در گفتگو با فردا مطرح شد؛

مذاکرات به نقطه مثبتی می‌رسد

کد خبر: 1125255

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت:طبعا وقتی مذاکرات به یک جمع بندی برسد به طبع زمینه رفع تحریم ها و راستی آزمایی و ورود آمریکا به دور مذاکرات می تواند فراهم شود.

مذاکرات به نقطه مثبتی می‌رسد

گروه سیاسی فردا: «اگر لازم باشد برای توافق خوب، گفتگو با آمریکا را نادیده نمی‌گیریم‌‌» این موضعی است که امیرعبداللهیان وزیر خارجه به تازگی اعلام کرده و شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز آن را تأیید کرد اما این موضع جدید تهران در بردارنده چه پیامی است.

حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره پذیرش مشروط تهران برای مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: مذاکرات وین روند مثبتی دارد و برداشت ها از این موضوع آن است که امکان دارد در آینده ای نه چندان دور گفتگوها به یک جمع بندی مثبتی برسد. اینگونه اظهارات شاید زمینه ای برای این باشد که مذاکرات به نقطه مثبتی می رسد.

وی افزود: طبعا وقتی مذاکرات به یک جمع بندی برسد  به طبع زمینه رفع تحریم ها و راستی آزمایی و ورود آمریکا به دور مذاکرات می تواند فراهم شود. وقتی این زمینه فراهم و آمریکا دوباره جزء طرف های برجامی شد، می تواند گفتگوها در قالب 1+5 پیش برود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: اگر آن تعهداتی که آمریکا در برجام داشت و الان نیز مورد مذاکره است بتواند این تعهدات مورد قبول و عمل قرار بگیرد چنین مسئله ای نمی تواند بی خاصیت و بی اثر باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها