جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

چراغ سبز آمریکایی‌ها

کد خبر: 1128088

جواد آرین‌منش گفت: آمریکا خواست که واکنش مردم ایران و مردم آمریکا را ارزیابی کند زیرا می‌داند در آمریکا مشخصا در کنگره مخالفت‌هایی با رفع تحریم‌ها وجود دارد و در ایران هم مخالفت‌هایی با مذاکرات دیده می‌شود.

چراغ سبز آمریکایی‌ها

گروه سیاست سایت فردا: رفع نسبی تحریم‌ها از سوی آمریکا با نظرهای مختلفی همراه شد؛ اینکه برخی می‌گویند نباید به این موضوع دلخوش کرد و برخی هم آن را پالس مثبتی در روند مذاکرات در نظر می‌گیرند.

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «آمریکا در این مرحله بخشی تحریم‌های مربوط به پروژه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و تحقیقات هسته‌ای را رفع کرده است که به نظرم رفع این تحریم‌ها چراغ سبز آمریکایی‌ها برای رفع سایر تحریم‌هاست».

او ادامه داد: «آمریکا خواست که واکنش مردم ایران و مردم آمریکا را ارزیابی کند زیرا می‌داند در آمریکا مشخصا در کنگره مخالفت‌هایی با رفع تحریم‌ها وجود دارد و در ایران هم مخالفت‌هایی با مذاکرات دیده می‌شود. به هر حال بودند کسانی که در مجلس برجام را به آتش کشیدند و همین حالا هم با ادامه مذاکرات مشکل دارند و آنها هم به نوعی نمی‌خواهند تحریم‌ها رفع شود».

این فعال سیاسی بیان کرد: «با همه اینها به‌نظر می‌رسد موانع داخلی چه در ایران و چه در آمریکا بیش از موانع خارجی است و چه در ایران و چه در آمریکا نیروهایی هستند از جنس همان‌هایی که برجام را به آتش کشیدند اما با همه اینها باید رفع نسبی تحریم‌ها از سوی آمریکا را چراغ سبزی در نظر گرفت».

او درباره نگاه ایران به ادامه مذاکرات اظهار کرد: «ایران هم چراغ سبز نشان داده است؛ از جمله آنکه ایران چندین‌بار و به تازگی و در شرایطی که اتهام نزدیک‌شدن ایران به ساخت بمب هسته‌ای مطرح می‌شود، جمهوری اسلامی گفت که چنین تصمیمی نداریم؛ از سوی دیگر دیدیم که ایران با نصب دوربین‌ها موافقت کرد یا مبادله زندانیان را پذیرفته است؛ بنابراین باید به روند مذاکرات خوش‌بین باشیم».

آرین‌منش در پایان گفت: «تصمیم‌گیری درباره موضوع هسته‌ای در شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود که نظرات این شورا خدمت رهبر انقلاب می‌رسد و تا ایشان تأیید نکند، لازم‌الاجرا نیست. بنابراین اینکه حالا عده‌ای مخالفت‌های تندی درباره روند مذاکرات می‌کنند، نمی‌تواند منشأ اثر باشد زیرا تصمیمات در حوزه هسته‌ای در نهادهای بالادستی گرفته می‌شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها