زاکانی:‌ تهران نباید برای درآمدهای مالیاتی استان‌ها تصمیم بگیرد

کد خبر: 1072912

نامزد دوره سیزدهم انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت:کوچه و پس کوچه‌های تهران نباید در مورد درآمدهای مالیاتی استانها تصمیم بگیرند.

زاکانی:‌ تهران نباید برای درآمدهای مالیاتی استان‌ها تصمیم بگیرد

تسنیم: علیرضا زاکانی ‌در گفت‌وگو با مردم استان که از طریق صداوسیمای مرکز البرز پخش شد، ضمن تاکید بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات اظهار داشت:  بیشترین تاثیر در کشور را  انتخابات ریاست جمهوری دارد و بالغ بر 85 درصد از بودجه کشور در دست بخش اجرایی و ریاست جمهوری است.

وی با بیان اینکه اقوام فرصت بزرگی برای کشور هستند ، افزود:  با حضور  در پای صندوق‌های رأی سرنوشت ملت رقم می خورد.

زاکانی  با بیان اینکه دولت فکر می‌کرد که از طریق خارج مشکل داخلی حل می‌شود ، گفت: تحریم یک استراتژی آمریکایی برای برخورد با ملت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه در داخل کشور ظرفیت‌های بیشماری وجود دارد که باید به آن تکیه کرد ، ادامه داد: با تورم موجود که کمر ملت ایران را شکسته نباید انتظار داشت که حال و روزی برای مردم باقی مانده باشد.

زاکانی یادآور شد: وزیر گذشته این دولت به نساختن خانه افتخار می کرد و باید رویکرد را تغییر داد و طرح نویی در انداخت و باید به توانمندی‌های داخلی توجه کرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری با تاکید بر دولت اقدام و اصلاح هستم نه دولت حرف و شعار گفت : با اقدامات فکورانه و اصلاح امور سعی می‌کنیم که ظرفیت داخلی به ظهور و بروز برسد عقلانیت و معنویت و عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات را به ارمغان بیاوریم.

زاکانی  با بیان اینکه ظلم به اقوام، زنان جوانان و آحاد ملت ایران است که کشور توسط دولت بر مدار عقلانیت و درست اداره نشود ، تصریح کرد: رویکرد سنگ بنای اولیه است و اصلاحات ساختاری در دستور کار داریم.

این کاندیدا با بیان اینکه کمر مردم در این وضعیت شکسته شده است ، ادامه داد: دولت بارها اعلام کرده که وضعیت خوب است و باید پرسیده که آیا وضعیت موجود را نمی بینند.

وی اضافه کرد: جهش تولید برای ما از یک فوریت ویژه برخوردار است و در کنار جهش اداره کشور به صورت شفاف است و تمرکز زدایی از برنامه‌های ما است.

نامزد تصدی ریاست دولت سیزدهم با بیان اینکه اعتبارات به استانها باید به آنها اختصاص یابد، گفت: 90 درصد خارج از استان در مورد بودجه  استانها تصمیم گیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در استانها به دنبال باز آمایش هستیم ، ادامه داد: اختیارات ویژه برای هزینه کرد و اعتبارات شهرستانها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برخی شهرها در کنار معادن و ذخایر نفتی هستند اما از امکانات حاصل از آن بی بهره هستند ، ادامه داد: این ظلم‌ها باید پایان داده شود و هر شرکتی باید در حوزه خود مالیات پرداخت کند و این مالیات نباید در کوچه پس کوچه‌های تهران در مورد آن تصمیم گیری شود.

زاکانی با بیان اینکه مبارزه  قاطع با مفاسد اداری و اقتصادی با اجرای دولت الکترونیک در دولت ما در دستور کار است، گفت: با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری مقابله می کنم و سوابق بنده گویای این واقعیت است که در برخورد با مفاسد با کسی تعارف ندارم.

وی گفت: بارها به خاطر برخورد با مفاسد و پرونده‌ای فساد از من شکایت شده و من با افتخار از این مسائل در مقابل خدا و مردم سربلند در آمدم و مبارزه با فساد از اهمیت خاصی برخوردار است.

داوطلب ریاست جمهوری با بیان اینکه البرز به ایران کوچک لقب گرفته است، این استان یک دنیا و ظرفیت در  درون  خود دارد و نیازمند یک توجه ویژه است.

وی گفت : بیش از دوسال در لشکر سیدالشهداء استان البرز توفیق خدمت داشتم و بین خود م و رزمندگان استان البرز پیوند عاطفی دارم.

زاکانی با بیان اینکه در روستای ورده خاطرات خوبی دارم، عنوان کرد: البرز بزرگانی همچون آیت‌الله طالقانی و آل احمد و شهدایی گرانقدری همچون آجرلو دارد.

وی گفت : البرز شهرکهای صنعتی بزرگی دارد که باید به این استان کلیدی و مهم توجه ویژه ای شود و اقوام این استان در کنار هم زندگی می کنند.

زاکانی با بیان اینکه در دولت اقدام و اصلاح توجه به جهش تولید داریم، ادامه داد: مهار تورم و کاهش بیکاری و ایجاد زیرساخت برای خدمت در دستور کار دولت ما قرار دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها