موافق وزیر پیشنهادی کار

روشنفکر: عبدالملکی معتقد به حمایت از سختی کار کارگران است

کد خبر: 1089489

نماینده مردم بویراحمد در مجلس با بیان اینکه عبدالملکی در اقتصاد مقاومتی تبحر دارد و معتقد به مدیریت سیستمی است، گفت: وزیر پیشنهادی کار معتقد به حمایت از سختی کار کارگران است.

روشنفکر: عبدالملکی معتقد به حمایت از سختی کار کارگران است

مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه اول شهریور ماه) در جلسه علنی مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: وزرای پیشنهادی آیت‌الله رئیسی افرادی برجسته و کارنامه‌دار و برنامه‌محور هستند؛ مجلس وظیفه سنگینی برعهده دارد؛ چراکه آینده کشور و آینده مردم در چهار سال آتی بستگی به نقدها و دفاع‌ها دارد.

نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان سوگند یاد کرده‌اند که فرامین الهی را کاملا اجابت کنند.

روشنفکر گفت: به غیر از نظر کمیسیون آموزش مجلس درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سایر اعضای این کمیسیون نظری درباره وزیر تخصصی آن بیان نکردند.

وی افزود: جلسات بررسی برنامه‌ها و صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی است اما گویا این جلسات را تبدیل به استیضاح کرده‌اند.

نماینده مردم بویراحمد در مجلس با بیان اینکه عبدالملکی به خوبی از کارهای کمیته امداد برآمده‌اند گفت: طبق برنامه ششم توسعه کمیته امداد بایستی سالی 70 هزار شغل ایجاد می‌کرد اما با این حال از سال 96 تا 99 کمیته امداد با مدیریت آقای عبدالملکی در بخش اشتغال و خودکفایی دو و نیم برابر بیشتر از برنامه شغل ایجاد کرده است.

روشنفکر افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اینکه ابروزارت است اما بهتر است بدانیم عبدالملکی یکی از متخصصین است که تحصیلات مرتبط داشته و در بحث اقتصاد مقاومتی تبحر دارد.

وی تصریح کرد: نگاه عبدالملکی در موضوع مدیریتی، سیستمی است و او به خرد جمعی اعتقاد داشته و مشورت‌پذیر بوده و خود رأی نیست.

نماینده مردم بویراحمد در مجلس اظهار داشت: مدیریت سیستمی یکی از ویژگی‌های مدیریتی دنیاست که عبدالملکی به آن معتقد است ضمن اینکه او فسادستیز بوده و اهل مصالحه نیست و پاکدست بوده و شجاعت، جسارت و جرأت دارد.

روشنفکر با تاکید بر اینکه جوانگرایی و اولویت دادن به سوابق مهم است، گفت: یکی از وزرا و مدیران نظام جمهوری اسلامی بیش از چندین سال سابقه مدیریتی داشته است اما به جای آنکه مدیر باشد به نظر می‌رسد او مضر آن سازمان و وزارتخانه بوده است.

وی تصریح کرد: خیلی از کسانی که در وزارتخانه‌های مختلف بوده‌اند انسان‌های ناتوانی بودند و کارآیی و اثربخشی لازم را نداشتند ولی جوانگرایی در کمیته امداد و جوانگرایی در حوزه اشتغال و خودکفایی این کمیته در دوران عبدالملکی با توجه به اینکه استعداد، قابلیت و توان خود را نشان داده و برنامه‌های ویژه داشته است اثرات مثبتی را نشان داده است و به همین دلیل من به او رأی مثبت می‌دهم.

نماینده مردم بویراحمد در مجلس اظهار داشت: بیمه درمانی، بیمه بازنشستگی، بیمه از کارافتادگی، بیمه تکمیلی، بیمه حوادث از برنامه‌های عبدالملکی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، ضمن اینکه او اراده قوی برای بیمه کارگری دارد و معتقد است تعدادی از کارگران که کارهای سخت انجام داده و یا عضوی از خود را برای کار و تولید از دست داده‌اند باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند. همچنین او برای بیمه زنان خانوار و قالیبافان هم برنامه‌های ویژه‌ای دارد./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها