«فردا» گزارش می‌دهد

تحول در کارگزاران

کد خبر: 1108545

کارگزارانی‌ها این بار به کرباسچی رای نداده و مرعشی را دبیر کل کرده‌اند. این می‌تواند سرآغاز تحولاتی در این حزب اصلاح‌طلب باشد.

تحول در کارگزاران

گروه سیاست سایت فردا - کارگزاران سازندگی از جمله احزاب مطرح و تاثیرگذار در جبهه اصلاح‌طلبی است. آنقدر که همیشه حاشیه ساز بود و بعضا نیز با این جبهه در تعارض و تقابل قرار گرفته است. برخی از اصلاح‌طلبان کارگزارانی‌ها را اساسا اصلاح‌طلب نمی‌دانند اما واقعیت این است که این حزب سیاسی در منتها علیه راست جریان چپ حضور پررنگی در صحنه سیاست ایران دارد و در ایجاد چسبندگی بین اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و حتی راست میانه نقش موثری داشته است.

مثلا در دو انتخابات اخیر دیدیم که این حزب چطور سعی داشت مانع از تندروی سایر احزاب شود. آن وقت که در اسفند 98 با صندوق رای قهر کرده بودند، وارد عمل شده و لیست داد. در انتخابات اخیر هم تمام تلاش خود را کرد تا از علی لاریجانی حمایت شده و زمینه تشکیل یک دولت میانه رو دیگر فراهم آید. بگذریم از اینکه اساسا لاریجان شانس حضور در انتخابات را نیافت.

یکی از مهم‌ترین و پرسروصداترین اعضای این حزب اما همیشه غلامحسین کرباسچی بوده است. مواضع او درباره اصلاح‌طلبان و شخص سید محمد خاتمی بارها این حزب را با احزابی مثل اتحاد ملت و اعتماد ملی سرشاخ کرده و اختلاف آفرین شده است. 

حالا اما در شرایطی که اصلاح‌طلبان از قدرت دور مانده و گاها از اهمیت و ضرورت بازیابی جایگاه خود می‌گویند، شاهد تحولاتی در حزب کارگزاران هستیم. حالا دیگر کرباسچی دبیرکل نیست و حسین مرعشی که پیش‌تر در جایگاه سخنگو رفع و رجوع مواضع تند کرباسچی درباره خاتمی و اصلاح طلبان را به عهده داشت، جایش را گرفته است. 

باید منتظر ماند و دید که از این پس در رویه کارگزاران تغییری ایجاد می‌شود یا خیر؟ آیا این جابه‌جایی می‌تواند کارگزاران را به سایر احزاب اصلاح‌طلب نزدیک کند؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها