الله وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان درمجلس در گفت‌وگو با《صبح نو آنلاین》:

توافق جدیدی با آمریکا انجام نخواهیم داد

کد خبر: 1115475

دهقانی می‌گوید: دور جدید مذاکرات آغاز شده و مباحث از سر گرفته خواهد شد مسئله ای مهم این است که غربی‌ها باید بدانند موضع ایران با ترفندهای مختلف تغییر نخواهد کرد و تنها راه آمریکا بازگشت به برجام و اجرای تعهدات و تضمین دادن است.

توافق جدیدی با آمریکا انجام نخواهیم داد

الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با 《صبح نو آنلاین》 با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: باتوجه به اقدامات جدید آمریکا و بررسی تاریخی آن ها ما باید متوجه این امر باشیم که سیاست و استراتژی های آمریکا در قبال ایران هیچ گاه تغییر نمی کند و فقط شیوه عمل و نحوه رفتارشان که چگونه برخورد کنند مثلا نظامی، دیپلماتیک یا تحریم تغییر خواهد کرد.

وی افزود: باید بدانیم که آمریکا دشمن است و از هر جهت دنبال منافع خودشان پیش خواهند رفت و هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند این اصل را تغییر دهد. البته تیم مذاکره‌کننده ایرانی در دور جدید جلوی زیاده خواهی های آن ها ایستاده و هم اکنون این ایران است که از آن ها طلبکار است.

دهقانی ادامه داد که واقعیت هم همین است که آمریکا با ما یک توافقی را امضا کرده و زیر قول خودشان زده‌اند و دیگر دلیلی ندارد که ما بخواهیم با آن ها مجددا توافق جدیدی داشته باشیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: غربی‌ها باید به آن چیزی که قبلا توافق کردند پایبند باشند و تحریم های غیر قانونی خودشان را بردارند اما آن ها بارها ثابت کردند که در توافقات خود صادق نیستند و تنها به دنبال منافع خود و زورگویی هستند. این صرفا درمورد ایران نیست و رفتار خودخواهانه غرب در برابر کل دنیا همین است.

 

دهقانی تصریح کرد: لذا ما امروز در مقابل زورگویی و دروغگویی های آن ها ایستاده ایم و امیدواریم که همین سیاست ادامه داشته باشد. چرا که توافقی که خودشان امضا کردند را اجرا نکرده اند و دلیلی ندارد که دیگر بخواهیم توافق جدیدی را با آن ها داشته باشیم. باید حسن نیت خود را ثابت کنند.

وی افزود: آمریکا اگر صادق باشد بایستی به توافق قبلی برگردد و تعهدات خودشان را انجام دهند و تضمین بدهند در اجرای برجام بمانند. در غیر این صورت اجازه نمی‌دهیم به دور جدید مذاکرات وارد شوند و در موضوعات جدید مذاکره کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس در انتها گفت: حتی اگر هم وارد مذاکرات شدند بحث جدیدی میان ایران و آمریکا شکل نخواهد گرفت آنها خواهان ورود به حوزه دفاعی، موشکی و منطقه ایران هستند و این مسئله برای ما خط قرمز است و هیچگاه از آن عبور نخواهیم کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها