیت‌های موجود در پژوهشگاه مواد و انرژی و احصای زمینه‌های همکاری با نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: ظرفیت عظیم علمی و پژوهشی موجود در پژوهشگاه مواد و انرژی باید در جهت توسعه عمومی صنعت دفاعی و غیردفاعی قرارگیرد.

وی در خصوص همکاری پژوهشگاه با صنایع دفاعی، اظهار کرد: همکاری‌های پژوهشگاه تا کنون به صورت فردی و موردی بوده است که باید این همکاری‌ها گسترده و سازمانی شود. این فرمانده ارشد سپاه اضافه کرد: ظرفیت‌های فوق العاده ای در این پژوهشگاه در حوزه انرژی مولدها، ذخیره سازها، محیط زیست، میکرو الکترونیک و غیره وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده صنایع مختلف قرار گیرد. 

سردار دهقان نیروی انسانی علاقمند و تجهیزات را از مهمترین ظرفیت‌های پژوهشگاه مواد و انرژی دانست و تصریح کرد: این تجهیزات باید به روز رسانی شود و ارتباط سازمانی و تعریف شده با صنایع عمومی و بخش خصوصی ایجاد و به طور شایسته از این ظرفیت بهره گیری شود.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت پژوهشگاه مواد و انرژی توسعه فناوری است؛ در خصوص نحوه همکاری پژوهشگاه با صنایع مختلف، گفت: در این پژوهشگاه برخی مواد تولید می‌شود که می‌تواند در برخی محصولات صنعتی استفاده شود. 

این مقام مسؤول بر لزوم معرفی ظرفیت‌های پژوهشگاه مواد و انرژی تاکید کرد و افزود: در خصوص معرفی ظرفیت‌های پژوهشگاه غفلت شده است. این ظرفیت‌ها باید معرفی شود و در معرض اطلاع قرار گیرد تا زمینه بهره گیری از این ظرفیت‌ها فراهم شود.‌ اراده و استعداد لازم برای توسعه صنایع در این پژوهشگاه وجود دارد، که باید از این ظرفیت در جهت تامین نیاز صنایع استفاده شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها