تقوی: فرهنگ مایه موجودیت هر جامعه است

کد خبر: 1089893

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشارکت‌پذیری در عرصه فرهنگ اعتقاد دارد چرا که توسعه فرهنگ بدون مشارکت و همکاری مردم امکانپذیر نیست.

تقوی: فرهنگ مایه موجودیت هر جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز مجلس و در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: عصر ما عصر انفجار اطلاعات و نبرد فرهنگ‌ها است و حاکمیت امواج بر زندگی بشر و زندگی در فضای مجازی دنیا را به صورت یک دهکده درآورده است.

وی افزود: به خاطر همین ویژگی‌ها، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 1955 میلادی گفته بود که بزرگترین جنگ آینده جنگ فرهنگ‌ها است. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرصه فرهنگ به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: آقای اسماعیلی برای مدیریت فرهنگ عمومی کشور معرفی شده است و نه فرهنگ کلاسیک؛ فرهنگ عمومی وسعتی به اندازه کل جامعه دارد و شامل حوزه‌هایی مانند کتاب، مطبوعات، هنرهای تجسمی، هنر هفتم و ادبیات می‌شود.

تقوی با بیان اینکه فرهنگ مایه موجودیت هر جامعه است و پویندگی فرهنگ به روحیه مدیران فرهنگی بستگی دارد، اظهار داشت: آقای اسماعیلی به مشارکت‌پذیری در عرصه فرهنگ اعتقاد دارد چرا که توسعه فرهنگ بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین با تأکید براینکه حضور در عرصه فرهنگ نیاز به یک جوشش درونی دارد، تصریح کرد: وزیر پیشنهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتباط با اهالی فرهنگ از این جوشش درونی برخوردار است و از آنجا که ارزش‌های اسلامی نیز در بستر آموزش‌های دینی منتقل می‌شود آقای اسماعیلی این ویژگی را دارد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها