گزارش سفر رئیس جمهور به لرستان/ تلاش می کنیم بیکاری در لرستان کاهش یابد /هدیه آیت‌الله رئیسی به پرستاران در روز پرستار +فیلم و تصاویر

کد خبر: 1115180

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز ۱۹ آذرماه در یازدهمین سفر استانی خود، لحظاتی پیش در فرودگاه خرم آباد مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

گزارش سفر رئیس جمهور به لرستان/ تلاش می کنیم بیکاری در لرستان کاهش یابد /هدیه آیت‌الله رئیسی به پرستاران در روز پرستار +فیلم  و تصاویر

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه لحظاتی پیش وارد فرودگاه خرم‌آباد شدند و مورد استقبال حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان، فرهاد زیویار استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

در این سفر یک روزه وزیر صمت به شهرستان بروجرد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های ازنا و دورود، معاون رئیس جمهور به مناطق محروم استان و شهرستان الیگودرز، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های سلسله و دلفان، وزیر ورزش و جوانان به شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان پلدختر و چند تن دیگر از اعضای کابینه دولت مانند رئیس برنامه و بودجه و وزیر نیرو در شهرستان خرم‌آباد مشکلات این شهرستان‌ها را بررسی و ارزیابی می‌کنند.

رئیس جمهوری نیز در این سفر با فعالان حوزه‌های مختلف مانند فرهنگی، جهادگران، هنرمندان و ... دیدار خواهد کرد و برنامه‌های این سفر با تشکیل جلسه شورای اداری و بررسی نتایج آن پایان خواهد یافت.

رئیس‌جمهور گفت: شرایط لرستان به شدت ما را رنج می‌دهد.

سید ابراهیم رئیسی امروز ۱۹ آذرماه در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: یاد شهدای عالی‌قدر لرستان به‌ویژه ۶۳۰۰ شهید دفاع مقدس، شهدای پرستار و خدمت به مردم را گرامی می‌داریم؛  خانواده‌های معظم ایثارگران و آزاده و همه ‌کسانی که در این استان در جبهه‌های دفاع مقدس مردانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و پشتیبانی جدی برای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند.

وی تصریح کرد: توفیقی برای بنده و همکارانم حاصل شد که امروز در جمع مدیران و مردم لرستان باشیم؛ البته شرایط کرونایی مانع می‌شود که بتوانیم در اجتماعات مردمی شرکت کنیم اما دوست می‌داشتم که در شهرهای مختلف استان در بین مردم باصفا، باوفا، ولایتمدار، مخلص این استان حضور پیدا می‌کردم لیکن این شرایط اجازه نمی‌دهد که اجتماعات آن‌چنانی که باید باشد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: لذا در جلساتی همچون شورای اداری استان، نمایندگان اقشار حضور خواهم یافت و همچنین به برخی واحدهای نیمه‌صنعتی که متأسفانه در لرستان؛ علیرغم اینکه ظرفیت‌های زیرساختی خوبی دارند اما نیمه‌تعطیل هستند، سرکشی می‌کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: پسران و دختران تحصیل‌کرده‌ای در لرستان داریم که از بیکاری رنج می‌برند و این در حالی است که ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف آب، خاک، کشاورزی، معدن، گردشگری در استان وجود دارد اما متأسفانه همچنان بیکار در این استان فراوان است.

وی تأکید کرد: براین اساس، محور برنامه ما در لرستان این است که موانع و مشکلات آن را بررسی کنیم و آنچه که می‌شود در استان تصمیم‌گیری و آنچه هم که لازم است در تهران پیگیری شود تا بتوانیم از رنج بیکاری و بی‌شغلی لرستان بکاهیم و ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد به‌کار گرفته و احیا شود./ ایسنا

رئیس‌جمهور از «فلک‌الافلاک» بازدید کرد/رئیسی:اعتبار مرمت قلعه تأمین می‌شود

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان از بنای تاریخی قلعه فلک الافلاک بازدید کرد.

به گزارش مهر، در جریان یازدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان لرستان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه نوزدهم آذرماه از قلعه باستانی «فلک الافلاک» بازدید کرد.

رئیسی قلعه فلک الافلاک

حجت الاسلام رئیسی در جریان این بازدید از تأمین اعتبارات لازم برای مرمت و اجرای طرح استحکام بخشی بنای تاریخی قلعه فلک الافلاک خبر داد.

رئیس جمهور در جریان مشکلات واحد تولیدی یخچال سازی قرار گرفت

رئیس جمهور در بازدید از کارخانه یخچال سازی خرم‌آباد در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان صبح امروز جمعه در جریان سفر به لرستان از کارخانه یخچال سازی خرم آباد بازدید کرد و در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

رئیس جمهور: کادر درمان در ایام کرونا خوش درخشید

رئیس جمهور همچنین در ادامه این سفر از بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد بازدیدکرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در ادامه بازدیدهای خود از خرم آباد به مناسبت روز پرستار در بیمارستان شهید رحیمی حاضر شد و ضمن گفت و گو با کادر درمان در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

رئیس جمهور ضمن تقدیر از پرستاران جهت ارائه خدمت به بیماران اظهار داشت: صبوری پرستاران در راستای خدمت به بیمارانی که به هر دلیلی وارد بیمارستان شده اند، قابل تقدیر است.

آیت الله رئیسی با اشاره فعالیت پرستاران در ایام کرونایی بیان کرد: در ایام کرونا جریان خدمت پرستاری کشور خوش درخشید و پرستاران جان بر کف به خدمت بیماران شتافتند، لذا باید از زحمات کادر درمان و پرستاران به صورت خاص تشکر کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که خداوند به شما اجر دهد و مشکلاتتان حل شود، چرا که پرستاران با خدا معامله می کنند.

خودروهایی که پر از نامه شدند

در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان، خودروهای مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، نامه‌های مشکلات و درخواست‌های مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

 رئیس جمهور در نشست با کشاورزان و دامداران لرستانی: برای جلوگیری از خام‌فروشی نیازمند راه‌اندازی صنایع تبدیلی هستیم

رئیس جمهور در دیدار جمعی از کشاورزان و کارآفرینان استان لرستان مشکلات بخش کشاورزی، دامداری و آبزی‌پروری استان را مورد بررسی قرار داد.

آیت الله رئیسی عصر امروز با کشاورزان و دامداران استان لرستان نشست تخصصی برقرار کرد؛ در این جلسه در مورد موانع سد راه تولید و راهکارهای تولید در کشاورزی و دامداری بحث و گفتگو شد.آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان لرستان در نشست تخصصی با کشاورزان و دامداران با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، گیاهان دارویی، زنبورداری، آبزی پروری و مرغداری اظهار داشت: استان لرستان از ظرفیت‌های فراوانی برای رشد و توسعه مانند نعمت خاک حاصل خیز برخوردار است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت احداث سد معشوره در رشد و توسعه کشاورزی استان بیان داشت: از جمله کارهایی که حتما باید در سطح استان به اتمام برسد احداث این سد است؛ البته بسیار زودتر از اینها باید این اقدام انجام می‌شد و امروز وظیفه داریم عقب‌ماندگی موجود در این زمینه را با سرعت جبران کنیم.

رئیسی با تاکید بر حمایت از نوآوری‌ و کسب و کارهای نوین در حوزه کشاورزی به فعالیت موفق یکی از جوانان استان درحوزه گیاهان دارویی که توانسته بود برای بیش از 2 هزار نفر اشتغالزایی کند، اشاره کرد و گفت: فعالیت در بخش‌هایی مانند گیاهان دارویی و صادرات این محصول می‌تواند ارزآوری زیادی برای کشور داشته باشد، لذا باید از فعالیت کارآفرینان و کشاورزان در این حوزه حمایت شود ضمن اینکه این حوزه از ظرفیت اشتغالزایی فراوانی نیز برخوردار است.

رئیس جمهورضمن تاکید بر اینکه موانع رشد و توسعه کشاورزی استان لرستان باید برطرف شود، ایجاد صنایع تبدیلی را مهم ارزیابی کرد و در این باره گفت: امروز در مناطق مختلف کشور از جمله لرستان نیازمند راه‌اندازی صنایع تبدیلی هستیم تا از خام‌فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزوده زیادی برای کشاورزان تامین شود و در این زمینه مسئولین مربوطه موظف هستند حمایت‌ها و پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

آیت‌الله رئیسی مدیریت جدی آب را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با مدیریت درست آب می‌توان کمبودها را جبران و آب را برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی تامین کرد.

رئیس جمهور با اشاره به صحبت یکی از کشاورزان در زمینه مکانیزه کردن مزارع، گفت: دولت قصد دارد از این کار به نوعی حمایت کند که مکانیزه کردن مزارع توسط خودِ کشاورزان، دامداران و کارآفرینان انجام شود.

 رئیسی همچنین با اشاره به موضوع اعطای تسهیلات به کشاورزان اظهار داشت: معتقدم بهترین محل برای مصرف امکانات و ظرفیت‌های مالی کشور اختصاص تسهیلات به بخش کشاورزی و دامداری کشور است.

رئیس جمهور همچنین بر تلاش دولت برای راه‌اندازی صنایع تعطیل شده و نیمه تعطیل استان به منظور برطرف کردن بخشی از بیکاری جوانان تاکید کرد.

در این مراسم مشکلات حوزه دامداری، گیاهان دارویی، زنبورداری، آبزی پروری و مرغداری توسط کشاورزان و فعالین این حوزه مطرح شد./تسنیم

رئیسی: احیای صنایع نیمه تعطیل اولویت است

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه کار احداث سد «معشوره» باید حتماً و سریعاً آغاز شود، گفت: اولویت ما در لرستان راه اندازی صنایع نیمه تعطیل خواهد بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز جمعه در جمع اقشار مختلف مردم لرستان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: ان شاء الله خداوند متعال به همه ما توفیق معرفت نسبت به جایگاه حضرت زینب (س) و توفیق پیروی از ایشان را عنایت کند.

وی با بیان اینکه توفیق است که در جمع فرهیختگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان باشم، تصریح کرد: استفاده کردیم از فرمایشات آقایان، نماینده ولی فقیه در لرستان، نماینده مردم لرستان در مجلس هبرگان و نمایندگان اقشار مردم؛ اگر فرصت بود حتماً از محضر دیگر عزیزان هم می‌توانستیم بهره ببریم.

رئیس جمهور کشورمان افزود: برای من این بسیار دلنشین بود که در اجتماعات مردمی حضور پیدا کنم و از نزدیک عرض سلام و ادب داشته باشم خدمت مردم لرستان، شرایط کرونایی این‌طور ایجاب کرد که در مجلس محدودی در خدمت مردم باشیم.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: مردم لرستان مردمی متدین، مخلص، ولایتمدار و مقاوم هستند که در هشت سال جنگ حقیقتاً پشتوانه عظیم برای جبهه و رزمندگان اسلام بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مشکل آب گفت: سخن از مدیریت آب است، باید آب را مدیریت کرد که هم به صنایع هم به کشاورزی و هم به شرب برسد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه آقایان اشاره کردند به سدها به ویژه سد «معشوره»، خطاب به استاندار لرستان تصریح کرد: کار این سد را حتماً و سریعاً آغاز کنید؛ چون مطالعات انجام شده و ضرورت آن تشخیص داده شده است.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه ممکن است بودجه را امسال و سال دیگر کامل نتوان داد، اما سد معشوره را در بودجه سنواتی می‌گذاریم؛ افزود: نباید مدیریت آب به گونه‌ای باشد که هم در تر سالی ناراحت باشیم هم خشکسالی، نباید نعمت الهی را به سیل تبدیل کنیم، این نعمت الهی باید در خدمت تولیدات استان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: آغاز کار سد «معشوره» را جزو مصوبات سفر گذاشته‌ایم.

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صنعت سنگ‌های لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: باید نسبت به این معادن و ذخایر ارزشمند مطالعات جدی در پژوهشکده‌ها داشته باشیم چراکه این ظرفیت یک امکان بسیار عالی است.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: برخی کشورها به نام همین صنعت و صادرات سنگ شناخته می‌شوند، چرا در کشور ما خام فروشی شود؟ در این رابطه باید پژوهشکده خاصی داشته باشیم و بتوانیم در این رابطه یک افزایش بهره روی داشته باشیم که وضعیت به شکل امروز نباشد.

وی با بیان اینکه از دیگر مسائل مهم مسئله صنایع نیمه تعطیل لرستان است، تصریح کرد: نمی‌شود از یک طرف بیکاری داشته باشیم و از طرف دیگر صنایع نیمه تعطیل باشد؛ اولویت ما در لرستان راه اندازی صنایع نیمه تعطیل خواهد بود؛ مثل صنعتی که امروز سر زدیم و می‌توانست با ظرفیت چند برابری کار کند.

رئیس جمهور کشورمان در خصوص ظرفیت‌های گردشگری لرستان نیز گفت: لرستان زمینه بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد، خداوند متعال این زمینه را داده و باید خوب بهره برداری کنیم؛ سرمایه گذاری ها در این حوزه به مرور زمان باید انجام شود تا لرستان به عنوان قطب گردشگری مطرح شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مسئله کشاورزی لرستان در نوع گلخانه‌ای آن جزو مصوبات سفر است که هم مسئله مصرف آب را می‌تواند مدیریت کند و هم توسعه آن بسیار برای کشاورزی ما به ویژه در لرستان مؤثر است، گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی فقط مربوط به لرستان نیست، در اکثر استان‌ها باید داشته باشیم.

وی یادآور شد: در این حوزه داریم قراردادهایی را می‌بندیم که چون هنوز نهایی نشده عرض نمی‌کنم؛ اما باید بتوانیم صنایع تبدیلی را در استان‌های مختلف به ویژه لرستان داشته باشیم.

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئله مهم، مسئله اشتغال لرستان است؛ گفت: بیکاری در لرستان بنده را به عنوان یک طلبه و مسئول بسیار رنج می‌دهد؛ وضعی بیکاری استان‌ها از جمله لرستان که امکانات مناسب دارند و بیکاری آنها بالا است، بسیار ما را رنج می‌دهد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه باید وضعیت اشتغال را متحول کنیم، افزود: مسئولان در استان‌ها باید نشست‌هایی با سرمایه گذاران و کارآفرینان برگزار کنند؛ کارهای کوتاه، میان و بلند مدت باید انجام شود، به آقای استاندار هم توصیه کردم سریع اقدام کنند چراکه امروز با صحنه‌هایی مواجه شدم که من متوجه شدم باید مسئله حل بیکاری در لرستان را سریع دنبال کنیم.

وی یادآور شد: برخی اموری که می‌تواند به صورت کوتاه مدت انجام شود حتماً باید انجام شود تا از مهاجرت جوانان و خانواده‌ها جلوگیری شود.

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل مدیریتی پرداخت و اظهار داشت: هرکس که کارآمدی دارد باید از او استفاده شود، دلدادگی به انقلاب و نظام امر مهمی است؛ اما بانیان وضع موجود را نباید استفاده کرد؛ در این رابطه به استاندار و مدیران توصیه کرده‌ام و بعد از نماز هم در جلسه شورای اداری مجدداً توصیه‌های لازم را می‌کنم.

رئیسی با اشاره به اینکه وضعیت قلعه فلک الافلاک گفت: بحث ثبت جهانی این اثر تاریخی مقدماتی دارد و اطراف آن باید آزاد شود، بخشی از بودجه آن اختصاص یافته و بخش دیگری هم اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای انجام کارها حتماً استاندار باید پشتیبانی شود، یک پشتیبانی مربوط به شما مردم است و یک پشتیبانی مربوط به دولت است، تصریح کرد: به طور خاص از استاندار لرستان پشتیبانی می‌کنم که بتوانند کار را انجام دهند./مهر

رئیسی: از بانیان وضع موجود نباید استفاده شود

رئیس‌جمهور در دیدار با اقشار مختلف مردم لرستان:

اولویت ما در استان لرستان راه‌اندازی صنایع نیمه تعطیل است.

وضع بیکاری من را رنج می‌دهد، با توجه به این که ظرفیت‌ها در استان لرستان وجود دارد.

هرکس کارآمدی دارد می‌توان از او استفاده کرد اما از بانیان وضع موجود نباید در کارها استفاده شود.

 

رئیس جمهور در نشست با نخبگان، علما و اقشار مختلف مردم لرستان:

توسعه یافتگی باید تحت الشعاع عدالت باشد/ نباید از بانیان وضع موجود در اداره کشور استفاده شود

رئیس جمهور توسعه یافتگی در کشور را تحت الشعاع عدالت برشمرد و گفت: یک عده می‌خواهند با طغیان، زیاده‌خواهی‌، سلطه طلبی‌ و تفرعن به عالم و مردم ظلم کنند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به استان لرستان در نشست با نخبگان، علما، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم با اشاره به میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) گفت: برای من بسیار دلنشین بود که در اجتماعات مردم لرستان حضور پیدا کنم اما شرایط کرونایی اینگونه ایجاب کرد که در یک مجلس محدودی خدمت عزیزان باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی های مردم لرستان گفت: مردم متدین، مخلص، ولایتمدار، مقاوم استان لرستان درهشت سال دفاع مقدس پشتوانه عظیمی برای جبهه و جنگ بودند.

آیت الله رئیسی افزود: گواه بر صداقت مردم لرستان ۶هزار و ۳۰۰ شهید، جانبازان، آزادگان و ایثارگرانی است که این استان همواره به عنوان سند افتخار در خود جای داده است. این اصطلاح همگان است که وقتی کسی می‌گوید می‌خواهم لری حرف بزنم یعنی با صداقت، می‌خواهم آنچه در دل دارم بیان کنم.

رئیس جمهور در مورد افتخارات این استان بیان داشت: بزرگانی چون مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، آقای کمالوند، مرحوم آیت‌الله حاج سید حسن طاهری خرم‌آبادی و اندیشمندان این خطه مثل مرحوم دکتر سید جعفر شهیدی، دکتر عبدالحسین زرین کوب و خانواده شهدا از مفاخر این استان هستند.

آیت الله رئیسی با اشاره به ظرفیت های فراوان استان لرستان مانند خاک حاصلخیز، معادن ارزشمند، کشاورزی و فضای کشت بسیار خوب و نیروی انسانی توانمند، گفت: زمینه‌های بسیاری برای کار و تلاش در استان لرستان وجود دارد که باید از این موهبت‌های الهی بهره‌برداری کنیم. باید یک بازنگاهی در نوع بهره‌برداری از امکانات استان شود و در این زمینه هم فرهیختگان و هم اهل نظر استان کمک کنند تا این بازنگاه باعث یک تحول شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تحول در استفاده بهینه از ظرفیت های استان باید شناختی، فرآیندی و نهادی باشند، اظهار داشت: امکان رشد وضعیت فعلی استان به دلیل وجود یرساخت‌ها وجود دارد.

آیت الله رئیسی وجود آسیب های اجتماعی را در استان لرستان رنج آور دانست و گفت: با تحول، امکان از بین رفتن آسیب های اجتماعی وجود دارد. همه دلسوزان، مردم و نهادها با کمک به دولت هدف مشترک تحول را دنبال کنند.این تحول نیازمند اراده جدی است.

رئیس جمهور مدیریت آب را مهم برشمرد و گفت: با مدیریت صحیح آب؛ منابع آبی شرب، صنعتی و کشاورزی تامین خواهد شد. با توجه به اقدامات کارشناسی که انجام شده است احداث سد معشوره را آغاز کنید زیرا نباید آب هدر رود و به سیل تبدیل شود.

آیت الله رئیسی در مورد اهمیت توجه به صنعت سنگ در لرستان گفت: در زمینه این صنعت باید یک پژوهشکده خاص داشته باشیم تا از خام فروشی جلوگیری شود.

رئیس جمهور افزود: نمی شود از یک طرف بیکاری داشته باشیم از طرف دیگر صنایع تعطیل یا نیمه‌تعطیل باشد. اولویت ما در استان لرستان راه اندازی صنایع نیمه تعطیل و تعطیل است. این استان زمینه خوبی هم در گردشگری دارد و در این صنعت باید سرمایه گذاری شود.

رئیس جمهور با اشاره به توسعه کشاورزی و کشت گلخانه‌ای، گفت: کشت گلخانه ای موجب کاهش مصرف آب را در کشاورزی می شود.

رئیسی خاطر نشان کرد: مشکل نبود صنایع تبدیلی تنها برای استان لرستان نیست و در اکثر استان‌های کشور باید صنایع تبدیلی ایجاد شود. در این زمینه اقدامات خوبی در دولت شده است.

رئیس جمهور وضعیت اشتغال در استان لرستان را رنج آور دانست و گفت: وضعیت بیکاری در برخی از استان‌ها از جمله استان لرستان که چنین امکاناتی دارد به هیچ‌وجه برای ما قابل قبول نیست و باید این وضعیت را متحول کنیم.

آیت الله رئیسی با تاکید بر توجه به کارآمدی در انتخاب مدیران کشور، گفت: نسبت به مدیران معتقدیم که هر کس که کارآمدی دارد از او استفاده شود کارآمدی، دلدادگی به انقلاب و نظام امر مهمی است اما از کسانی که بانیان وضع موجود هستند نباید استفاده شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عشایر به گردن همه ما حق دارند، بیان داشت: امام خمینی (ره) فرمودند که عشایر ذخایر انقلاب هستند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: یک عقب ماندگی در استان وجود دارد سدسازی و توسعه ریلی باید قبلا انجام می شد. سال ها پیش باید مشکل راه آهن خرم آباد حل می شد. دولت به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌ها در کشور است. ما طرح‌ها و حرف های جدیدی داریم اما از آنها سخن به میان نمی‌آوریم چون پیش از حرف‌های جدید باید کارهای گذشته را به جایی برسانیم بعد بیاییم حرف‌های جدید برای مردم بزنیم.

رئیس جمهور توسعه یافتگی در کشور را زیر سایه عدالت دانست و بیان داشت: ما نیازمند توسعه‌یافتگی در کشور هستیم اما این توسعه یافتگی باید در پرتو و تحت‌الشعاع اجرای عدالت باشد والا در عالم خیلی از نقاط توسعه یافته است اما از عدالت در آنها خبری نیست.

رئیسی تاکید کرد: مساله عدالت برای ما مهم است. محور اقدامات دولت بر عدالت استوار است. هاضمه نظام اسلامی هیچ گونه فقر، فساد و تبعیض را نمی‌پذیرد و با آن سازگاری ندارد. نظام عالم بر عدالت استوار است. یک عده می‌خواهند با طغیان، زیاده‌خواهی‌، سلطه طلبی‌ و تفرعن به عالم و مردم ظلم کنند.

رئیس جمهور در خاتمه اظهار داشت: امیدواریم که آنچه مردم از دولت انتظار دارند عملی شود و دولت هم به نحوی عمل کند که رضایت خداوند متعال و افزایش اعتماد عمومی حاصل شود.

بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه نهادهای نظارتی درباره مسائل لرستان

رئیس‌جمهور از نمایشگاه نهادهای نظارتی درباره مسائل لرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیس جمهور از نمایشگاه مسائل استان لرستان که به همت دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی استان و با هدف معرفی مسائل استان و راهکارهای برون رفت از آنها در حوزه‌های مختلف، برپا شده بود، بازدید کرد.

صبح جمعه حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در قالب یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم آباد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی دیگر از مسئولان لرستان قرار گرفت.

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و معاونین رئیس جمهور، حجت الاسلام رئیسی را در این سفر همراهی کردند.

روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد لرستان شده‌اند.

براساس این گزارش، دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه شورای اداری، بازدیدها و… از برنامه‌های رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی خود به مقصد لرستان بود.

گزارشی از سفر رئیس جمهور به لرستان

رئیسی: از ۵۰ سال گذشته طرح‌های نیمه‌تمام وجود دارد

رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری لرستان:برای رفع مشکلات کشور باید همه مسئولان به میدان بیایند.

از ۵۰ سال گذشته طرح های نیمه تمام در کشور وجود دارد؛‌ راهی جز اولویت‌سنجی، برای طرح‌های نیمه تمام نداریم.

راه‌اندازی کارخانجات نیمه تعطیل از مهمترین اولویت‌ها است.

درآمد ما از گیاهان دارویی از نفت بالاتر خواهد رفت.

حجت الاسلام رئیسی مطرح کرد؛

دولت فاصله با مردم را برداشته/ برای انجام کار همه وارد میدان شوند

 رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه دولت فاصله خود با مردم را برداشته است، گفت: همه بخش‌ها و همه دست‌اندرکاران باید برای انجام کار وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در شورای اداری لرستان با اشاره به اینکه یاد بزرگان به ویژه بزرگی که اخیراً از لرستان به دیار باقی شتافت، مرحوم آیت الله صادقی را گرامی داریم، اظهار داشت: ایشان بیش از ۶۰ سال در خرم آباد ساکن بود و مردم لرستان از او خاطره‌های بسیار خوشی دارند، به روح ایشان درود می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: نام آیت الله بروجردی از بزرگان لرستان و بروجرد به عنوان یک فقیه وارسته در حوزه‌های علمیه می‌درخشد.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه نسبت به ما مدیران و مسئولان نکته‌ای که در این ولادت با سعادت زینب کبری (س) وجود دارد مسئله مقاومت در مقابل سختی‌ها است، افزود: من یک وقتی در آیات نورانی قرآن نگاه می‌کردم، خداوند نسخه‌ای که برای همه انبیای الهی تاکید می‌کنند صبر و بردباری و تحمل سختی‌ها است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه حتی نسبت به نبی مکرم اسلام به عنوان برترین مدالی که خداوند به پیامبر عنوان می‌کند، «شرح صدر» است؛ افزود: رمز موفقیت وجود مقدس نبی مکرم اسلام در رسالت خودش مسئله شرح صدر است؛ نسبت به وجود مقدس امیر المومنین علی (ع) هم در زیارت نامه آمده است، ویژگی ایشان تحمل و ایستادگی و مقاومت در عرصه عبودیت پروردگار است.

وی با بیان اینکه در مورد همه امامان و پیشوایان دینی و مصلحان عالم، از ویژگی‌های مهم ایستادگی و صبر و تحمل است؛ تصریح کرد: کار مهمی امروز به عهده همه ماست و مشترکیم در این مسئولیت بزرگ و هر کدام به نسبت مسئولیت خود، رسالت بزرگی داریم.

کارها باید به دست توانای مدیران اتفاق بیفتد

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه کار ویژه یک تحمل و بردباری و ظرفیت ویژه می‌خواهد، ظرفیت داشتن برای انجام رسالت‌ها خیلی مهم است؛ گفت: رفع مشکلات لرستان نیازمند ظرفیتی است که باید از خداوند متعال مسئلت کرد، چون این کارها باید به دست توانای مدیران اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام رئیسی یادآور شد: مجموعه مدیریتی استان که پیش روی خود ۶ هزار شهید را دارید، باید کار را پیش ببرد، این همان فرهنگ ما می‌توانیم است.

وی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه باید مطابق با ظرفیت‌ها باید کار را دنبال و مشکلات را پیگیری کرد که حل شود، بیان کرد: ما با توکل به خداوند متعال و اعتمادبه‌نفس و داشته‌های این کشور مسیر را پیش خواهیم رفت.

اگر همه وارد میدان نشوند کاری انجام نمی‌شود

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه یکی از داشته‌های کشور نیروی انسانی متراکم و جوان است، افزود: امکاناتی که در استان لرستان وجود دارد، زیرساخت‌ها و زیربناها از دیگر داشته‌های این استان است. لرستان استان با ظرفیتی است و توانمندی بسیاری دارد که باید درست دنبال و مدیریت کرد.

وی ادامه داد: اینکه هرکسی از دیگری می‌خواهد کار را انجام دهد و با این تفکر که ما می‌نشینیم و نظاره می‌کنیم و شما کار را انجام دهید اتفاقی نمی‌افتد. در جبهه و دوران دفاع مقدس هم این‌گونه کار انجام نشد.

رئیس‌جمهوری کشورمان با بیان اینکه اگر همه بخش‌ها و همه دست‌اندرکاران پای‌کار نیایند کار پیش نمی‌رود، افزود: اگر همه وارد میدان نشوند کاری انجام نمی‌شود، اراده و تصمیم و پیگیری پای‌کار بودن می‌آورد و همه باید پای‌کار بایستیم.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه اتفاقات مهمی که در این کشور افتاده ثمره حضور همه بوده است، یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی به لرستان آمده‌ام و نمونه پای‌کار بودن همه را دیده‌ام.

وی به حضورش در دوران دفاع مقدس در بروجرد و حادثه بمباران مدرسه شهید فیاض بخش و شهید شدن ۶۸ دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: این حادثه، حادثه کمی نبود. در همین دوران هم همه پای‌کار بودند و کمک می‌کردند.

قریب به ۵۰ سال پروژه نیمه‌تمام داریم

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه باید این مسائل را حل کنیم وگرنه اتفاقی می‌افتد، یادآور شد: مسائل مختلفی در استان وجود دارد اما با توجه به امکاناتی که در استان و کشور داریم کارها قابل انجام است، منتها همت می‌خواهد و پیگیری باید مجدانه باشد.

وی به نکات مطرح‌شده در شورای اداری توسط مسئولان استانی اشاره کرد و افزود: ما در کشور قریب به ۵۰ سال پروژه نیمه‌تمام داریم با این سیری که وجود دارد. ما هیچ راهی نداریم جز اینکه تعیین اولویت کنیم و تشخیص دهیم کدام‌یک اولویت بیشتری در استان دارد.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید کار سد «معشوره» آغاز شود و مطالعات آن انجام شده است، اظهار داشت: ما می‌خواهیم عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کنیم، به میزان اعتباراتی که در کشور بود باید کار سد آغاز شود، در این راستا پیگیری‌هایی می‌کنیم که امکان ما بیشتر شود.

حجت الاسلام رئیسی از استاندار لرستان و وزیر نیرو خواست تا برای اجرای این پروژه پیگیری کنند.

مسئله لرستان مدیریت آب است

وی در خصوص صنایع تعطیل شده یا نیمه تعطیل یا نیمه ساخته لرستان، گفت: در برخی طرح‌های اقتصادی خط تولید کار می‌کند ولی می‌تواند سه خط تولید باشد؛ مثل شرکتی که امروز سر زدیم که در آن ۱۰۰ نفر مشغول به کار است و می‌تواند تا ۶۰۰ نفر هم برسد.

رئیس جمهور کشورمان یادآور شد: باید کارگروهی سریعاً تشکیل شود و وزیر صمت دنبال کنند و با اولویت نسبت به فعال کردن یک به یک این کارخانه‌ها اقدام کنند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به مسئله آب نیز گفت: لرستان ۱۲ میلیارد مترمکعب آب دارد، پس مسئله کمبود آب نیست بلکه مسئله مدیریت آب است؛ مدیرتی آب از مسائل مهم در لرستان و کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله آب بسیار مهم است که باید دنبال شود تا مدیریت آب مردم را آرام کند که هم آب برای کشاورزی دارند هم برای شرب، افزود: تمام طرح‌های ما در لرستان باید تابع یک موضوع مهم آن هم ایجاد اشتغال و رفع بیکاری باشد.

بیکاری تبدیل به آسیب اجتماعی در خانواده‌ها می‌شود

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئله بیکاری تبدیل به آسیب اجتماعی در خانواده‌ها و جامعه می‌شود، گفت: از صبح در هر کوی و برزنی که رفتم خانواده‌های بسیار محترمی با من صحبت کردند و شاید با ده‌ها نفر صحبت داشته‌ام که مشکل همگی آنها به شغل برمی گردد، مسئله جدی در لرستان شغل است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌ها باید پای کار ایجاد اشتغال بیایند، تصریح کرد: وزارت کار در این حوزه طراحی کننده است، اما همه دستگاه‌هایی که امروز در این جلسه نشسته‌اند موظف هستند برای ایجاد شغل اقدام کنند؛ شغل و کشاورزی، شغل و صنعت، شغل و معدن و همه کارهایی که می‌تواند در لرستان شکل بگیرد مورد تاکید است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه هم در مسئله آب، بیکاری و مسائل عدیده ای که مطرح می‌شود نقش دارد، افزود: دولت ما همچنان که فاصله خود را با مردم برداشته است، فاصله خود را با دانشگاه برداشته و می‌خواهد دانشگاه اتاق فکر دولت باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه با بیان خواسته‌ها اتفاقی نمی‌افتد، ما می‌خواهیم در میدان موارد اتفاق بیفتد و این لازمه حضور جدی در صحنه است، اظهار داشت: با سخنرانی و بخشنامه اتفاقی نمی‌افتد، چقدر قانون داریم که روی زمین مانده و اجرا نشده است؛ خیلی از قوانین اجرا نشده است، مسئله این نیست موردی فقط قانون شود، بلکه باید زمینه‌های اجرایی فراهم شود و از تنگناهای اجرایی خارج شویم.

زمانبندی اجرای راه آهن تا ده روز آینده مشخص شود

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه مسئله اشتغال مسئله مهم در لرستان است، تصریح کرد: در برخی استان‌ها اشتغال مسئله اول است؛ لذا همه باید کمک کنند، صرف درخواست از استاندار کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسکن از صنایع پیشران است و کاری که آقای قاسمی وزیر راه و شهرسازی در لرستان شروع کرده مبارک است و می‌تواند پیشران باشد و صنایع را فعال کند، افزود: در اشتغال معتقدم یک برنامه کوتاه و یک برنامه میان مدت می‌خواهیم؛ مسئله بیکاری در این استان محور مشکلات است و باید این را کاهش داد و حل کرد.

رئیس جمهور در خصوص پروژه راه آهن دورود- خرم آباد نیز گفت: باید زمانبندی اجرای این پروژه تا ده روز آینده مشخص شود؛ چرا که این پروژه جزو موارد حقه مردم لرستان و از عقب ماندگی‌هایی است که باید جبران شود؛ مردم لرستان بوق قطار را چند سال قبل باید می‌شنیدند.

حجت الاسلام رئیسی یادآور شد: آقای وزیر راه و شهرسازی اجرای این پروژه راه آهن را پیگیری می‌کنند و مردم هم در جریان قرار می‌گیرند.

وی همچنین بر ضرورت بازسازی مدارس فرسوده لرستان تاکید کرد.

استمهال وام‌های سیل‌زدگان خواسته به حقی است

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود به دیگر پیشنهادات مطرح‌شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: نکته درستی که مطرح شد این بود که برخی روستاها ظرفیت دهیاری ندارند و چند روستا یک رابط داشته باشند، پیشنهاد خوبی است و پیگیری‌ها انجام شود.

وی به درخواست استمهال وام‌های سیل‌زدگان اشاره و این موضوع را خواسته به حقی دانست و گفت: ما باید مشکل مردم را حل کنیم و در این زمینه باید به کسانی که توانایی ندارند مهلت داده شود.

رئیس جمهور به دیدار خود با نمایندگان کشاورزان اشاره کرد و به ایده یک جوان برای اشتغال‌زایی در حوزه گیاهان دارویی پرداخت و گفت: ما اگر میدان دهیم به استعدادها می‌توانند در این حوزه تا ۳۰ هزار شغل ایجاد کنند.

به جوانان اعتماد کنید

وی با بیان اینکه درامد ما از گیاهان دارویی از نفت هم می‌تواند بالاتر برود، خطاب به مسئولان افزود: به جوانان اعتماد کنید، امام و رهبری معظم هم به جوانان اعتماد کردند چراکه هر جا میدان دادیم منشأ آثار بوده‌اند.

وی همچنین به مشکلات دو تا شرکت عظیم خودرو و سامان کاشی بروجرد اشاره کرد و از رئیس‌کل دادگستری لرستان خواست مشکلات قضائی مربوط به این دو صنعت را پیگیری کند تا این ظرفیت‌ها بتواند تبدیل به شغل و کار شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اینجا زیرساخت هست و باید ببینیم گیر کار کجاست و باید این مشکل را حل کنیم، خواستار ایجاد کارگروهی از سوی وزیر صمت با کمک استانداران برای رفع مشکل واحدهای تولیدی شد چراکه بعضی از واحدها به‌ناحق متوقف‌شده‌اند.

حجت الاسلام رئیسی همچنین در مورد کارگری زنان در شهرستان دلفان هم تأکید کرد که باید به‌صورت خاص اشتغال برای بانوان دنبال و نسبت به ایجاد شغل محترمانه برای زنان سرپرست خانواده اقدام شود چراکه وضعیت کنونی درست نیست و باید سازوکاری درست کنیم.

وی همچنین با طرح این سوال که ما در روستاها آب و برق و گاز داریم اما چرا روستایی در روستا نمی‌ماند؟ افزود: مهم‌ترین دلیل این است که اقتصاد روستا صرف نمی‌کند و باید نتیجه اقدامات در روستاها به‌گونه‌ای باشد که روستایی در روستا باقی بماند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نظام هماهنگ پرداخت پیگیری می‌شود.

مأموریت رئیس جمهور به وزیر کشور برای بررسی مشکل پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه مسائل مختلفی امروز مطرح شد که باید بررسی شود، اظهار داشت: نسبت به شهرداری‌ها گزارش‌ها نگران کننده بود؛ شهرداری‌ها بخش عمومی است اما ما هم مسئولیت داریم، مسلمانیم و نسبت به کارکنان شهرداری‌ها و خانواده‌های آنان وظیفه داریم؛ لذا مسئله حقوق کارکنان شهرداری‌ها یک بررسی می‌خواهد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه آقای وحیدی وزیر کشور یک تیم باید بگذارند و فکری برای مسئله شهرداری‌ها شود، کارکنان شهرداری‌ها خانواده دارند و باید به مسائل آنها رسیدگی شود، تصریح کرد: شهرداری‌ها زیر نظر شوراهای شهر هستند اما ما نمی‌توانیم در این قضیه ساکت بنشینیم بگوییم به ما ربطی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات شهرداری‌ها در پرداخت حقوق کارکنان آنها محصول ارتباطات ناسالم است، به دلیل اینکه خواسته اند افرادی را وارد شهرداری‌ها کنند و بعد در پرداخت حقوق‌ها می‌مانند، حتی پولی که دولت برای اجرای پروژه‌ها داده است را برای پرداخت حقوق کارکنان مصرف کرده اند، افزود: ام المسائل شهرداری‌ها این است که با رفاقت و پارتی بازی آدم وارد کرده اند و الان هم خودشان مانده اند هم کارکنان شهرداری‌ها.

«بده بستون» یکی از معضلات اداره کشور است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه با فشار عضو شورای شهر و افراد دیگر، اشخاصی را در شهرداری‌ها به کار گرفته اند و امروز مصیبت درست کرده اند، اظهار داشت: ‬رابطه چانه زنی و پارتی بازی عامل این اتفاقات است و شوراهای شهر در این راستا وظیفه مهم نظارت دارند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه «بده بستون» یکی از معضلات اداره کشور است، تصریح کرد: در این رابطه‌های «بده بستون» افراد می‌گویند تو اینجا یک نفر را به کار بگیر و بعد من جای دیگر هوای تو را دارم؛ این از بدترین روابط است، این سیستم چانه زنی از بدترین نوع روابط است که در سیستم‌های ما وجود دارد.

دستور رئیس جمهور برای استمهال وام‌های سیل زدگان

رئیسی: به افرادی که توان بازپرداخت وام خود را ندارند، مهلت داده شود

رئیسی: «بده بستان» یکی از معضلات کشور است / می‌گویند این ادم من را اینجا بگذار تا فردا حالت را نگیرم!

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان لرستان: با رفاقت و پارتی بازی آدم‌ها را وارد شهرداری کردند و الان در پرداخت حقوقشان مانده‌اند/ ام المصائب مسائل شهرداری همین است

شهرداری زیر نظر دولت نیست اما وظیفه انسانی حکم می کند به مسائل معیشتی پرسنل آن رسیدگی کنیم

«اشتغالزایی» مسئله محوری لرستان/ سازوکار اجرای مصوبات تمهید شده

رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری پایان سفر خود با تاکید بر اینکه از مسائل محوری که برای ما اولویت‌ها را تعیین می‌کند «اشتغال» است، گفت: سازوکار اجرای مصوبات سفر تمهید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در پایان یازدهمین سفر استانی خود در مقصد لرستان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز روز بسیار خوبی برای ما در لرستان بود، از جهت اینکه با مسائل و مشکلاتی که مردم این استان و جوانان دارند از نزدیک آشنا شدیم، اظهار داشت: با اینکه گزارشات متعددی را از لرستان دیده بودند، ۶ تا ۷ گزارش از بخش‌های مختلف گرفته و دیده بودم، اما آمدن به استان و شنیدن سخن مردم و نمایندگان مردم و نشست با مدیران استان برای بنده توفیق ارزشمندی بود.

وی با بیان اینکه از مسائل مهم لرستان، مسئله پروژه‌های نیمه تمام است؛ تصریح کرد: جای جای استان پروژه‌هایی را آغاز کرده‌اند اما به اتمام نرسیده است؛ یکی از کارهایی که گفتیم در تهران دوستان انجام دهند مسئله اولویت سنجی پروژه‌ها است.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه در کشور برای ده‌ها سال پروژه نیمه تمام داریم، لذا باید برای اجرای آنها اولویت سنجی شود، افزود: از مسائل محوری که برای ما اولویت‌ها را تعیین می‌کند مسئله اشتغال است، ما باید تصمیماتمان نسبت به پروژه‌ها، با رویکرد نسبت آنها با اشتغال باشد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند تولید را رونق دهد و محوریت لرستان را در مسئله کشاورزی می‌تواند پیش ببرد مسئله سدها به ویژه سد «معشوره» است، گفت: امروز اعلام کردیم کار سد «معشوره» باید آغاز شود، هر مقدار بودجه داریم برای سال ۱۴۰۱ برای این پروژه می‌گذاریم و در سنوات دیگر هم اختصاص می‌دهیم؛ البته وزیر نیرو اعلام کردند با پیمانکار پروژه صحبت کرده‌اند که این سد در مدت کوتاه‌تر از آنچه فکر می‌شود به سامان برسد.

وی یادآور شد: بهره برداری از این سد دشت وسیعی را سیراب می‌کند و اشتغال ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه از نکات دیگر مسئله صنایع نیمه تعطیل و بعضاً تعطیل شده لرستان است، تصریح کرد: در استان برخی از خصوصی سازی های غلط انجام شده و منجر به تعطیلی کارخانه و خط تولید شده است؛ ما گروهی را گفته‌ایم تشکیل شود و یک به یک کارخانه‌ها بررسی شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه در شورای اداری اعلام کردم آقایان نگاه نکنند فقط به وزارت کار، همه دستگاه‌ها مأموریت برای ایجاد اشتغال دارند، بیکاری مردم را رنج دهد ما را هم رنج می‌دهد؛ ایجاد اشتغال به حق است و از خواسته‌هایی است که در دیدارهای مردمی فراوان دیده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال را باید محور قرار دهیم و همه مدیران باید در این مسئله نقش ایفا کنند تا بیکاری که مردم را سالهاست رنج می‌دهد حل شود.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه بخش سومی که با نگاه اشتغال باید فعال شود بحث گردشگری است، تصریح کرد: لرستان در حوزه گردشگری زمینه‌های بسیاری دارد، خداوند متعال زمینه‌های بسیاری عطا کرده که باید از آن استفاده کرد؛ مسئله اقتصاد گردشگری باید در اولویت قرار بگیرد و در برنامه‌های سفر هم آمده است.

حجت الاسلام رئیسی در خصوص مصوبات سفر نیز با تاکید بر اینکه مسائل استان از طریق استاندار، امام جمعه، نخبگان، مردم و نمایندگان بررسی می‌شود و در تهران جلسه گذاشته می‌شود و رقم و اعتبار برآورد می‌شود و بعد صورتجلسه می‌شود و در آخرین جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور مکتوب و صورتجلسه می‌شود، افزود: در جلسه شورای اداری هم مصوبات را مطرح کردیم که مردم بدانند چه مواردی اولویت است و مردم بهترین ناظر هستند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این مصوبات استاندار لرستان، وزرا و معاونت اجرایی ریاست جمهوری پیگیری می‌کنند تا اجرا شود، اظهار داشت: ساز و کار لازم برای تصویب طرح‌ها و اجرایی شدن آنها گذاشته‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت بنا بر این است طرح‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و بسیاری از مسائل را به سامان برسانیم، یادآور شد: در حوزه مسائل فرهنگی و میراث نیز نکاتی مطرح شده به ویژه برای قلعه فلک الافلاک که پیگیری می‌شود و آثار تمدنی باید حتماً حفظ شود.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها