سیزدهمین سفر استانی رئیسی/ اولین قول رئیس جمهور به مردم قم /استان قم مورد توجه خاص دولت است/مسئولین مرد میدان برای رفع مشکلات هستند +فیلم

کد خبر: 1119642

رئیس جمهور وارد شهر مقدس قم شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

سیزدهمین سفر استانی رئیسی/ اولین قول رئیس جمهور به مردم قم /استان قم مورد توجه خاص دولت است/مسئولین مرد میدان برای رفع مشکلات هستند +فیلم

رئیسی در سیزدهمین سفر استانی خود وارد استان قم شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه وارد استان قم شد و در بدو ورود در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از سوی مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید از پروژه‌های استان، دیدار با علما، نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم ترین برنامه های سفر رئیس جمهور به استان قم خواهد بود.

آیت الله رئیسی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور حرم حضرت معصومه (س) را زیارت کرد

رئیس جمهور در ابتدای سفر خود به استان قم حرم حضرت معصومه (س) را زیارت کرد.

به گزارش ایسنا،‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه و در ابتدای سیزدهمین سفر استانی خود به قم، با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دقایقی به زیارت و اقامه نماز پرداخت.

رئیسی همچنین با حضور بر سر مزار علمای مدفون در این مضجع شریف فاتحه ای قرائت کرد.

استان قم مورد توجه خاص دولت است/قم شهر جهاد و اجتهاد، ایثار و شهادت و بصیرت است

رئیس جمهور قم را بصیرت آفرین دانست و بر برنامه ریزی برای حل مشکلات این استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در سیزدهمین سفر استانی خود، در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در جمع خبرنگاران گفت: سلام خداوند و اولیا خدا بر مردم با بصیرت و بصیرت آفرین قم؛ شهر جهاد و اجتهاد، ایثار و شهادت و بصیرت و بصیرت آفرینی.

رئیس جمهور با گرامیداشت روز ۹ دی گفت: امروز روز بصیرت و میثاق با ولایت است. قم نماد بصیرت است و حوزه علمیه این شهر و طلاب آن در قبل از انقلاب و سالهای پس از آن همواره در مبارزه با ستم و ظلم و حمایت از انقلاب پیشتاز بوده اند.

رئیسی خاطرنشان کرد: شهر قم به عنوان خاستگاه انقلاب و مرکز نشر معارف نزد همگان شاخص است.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات استان قم تصریح کرد: من از زحماتی که برای این استان کشیده شده تشکر می‌کنم اما مشکلاتی در این شهر است که مردم قم را رنج می‌دهد.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: قبل از اینکه به این استان سفر کنم تیمی از دولت به قم آمدند و مشکلات را بررسی و از دیدگاه مراجع، علما و مسئولین استانی بهره بردند.

رئیس جمهور افزود: مشکلاتی مثل فرودگاه قم در این شهر وجود دارد که با برنامه طراحی شده باید وضعیت فعلی به شرایط مطلوب برسد. قم با ۱۷ استان در ارتباط است و باید به این استان توجه خاص شود.

رئیسی تاکید کرد: امیدوارم با همت جوانان و مسئولین استانی مشکلات این استان حل شود.

حضور رئیس جمهور در گلزار شهدای قم

آیت الله رئیسی مزار شهدای قم را زیارت کرد.

به گزارش ایسنا،‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز پنج‌شنبه در گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) در شهر مقدس قم حضور یافت.

رئیس جمهور ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت و برای آنان علو درجات مسئلت کرد.

رئیسی

رئیسی در بدو ورود با حضور بر مزار شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین، فاتحه‌ای قرائت کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با قرائت فاتحه بر مزار شهدای مدافع حرم، نام و یاد ایشان را گرامی داشت.

حضور رئیس جمهور بر مزار آیت‌الله بروجردی

آیت‌الله رئیسی امروز در سفر خود به قم بر سر مزار آیت‌الله بروجردی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) حضور یافت و برای این مرجع فقید فاتحه خواند.

رئیسی: تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به قم در دیدار با فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان گفت: سازوکاری را طراحی می‌کنیم که بتوان از طریق آن از نظرات و تجربیات اهالی فرهنگ و جهادگران عرصه‌های اجتماعی استفاده کرد.

رئیس جمهور افزود: ماموریت دولت، ایجاد تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است و مسیر تحول با استفاده از ظرفیت‌های کشور به خوبی طی خواهد شد.

رئیسی با تاکید بر اینکه در جایی که اخلاص، برنامه و حضور مردم باشد، کارها به خوبی انجام خواهد شد، اظهار کرد: در چهار دهه گذشته، اقدامات مهمی برای پیشرفت کشور انجام شده، اما عقب ماندگی‌هایی هم وجود دارد که باید جبران شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کار سلیقه‌ای دوام ندارد، اظهار داشت: برای عبور از کار سلیقه‌ای باید توجه جدی به نقش حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم شود؛ زیرا نگاه حوزه‌های علمیه به مسائل، نگاه واقعی و جهانی است و نگاه عالمان و فقیهان حوزه علمیه می‌تواند نسخه‌های ارزشمندی برای دولت ایجاد کند.

رئیسی با اشاره به برخی نظرات مطرح شده درباره بانکداری اسلامی، زنان و خانواده و آسیب‌های اجتماعی گفت: بسیاری از این نظرات ارزشمند هستند که باید با کمک مردم، اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضور دو دهه‌ای بیش از چهار میلیون افغانستانی در کشور گفت: برای حل مشکل اتباع غیرایرانی در کشور، باید کار متمرکزی صورت گیرد.

رئیسی، مسائل زنان و خانواده را جزو اولویت‌های دولت دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌ای است که باید با کمک حوزه‌های علمیه راه‌کارهایی برای حل آنها ارائه شود، زیرا فقه ما غنی است و برای مسائل روز پاسخ دارد و ما دفتر دولت در حوزه علمیه قم را فعال خواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی ضعف‌ها در ادارات و وزارتخانه تصریح کرد: در دولت سیزدهم سند تحول دولت را آماده کردیم که لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر این سند تحول تدوین شده است.

رئیسی درباره هماهنگی تیم اقتصادی دولت هم گفت: ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرای تصمیمات اقتصادی، هماهنگ عمل می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته به دولت سیزدهم گفت: متاسفانه نقاط قوت این دولت را با عملیات روانی، نقاط ضعف جلوه می‌دهند و برای مثال در حالی که این دولت به دور از فامیل‌بازی تشکیل شده اما تلاش می‌کنند طور دیگری آن را به مردم معرفی ‌کنند. یا در موضوع کاهش نرخ رشد تورم که در آمار ماه‌های اخیر دیده می‌شود، سعی می‌کنند این نقطه قوت را در اذهان، نقطه منفی معرفی کنند.

رئیسی اعتماد مردم را پشتوانه مهم دولت توصیف کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند ادراکی ایجاد کنند که امکان حل مشکلات کشور وجود ندارد اما حتما می‌توان مشکلات را حل کرد./ ایسنا

 حضور سرزده رئیس جمهور میان اهالی منطقه شهرقائم قم

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به صورت سرزده در میان اهالی منطقه شهرقائم قم حضور یافت و با آن‌ها گفت‌و گو کرد

رییس جمهور با حضور در مسجد امام علی‌بن‌ابیطالب(ع) منطقه شهر قائم قم در جریان دغدغه‌ها و مطالبات مردم قرار گرفت.

در این نشست صمیمانه، اقشار مختلف مردم مسائل و مشکلات خود را به سمع و نظر آیت الله رییسی رساندند.

شرکت در جلسه شورای اداری، نشست با قشرهای گوناگون مردم، نشست خبری، بازدید از طرح‌های عمرانی، دیدار و گفت‌وگو با شماری از مراجع تقلید و چندین برنامه دیگر از جمله برنامه‌های سفر رییس‌جمهور به قم اعلام شده است./ فارس

 

رئیس‌جمهور در میان مردم شهر قائم در حاشیه شهر قم

رییس جمهور: ماموریت دولت، تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است

رییس جمهور، ماموریت دولت را ایجاد تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه‌ دانست و گفت: مسیر تحول با استفاده از ظرفیت‌های کشور به خوبی طی خواهد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به قم در دیدار با فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان گفت: سازوکاری را طراحی می‌کنیم که بتوان از طریق آن از نظرات و تجربیات اهالی فرهنگ و جهادگران عرصه‌های اجتماعی استفاده کرد.

رییسی با تاکید بر اینکه در جایی که اخلاص، برنامه و حضور مردم باشد، کارها به خوبی انجام خواهد شد، اظهار داشت: در چهار دهه گذشته، اقدامات مهمی برای پیشرفت کشور انجام شده اما عقب ماندگی‌هایی هم وجود دارد که باید جبران شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه کار سلیقه‌ای دوام ندارد، اظهار داشت: برای عبور از کار سلیقه‌ای باید توجه جدی به نقش حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم شود؛ زیرا نگاه حوزه‌های علمیه به مسائل، نگاه واقعی و جهانی است و نگاه عالمان و فقیهان حوزه علمیه می‌تواند نسخه‌های ارزشمندی برای دولت ایجاد کند.

وی با اشاره به برخی نظرات مطرح شده درباره بانکداری اسلامی، زنان و خانواده و آسیب‌های اجتماعی گفت: بسیاری از این نظرات ارزشمند هستند که باید با کمک مردم، اجرایی و عملیاتی شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضور دو دهه‌ای بیش از چهار میلیون افغانستانی در کشور گفت: برای حل مشکل اتباع غیرایرانی در کشور، باید کار متمرکزی صورت گیرد.

رییسی مسائل زنان و خانواده را جزو اولویت‌های دولت دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌ای است که باید با کمک حوزه‌های علمیه راه‌کارهایی برای حل آنها ارائه شود، زیرا فقه ما غنی است و برای مسائل روز پاسخ دارد و ما دفتر دولت در حوزه علمیه قم را فعال خواهیم کرد.

وی با اشاره به برخی ضعف‌ها در ادارات و وزارتخانه تصریح کرد: در دولت سیزدهم سند تحول دولت را آماده کردیم که لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر این سند تحول تدوین شده است.

وی درباره هماهنگی تیم اقتصادی دولت هم گفت: ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرای تصمیمات اقتصادی، هماهنگ عمل می‌کند.

رییس جمهور با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته به دولت سیزدهم گفت: متاسفانه نقاط قوت این دولت را با عملیات روانی، نقاط ضعف جلوه می‌دهند و برای مثال در حالی که این دولت به دور از فامیل‌بازی تشکیل شده اما تلاش می‌کنند طور دیگری آن را به مردم معرفی ‌کنند، یا در موضوع کاهش نرخ رشد تورم که در آمار ماه‌های اخیر دیده می‌شود، سعی می‌کنند این نقطه قوت را در اذهان، نقطه منفی معرفی کنند.

وی اعتماد مردم را پشتوانه مهم دولت توصیف کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند ادراکی ایجاد کنند که امکان حل مشکلات کشور وجود ندارد اما حتما می‌توان مشکلات را حل کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

به گزارش ایرنا، شرکت در جلسه شورای اداری، نشست با قشرهای مختلف مردم، نشست خبری، بازدید از طرح های عمرانی، دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و چندین برنامه دیگر از جمله برنامه های سفر رییس جمهور به قم اعلام شده است.

برنامه های سفر رییس جمهور به قم از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) آغاز شد.

مراسم رسمی استقبال از آیت الله رییسی در بدو ورود وی به شهر مقدس قم، با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و شماری دیگر از مسئولان ارشد استان در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

رئیس جمهور با نخبگان و علمای قم دیدار کرد

 رئیس جمهور با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مردم قم دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه برنامه‌های سفر استانی رئیس جمهور به قم، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مردم قم در مدرسه امام کاظم (ع) دیدار گفتگو کرد.

رئیس جمهور گفت: تقدیم شش هزار شهید و حضور ۱۲ هزار جانباز سرافراز در استان قم از افتخارات این استان انقلابی است.

وی ادامه داد: باید گفت امروز بیش از هر زمان دیگری به بصیرت نیاز داریم زیرا بصیرت راه را روشن می‌کند که باید از خداوند متعال بصیرت در دین را بخواهیم.

رئیس جمهور:فعالان اقتصادی مطمئن باشند مشکلات حل خواهد شد/ بانک ها حق دریافت سود بیشتر ندارند

حجت الاسلام رئیسی گفت: فعالان اقتصادی با قدرت در عرصه اقتصادی کشور حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در مدرسه امام کاظم (ع) بیان داشت: نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است، یکی از ایام الله ما روز نهم دی ماه است، دست قدرت الهی به نحوی که عقول و خردمندان به صورت عادی تصور نمی‌کردند، نمایان شد.

رئیس جمهور، تقدیم شش هزار شهید و حضور ۱۲ هزار جانباز سرافراز در استان قم را از افتخارات این سرزمین انقلابی دانست.

وی افزود: قدرت الهی در این روز با حضور حماسی مردم در صحنه و رقم زدن امنیت، اقتدار و عزت برای ایران اسلامی و پایان دادن به فتنه و فتنه‌ها نمایان شد.

 رئیسی ادامه داد: باید این روز را گرامی داشت و از زمان شناسی مردم تقدیر کرد که این گونه در صحنه حضور پیدا کردند و نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشتند، باید از خدا به خاطر این مردم زمان شناس و با بصیرت تشکر کرد.

وی گفت: در حقیقت امروز بیش از هر زمان دیگری به بصیرت نیاز داریم، بصیرت راه را روشن می‌کند، باید از خداوند متعال بصیرت در دین را بخواهیم.

سردار سلیمانی نماد بصیرت بود

رئیس جمهور گفت: شما زندگی و سیره حاج قاسم سلیمانی را ببینید آنگاه که ایشان از دین و ارزش‌ها دفاع می‌کند و در مقابل داعش دست ساخته آمریکایی‌ها و نظام استکبار می‌ایستد و تحلیل درستی از این جریان دارد.

رئیسی افزود: حاج قاسم سلیمانی نماد انسان با بصیرت بود و روشن‌گری کرد و نقش آفرینی مخلصانه داشت و خداوند هم او را بلند آوازه کرد.

وی گفت: ابزار‌های تبلیغاتی نمی‌تواند نام کسی را بلند کند، اما اگر کسی برای خدا کار کرد خدا او را بلند می‌کند، شهدا را خداوند بلند آوازه کرد و امروز خانواده شهدا به خود ببالند؛ خون شهدا همچون خون سیدالشهدا جهل زدایی می‌کند.

رئیس جمهور گفت: قم با داشتن ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز دارای ویژگی خاصی در سطح کشور و در مسیر انقلاب هستند، قم نماد بصیرت و بصیرت آفرینی برای کشور، منطقه و جهان اسلام است و مردم جهان نیز قم را با ویژگی شهادت، ایثار و ایستادگی در صحنه می‌شناسند و به همین منظور خدمت به قم خدمت به نظام اسلامی و پایتخت تشیع است.

وی گفت: قم در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری مشغول تربیت نیرو‌های کارآمد برای مدیریت بحران‌های داخلی و خارجی است. مردم قم نشان دادند که در دفاع از انقلاب و ارزش‌های دینی و اسلامی همیشه در صحنه حضور داشته دارند.

رئیسی با اشاره به شعار سال و مسئله رونق تولید گفت: فعالان اقتصادی با قدرت در این عرصه حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد. باید کاری کرد که بازار احساس ثبات و اقتصاد احساس آرامش کنند؛ غیرقابل پیش بینی بودن برای اقتصاد بسیار خطرناک است.

وی مسئله انضباط بانکی را مورد توجه قرار داد و گفت: هیچ بانکی حق دریافت سود بیشتر از میزان تعیین شده در شورای پول و اعتبار را ندارد و هر بانکی که رقم بیشتری از تولیدکنندگان دریافت کرده را باید بازگرداند.

 رئیسی با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، یادآور شد: مساله علم و فناوری یک مقوله مهم است و باید یک پارک علم و فناوری کاملا جامع در سطح استان قم احداث شود.

رئیس جمهور گفت: رویکرد دولت در مورد نهاده‌های دامی، تولید این نهاده‌ها در داخل کشور است و وابستگی به نهاده‌های دامی به کشور‌های دیگر بر خلاف استقلال اقتصادی کشور است، اما رسیدن به مرحله خودکفایی زمان بر است.

رئیسی اولویت دولت را بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام دانست و بر حمایت از بخش خصوصی در اتمام طرح‌های نیمه کاره تاکید کرد و افزود: در سراسر کشور به میزان ده‌ها سال پروژه نیمه تمام وجود که کلنگ آن‌ها از سال‌ها پیش زده شده، ولی پیشرفت فیزیکی پایینی دارند.

وی گفت: دولت حاضر است پروژه‌های نیمه تمام کشور را با تضمین بازگشت اصل و سود سرمایه، توسط بخش خصوصی و سایر بنگاه‌های اقتصادی به سرانجام برساند.

دولت سیزدهم دنبال مردمی سازی حکمرانی است

رئیسی گفت: مردمی سازی حکمرانی و مردمی سازی سایر بخش‌ها یکی از نظام مسائل مهم دولت سیزدهم است و اعتقاد ما این است که مشارکت مردم می‌تواند مشکلات زیادی را برطرف کند، تمام دولتمردان باید زمینه مشارکت‌های مردمی و تکریم آن‌ها را با ایجاد بستر‌های لازم فراهم کنند.

رئیس جمهور با تاکید مجدد بر اهمیت خیرین و مشارکت‌های مردمی یادآور شد: خیرین یکی از جلوه‌های مشارکت‌های مردمی است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات جامعه فرهنگی و معلمان کشور، اظهار داشت: دغدغه‌های مختلف مردم از معیشت تا سایر دل نگرانی‌های آن‌ها باید برطرف شود.

رئیسی با بیان اینکه مسئله زن و خانواده یکی از مسائل مهم کشور است، گفت: آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق بسیار آزاردهنده است و هم اکنون سازوکار‌های اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کلان با تاکید مقام معظم رهبری در حال انجام است.

رئیس جمهور مشکلات اقتصادی یکی از عوامل مهم آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم است تا تمام دستگاه‌های مسوول پای کار باشند.

وی گفت: دولت امروز متعلق به تمام جمهور است و هر کسی که احساس می‌کند می‌تواند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرینی کند پای کار بیاید.

رئیس جمهور گفت: امکان دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ با توجه به منابع، امکانات و کاهش مصارف امکان پذیر است؛ اگر هزینه‌ها کاهش و درآمد‌ها افزایش یابد امکان افزایش رشد اقتصادی وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از روستائیان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها، عنوان کرد: با تضمین خرید محصولات کشاورزی و افزایش امکانات و تجیهزات و پی ریزی شیوه‌های نوین کشت و افزایش بهره وری باید مانع از مهاجرت روستائیان به شهر باشیم.

حجت الاسلام رییسی در سخنانی خطاب به مردم قم گفت: جا داشت که بنده در این سفر در اجتماعات بزرگتری در خدمت مردم باشم که با توجه به شرایط کرونایی چنین امکانی سلب شد و از این نظر از تمام مردم استان قم عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در آینده و با بهبود شرایط کرونایی امکان دیدار عمومی مردم فراهم شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

 رئیس جمهور در شورای اداری استان قم: اجرای مصوبات سفرهای استانی، اگرچه باید از سوی مرکز پشتیبانی شود، اما مرد این میدان، مسئولان استانی هستند.

 رئیس جمهور در شورای اداری استان قم: اجرای مصوبات سفرهای استانی، اگرچه باید از سوی مرکز پشتیبانی شود، اما مرد این میدان، مسئولان استانی هستند.

رئیسی: مردم خوب می‌فهمند و اگر مشکلی بصورت منطقی بیان شود، می‌پذیرند.

 به مردم، هم باید گزارش کارهای انجام شده ارائه شود و هم اینکه علل کندی کار یا موفقیت آمیز نبودن آن بیان شود.

رئیسی: مسئولین مرد میدان برای رفع مشکلات هستند

رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان قم:

مدیران و مسئولین مرد میدان برای رفع مشکلات هستند و دست توانمند شما سبب برطرف شدن مشکلات است.

برای اجرای مصوبات، پیگیری‌های اداری کافی نیست. اینکه نامه زدیم به مرکز و پاسخ ندادند، جواب مناسبی نیست.

 کار، باید انجام شود و اتفاق بیافتد و اگر نشود، موجب ناامیدی مردم خواهد شد.

 آیت‌الله رئیسی: از همه برای مشارکت در پروژه‌های نیمه تمام دعوت می‌کنیم/ رشد اقتصادی کشور باید به هشت درصد برسد

رئیس جمهوربا اشاره به اینکه دریافت سود بیش از آنچه در شورای پول و اعتبار مقرر شده مجاز نیست، گفت: به اندازه ده‌ها سال پروژه‌های نیمه تمام داریم و اولویت تمام کردن آن‌هاست؛ از تمام افراد دارای امکان برای اتمام پروژه‌ها با تضمین اصل سرمایه و سود دعوت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف استان قم که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ایام‌الله ۹ دی است. اظهار کرد: دست خداوند متعال به نحوی که قدرتمندان تصور نمی‌کردند در این روز آشکار شد. باید این روز را گرامی داشت و از زمان‌شناسی مردم تقدیر کرد که توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی با اشاره به زندگی و سیره حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: او جلوه یک انسان با بصیرت بود که مقابل دشمنان ایستاد و خداوند او را بلند آوازه کرد و خداوند به برکت خون شهدا از جامعه جهل‌زدایی می‌کند؛ امروز با یک جاهلیت مدرن مواجه هستیم با همان افکار جاهلی که با اسامی جدید پوشیده شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تقدیم ۶۰۰۰ شهید به انقلاب توسط قمی‌ها نشان‌دهنده صدق قمیون در مسیر انقلاب و پیشتازی آن‌ها است؛ قم نماد بصیرت آفرینی نه فقط برای کشور بلکه برای جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه امروز جهان قم را به‌عنوان جایگاه جهاد و شهادت و ایستادگی می‌شناسد، گفت: خدمت به قم خدمت به نظام است؛ به فعالان اقتصادی می‌گویم مجدانه در عرصه حضور پیدا کنید که در این صورت تمامی موانع رفع می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: باید تولید کننده احساس آرامش و بازار احساس ثبات کند اگر هر روز یک تصمیم باشد برای بازار و تولید خطرناک است باید تولید کننده را نسبت به پرداخت تسهیلات و مهلت دادن برای وام کمک کرد؛ دریافت سود بیش از آنچه در شورای پول و اعتبار مقرر شده مجاز نیست هر بانکی که بیشتر دریافت کرده حتما باید برگرداند همه باید پایبند مقررات باشند و بانک‌ها باید منضبط باشند چراکه اگر غیر از این باشد موجب بی‌انضباطی در تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه نهاده‌های دامی باید در کشور تولید شود گفت: ما به این سمت حرکت می‌کنیم تا به دیگران احتیاج نداشته باشیم این امر زمینه استقلال سیاسی و اقتصادی ما را فراهم می‌کند.

رئیس جمهور گفت: به اندازه ده‌ها سال پروژه‌های نیمه تمام داریم و اولویت تمام کردن آن‌هاست؛ از تمام کسانی که دارای امکان هستند دعوت می‌کنیم برای تمام کردن پروژه‌ها با تضمین اصل سرمایه و سود آن‌ها بیایند و کار پروژه‌ها را بدست گیرند.

وی با اشاره به اینکه دولت از همه سرمایه گذاران و کارآفرینان استقبال می‌کند، گفت: در هر عرصه‌ای که مردم آمدند موفق بوده‌ایم و یکی از مسائل ما مردمی‌سازی حکمرانی در بخش های مختلف است.

رئیسی گفت: یکی از مسائل قم‌حاشیه نشینی است با اینکه در روستا آب و برق و امکانات داریم اما کشاورز می‌گوید کشاورزی کردن برای من صرفه ندارد؛ اگر به کشاورز تسهیلات دادیم و از او حمایت کردیم و خرید محصول او را تضمین کردیم او به شهر نمی‌آید تا مشکلات حاشیه نشینی را تحمل کند به همین علت باید کاری کنیم کشاورزی برای کشاورز صرف کند.

وی با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی کشور باید به هشت درصد برسد، عنوان کرد: کشورمان از نظر امکانات با مشکل مواجه نیست بلکه در این زمینه باید از ظرفیت‌های مردمی به خوبی بهره‌مند شویم، باید هزینه‌های کشور کم شود و دولت پرهزینه نباشد و با کاهش هزینه ها رشد اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: از مردم قم عذرخواهی می‌کنم بخاطر اینکه بدلیل شرایط کرونایی نتوانستم بیش از این در تجمعات مردمی حضور پیدا کنم.

 رئیس جمهور در شورای اداری استان قم: برای اجرای مصوبات، صرف پیگیری‌های اداری کافی نیست

اینکه نامه زدیم به مرکز و پاسخ ندادند، جواب مناسبی نیست و فقط به درد کار اداری می‌خورد.

کار، باید انجام شود و اتفاق بیافتد و اگر نشود، موجب ناامیدی مردم خواهد شد.

 واکنش رئیس‌جمهور به زمین‌داری برخی موسسات قم

رئیسی: برخی موسسات برای توسعه خود از دولت زمین‌های چند هکتاری گرفته‌اند اما آن را بلااستفاده نگه‌داشته‌اند. استاندار قم به تمام مؤسسات اعلام کند که اگر در مدت معینی از آن زمین استفاده نکنند، زمین‌ها را پس گرفته و برای مسکن‌سازی استفاده می‌کنیم.

 

رئیسی: به اندازه ۵۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها