نماینده مجلس: آمریکا بابت خروج از برجام به ایران بدهکار است

کد خبر: 1111994

شهریار حیدری گفت: آمریکا فراموش نکند بابت خروج غیرقانونی و غیر مسئولانه از برجام به جامعه جهانی و به ایران بدهکار هستند و قبل از هر ادعایی باید حسن نیت خود را نشان دهند.

نماینده مجلس: آمریکا بابت خروج از برجام به ایران بدهکار است

«شهریار حیدری» نماینده مردم قصرشیرین و عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با برنا در رابطه با شرایط ایران در مذاکرات وین گفت: طی این سالها ایران یک طرفه به تعهدات برجامی خود عمل کرده است اما طرفین ، آمریکا و اروپا در عمل نشان دادند که به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نیستند وتا امروز هیچ‌یک از تعهدات آنها عملیاتی نشده است. خروج آمریکا به روند اجرای برجام در کشورهای مختلف آسیب وارد کرد و جمهوری اسلامی ایران بیشترین آسیب را دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: با توجه به رفتارهایی که ایالات متحده در سال‌های گذشته داشته، جمهوری اسلامی اعتمادی به آنها ندارد بنابراین دولت کنونی آمریکا باید به توافق بازگردد و تعهداتشان را به جریان بیندازند، مجلس سنا هم باید با نظر دولت و رئیس جمهور همراهی کند. آنها به معاهده‌ای که امضا کردند، پایبند باشند و بیشتر از این فرصت سوزی نکنند.

حیدری مطرح کرد: جمهوری اسلامی مصمم است تا در کوتاه ترین زمان ممکن مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد و نتیجه آن لغو موثر همه تحریم ها علیه ایران باشد. آمریکا فراموش نکند بابت خروج غیرقانونی و غیر مسئولانه از برجام به جامعه جهانی و به ایران بدهکار هستند و قبل از هر ادعایی باید حسن نیت خود را نشان دهند.

وی در خصوص تلاشهای رژیم صهیونیستی برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات مطرح کرد: رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده تا جمهوری اسلامی ایران در صحنه های مختلف محکوم کند . هرگاه مذاکرات به جدیت رسید رژیم صهیونیستی تلاش کرد با فضا سازی اجماعی جهانی علیه کشورمان ایجاد کند. آنها اینگونه القا میکنند که مذاکره با ایران بی فایده بوده و باید سیاست تحریم را ادامه دهند./ برنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها