سردار جلالی: گزارش نهایی‌مان از حمله سایبری را تحویل مراجع قضایی می‌دهیم

کد خبر: 1105617

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به شبکه توزیع سوخت کشور گفت: در این حادثه از همان محل آسیب‌پذیری که قبلاً کشف و کتابا ابلاغ کرده بودیم تا مشکلش برطرف شود، آسیب خوردیم و به همین دلیل گزارشی را تهیه می‌کنیم که پیگیری لازم قضایی برای برخورد با کسانی که ترک فعل کردند، انجام شود.

سردار جلالی: گزارش نهایی‌مان از حمله سایبری را تحویل مراجع قضایی می‌دهیم

سردار غلامرضا جلالی در گفت‌وگویی با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به شبکه توزیع سوخت در کشور، اظهار کرد: موضوع امنیت سایبری در همه دنیا مطرح است و همه کشورها هرچقدر مدعی امنیت سایبری باشند بازهم حوادثی از این قبیل را دارند.

وی افزود: طبیعتاً به دلیل اینکه بخشی از این زیرساخت‌ها مبتنی بر اینترنت جهانی شکل می‌گیرد به صورت طبیعی این موارد به وجود می‌آیند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: ما مسئول رصد، ارزیابی و کشف آسیب‌پذیری‌های مجموعه بودیم و سامانه سوخت را در سال جاری و سال گذشته ارزیابی کردیم و اشکالات آن را ابلاغ کردیم و پیگیری کردیم که این کار انجام شود.

جلالی تصریح کرد: دولت گذشته یک سهل‌انگاری جدی در حوزه‌ امنیت سایبری داشت و ضمن عدم هماهنگی اجرایی در زمینه‌های مختلف، نکاتی که در این زمینه هم به آنان تذکر داده می‌شد را متاسفانه اجرا نکردند.

وی تاکید کرد: در حادثه دیروز هم شاهد بودیم که از همین محل آسیب‌پذیری که ما قبلاً کشف کرده بودیم و کتابا ابلاغ کرده بودیم که برطرف شود، آسیب خوردیم.

جلالی در پایان اظهار کرد: بررسی‌ها که انجام شود نتایج گزارش را به مراجع قضایی اعلام می‌کنیم و ترک فعلی که از سوی آنانی که باید به امور رسیدگی می‌کردند را پیگیری می‌کنیم./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها