نگاه تحلیلگر/ گفتگوی «فردا» با عزت الله یوسفیان ملا

رئیسی با وعده برقراری عدالت می‌خواهد اعتمادعمومی را احیا کند

کد خبر: 1095065

فعال سیاسی اصولگرا گفت: قطعا برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی در ذهن آقای رئیسی هست ولی مردم این اتفاق را به طور عملی می خواهند لمس کنند.

رئیسی با وعده برقراری عدالت می‌خواهد اعتمادعمومی را احیا  کند

گروه سیاسی فردا: قریب به 45 روز از آغاز دوره ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی می گذرد و پالس ها و تحرکات این دولت هنوز مشخص نکرده است که چه قصد و نیتی را دنبال می کند. برخی پروژه اصلی این دولت را برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی می خوانند و برخی دیگر نیز احیای اعتماد اجتماعی را هدف اصلی دولت سیزدهم تصور می کنند.

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با فردا درباره پروژه اصلی دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: یک حزب وقتی شکل می گیرد اساسنامه، مرامنامه و برنامه مدون اعلام می کند اما دولت برنامه مدون ندارد. اعضای این دولت موردی حرفی می زنند و آن را جزء برنامه های دولت معرفی می کنند.

وی با اشاره به وعده دولت رئیسی بری ساخت یک میلیون مسکن در سال افزود: موضوع دیگر مورد اشاره آن است که گفتند برای «افزایش حقوق، به موضوع همسان سازی عمل می شود» بنابراین برنامه مدون و مشخصی ارائه ندادند که بتوان درباره آن قضاوت دقیقی صورت گیرد و همه بدانند قرار است واقعا چه اتفاقی بیفتد. در واقع همان شعارهای انتخاباتی در قالب برنامه الان بیان می شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تلاش سیدابراهیم رئیسی برای احیای اعتماد مردم اظهار کرد: اعتماد و آبرو به تدریج و ذره ذره حاصل می شود ولی یک مرتبه از بین می رود. آقای روحانی وقتی سرکار آمد وعده داد چنان رونق اقتصادی ایجاد می کند که کسی نیاز به یارانه نداشته باشد اما در عمل مردم دیدند یک شبه 60 درصد ارزش پول ملی از بین رفت. یا به مردم توصیه کردند که به جای خرید ارز در بورس سرمایه گذاری کنند، طرف زندگی اش را فروخت تا در بورس سرمایه گذاری کند اما آن اتفاق افتاد و نهایتا خودش را آتش زد.

وی افزود: امروز اعتماد آنچنان از دست رفته است که با حرف حاصل نمی‌شود بلکه به تدریج دوباره به دست می آید. قطعا برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی در ذهن آقای رئیسی هست ولی مردم این اتفاق را به طور عملی می خواهند. به عبارت دیگر مردم می خواهند آنچه شعار داده می شود را لمس کنند.

یوسفیان گفت: زمانی گفته شد که نفت سر سفره های مردم آورده می شود و این حرف سال های سال ورد زبان مردم بود اما هیچ گاه آن را لمس نکردند چون می دیدند نه تنها آثار پول نفت سر سفره های شان نیامد بلکه همان اقلامی هم که سر سفره بود پرید و رفت. اعتماد با حرف ایجاد نمی شود.

وی افزود: اگر دولت آقای رئیسی در عمل سالی یک میلیون مسکن به مردم تحویل دهد مردم می فهمند این شعار محقق شد ولی عملا الان هنوز اتفاقی نیفتاده است. آیا ظرف همین دو ماه قیمت ارز  بالاتر رفت یا پایین تر آمد؟ ارزش پول ملی تقویت شد یا نشد؟ اگر مردم لمس کنند وعده های دولت در حال عملیاتی شدن است مطمئنا اعتماد عمومی به تدریج احیا خواهد شد.  

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها