نگاه تحلیل‌گر / گفت‌وگو «فردا» با ناصر ایمانی

صداقت تنها راه رئیسی است

کد خبر: 1082309

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به عصبانیت و خشم جامعه که ناشی از سوءمدیریت‌ها است، تنها راه رئیسی برای زمان خریدن و کلید زدن حل مشکلات را صداقت و راست گفتن به مردم دانست.

صداقت تنها راه رئیسی است

گروه سیاست سایت فردا – نارضایتی ناشی از عملکرد دولت روحانی مردم را حسابی عصبانی کرده و شاهد آن وضعیت کنونی خوزستان است. اسحاق جهانگیری معاون اول دولت در سفر به این استان از نزدیک این حجم از خشم را لمس کرد و کار به جایی رسید که اقرار کرد به پاسخ نداشتن مقابل مطالبات مردم.

دولت رئیسی اما در چنین شرایطی قرار است کار خود را شروع کند و این یعنی راه بسیار دشواری پیش رو دارد. او پیش از کاری باید مردم را آرام کند، اما چگونه؟ چطور می‌توان مشکلاتی که طی سالیان ایجاد شده را یک شبه رفع کرد؟ او چطور باید آستانه تحمل مردم را بالا برده و با فرونشاندن خشم آنان برای خود و همکارانش در دولت زمان بخرد تا مشکلات را رفته رفته حل کنند؟

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که او یک راه بیشتر ندارد و آن هم صداقت است. وی در گفت‌وگو با «فردا» گفت: «حرف از اقدام در خیلی کوتاه مدت است. شاید ظرف یکی دو ماه. آقای رئیسی باید  بتواند جامعه را قدری آرام کند که تا طی چند ماه آینده برخی اقدامات اقتصادی که مثلا ظرف 5، 6 ماه به نتیجه می‌رسد را انجام داده و بعدا هم اقدامات بزرگتری انجام دهد. در این یکی دو ماه برای کاهش نارضایتی مردم فقط یک راه دارد. هیچ اقدام اقتصادی در این مدت نتیجه نخواهد داشت پس برای کاهش التهام جامعه فقط باید صادق باشد».

وی تاکید کرد: «اگر صادقانه با مردم صحبت کند و مردم احساس صداقت کنند و بدانند که به مردم خلاف واقع نمی‌گوید تا حدود قابل توجهی تمکین می‌کنند».

ایمانی توضیح داد: «تصور می‌کنم که در دولت آقای روحانی مردم خیلی خلاف واقع شنیدند. من خودم با توجه به مجموعه اطلاعات سیاسی و اقتصادی که دارم در این ماه‌های اخیر با شنیدن بسیاری از مطالبی که مسئولان به خصوص رئیس جمهور می‌گفت؛ احساس می‌کردم که خلاف آن چیزی که رخ می‌دهد را می‌گویند. مردم شاید اطلاعات اقتصادی و ... کافی نداشته باشند اما اجمالا می‌فهمند که چه کسی صادقانه سخن می‌گوید و چه کسی نه».

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «به لحاظ روان شناختی اگر مردم احساس کنند که یک نفر صادقانه صحبت می‌کند ولو اینکه فقط مشکلات را بگوید و راه حلی ارائه ندهد، درک می‌کنند. مردم اگر ببینند که دروغی در کار نیست آرام می‌شوند. من بخشی از این اعتراضات مردمی را مثلا در خوزستان ناشی از این می‌دانم که به مردم راست گفته نمی‌شود، یعنی مردم می‌بیند که آب ندارند، مدیریت درست در استان نمی‌شود و به آنان دروغ هم می‌گویند!»

وی خاطر نشان کرد: «آقای رئیسی راه دیگری ندارد. باید نخبگان کشور را به کار بگیرد و از اهرم آنان استفاده کند که مردم را آرام کنند. خودش و دولتش هم صادقانه با مردم صحبت کنند و برای حل مشکلات زمان بگیرند».

وی در پاسخ به اینکه اگر در این مسیر موفق نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گفت: « من فکر می‌کنم همین که یک دولت جدید و مدیران جدید می‌آیند، بخشی کوچکی از امید مردم برمی‌گردد. مردم امیدوار می‌شوند که دولت تازه نفس جدید می‌آید و شاید این مشکلات را حل کنند. انسان همیشه نسبت به یک پدیده نو چنین احساسی دارند. خود این قدری آرام بخش است. همین تغییر بخشی از مردم را آرام می‌کند. بخش دیگر هم می‌توان با صادقانه صحبت کردن آرام کرد. من نمی‌خواهم غلو کنم اما مردم اگر صداقت ببیند بسیاری از مشکلات را تحمل می‌کنند. سابقه این را در 10 سال اول انقلاب داریم».

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها