گزارش کمیسیون برنامه و بودجه از کلیات بودجه ۱۴۰۱

کد خبر: 1121659

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش این کمیسیون از کلیات بودجه ۱۴۰۱ از موافقت این کمیسیون با کلیات لایحه خبر داد.

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه از کلیات بودجه ۱۴۰۱

محمدمهدی مفتح در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شد و در جلسات متعدد با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در جلسه ۱۴۰۰.۱۰.۱۴ پس از اظهارات مخالفان و موافقان کلیات لایحه بودجه به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: لایحه ۱۴۰۱ با رقمی به مبلغ ۳ هزار و ۶۳۱ همت تقدیم مجلس شده و بودجه عمومی هزار و ۳۷۲ همت است. درآمد اختصاصی ۱۳۳ همت و بودجه شرکت های دولتی ۲ هزار و ۱۲۵  همت است. همچنین درآمدها ۶۴۴ همت و تملک دارایی سرمایه ۴۰۸ همت و تملک مالی ۲۹۹ همت پیش بینی شده است. هزینه های جاری در سال آینده در لایحه بودجه ۹۶۵ همت، طرح های عمرانی رقمی حدود ۲۵۲ همت و تملک مالی رقمی بالغ بر ۱۵۵ همت دیده شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: همچنین اعدادی که در سرجمع بودجه محاسبه نشده است، عبارتند از مبلغ ۲۶ همت، انتشار اسناد و اوراق مشارکت جهت شرکت های دولتی، شهرداری ها و سایر موسسات، بندهای (الف)، (د) و (هـ) تبصره ۵. همچنین رقم ۱۱۳ همت موضوع بند (ی) تبصره ۱ بابت تهاتر نفت خام جهت بدهی پیمانکاران و بنیه دفاعی اختصاص یافته است. مبلغ ۱۵ همت بابت سهمیه قیر به ۶ دستگاه اجرایی و ۲۶۵ میلیون یورو جهت افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان معادل ۸ همت و مبلغ ۱۵۱ همت معادل ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز جهت تامین مالی خارجی (فاینانس) بابت ساخت یک پالایشگاه در نظر گرفته شده است./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها