در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

ولی اسماعیلی: نمایندگان مجلس به مدیریت قالیباف رأی بالا دادند

کد خبر: 1069133

یک نماینده مجلس گفت: آقای قالیباف صرفا برای مردم کار می‌کند و حب هیچ امر دیگری را ندارد.

ولی اسماعیلی: نمایندگان مجلس به مدیریت قالیباف رأی بالا دادند

گروه سیاست فردا: محمدباقر قالیباف یک‌بار دیگر توانست رأی اکثریت نمایندگان مجلس را ازآن خود کند و در سال دوم مجلس یازدهم باز هم در سِمت ریاست مجلس باقی بماند. این مهم در حالی است که رأی او در سال دوم بیش از سال اول بوده است؛ نکته‌ای که تا پیش از این دیده کم‌سابقه بوده است. از سوی دیگر انتخاب مجدد قالیباف به ریاست مجلس از سوی نمایندگان نشان داد برخلاف هجمه‌های اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها او در مجلس از مقبولیت و البته از محبوبیت بالایی برخوردار است و نمایندگان مردم او را شایسته ریاست مجلس می‌دانند.

ولی اسماعیلی، نماینده مجلس درباره این موضوع به «فردا» گفت: «دو عامل اصلی در رأی‌آوری بالای آقای قالیباف بسیار تعیین‌کننده بود؛ نخست آنکه آقای قالیباف با نامزد نشدنش در انتخابات ریاست‌جمهوری نشان داد که تمام سفرهای استانی و تمام اقداماتی که در سال اول مجلس انجام داد انتخاباتی نبوده است و همه روحیه جهادی او را تحسین کردند و همگان دریافتند که آقای قالیباف صرفا برای مردم کار می‌کند و حب هیچ امر دیگری را ندارد. نمایندگان ایثار آقای قالیباف را کاملا دریافتند، این روحیه را تحسین کردند و به او رأی بالا دادند».

او ادامه داد: «نکته دوم آن است که عملکرد مجلس به ریاست آقای قالیباف در سال او هم بسیار مثبت ارزیابی می‌شود. همه دیدند که با ریل‌گذاری مناسب مجلس زمینه مواجهه مقتدرانه با کشورهای غربی ایجاد شد و با مصوبه مجلس غربی‌ها متوجه شدند که نمی‌توانند هر طور می‌خواهند با ایران رفتار کنند. از طرفی مجلس دولت بی‌عمل آقای روحانی را وادار به حرکت کرد؛ هرچند دولت بازهم آن‌طور که باید و شاید عمل نکرد اما مجلس تمام تلاشش را کرد که بدون تقابل با دولت آن را وادار به حرکت کند. مجلس در سال اول در حوزه معیشت هم بسیار موثر عمل کرد قوانینی وضع کرد که اوضاع مردم بهتر شود. همین وضع مالیات بر خانه‌های بی‌ساکن اقدامی بود به نفع فرودستان انجام شد».

این نماینده مجلس درباره رأی قاطع نمایندگان به قالیباف اظهار کرد: «در مجلس به هر حال اختلاف نظر وجود دارد اما همه نمایندگان با وجود این اختلاف‌ها آقای قالیباف را شایسته ریاست می‌دانند. مهم این است که آقای قالیباف می‌تواند به بهترین شکل مجلس را اداره کند و برای نمایندگان در انتخاب رئیس مجلس این موضوع بسیار مهم است. ما دیدیم که آقای قالیباف علی‌رغم هجمه‌های نیروهای سیاسی نزدیک به دولت و اصلاح‌طلب مورد قبول اکثریت قاطع نمایندگان مجلس است و او در یک اتفاق نادر در سال دوم با رأی بیشتری نسبت به سال اول انتخاب شد».

او درباره ارتباط صمیمی و مناسب قالیباف با تمام نمایندگان مجلس تصریح کرد: «من هم تجربه ریاست آقای لاریجانی بر مجلس را دارم هم ریاست آقای قالیباف را. به هر حال میان این دو بسیار فرق است. آقای قالیباف در بستری انقلابی و جهادی پرورش یافته است و هم‌رزم سردار دلها شهید سلیمانی بوده است. من اهل تعارف نیستم اما واقعیت این است که روحیه انقلابی آقای قالیباف در تمام ابعاد کاری‌اش دیده می‌شود. او شوکتی که برای رئیس مجلس در نظر گرفته می‌شد را کنار زده است و به راحتی به کمیسیون‌ها می‌آید و بی‌هیچ غروری با همه نمایندگان حرف می‌زند و ارتباط بسیار صمیمی‌ای با همه نمایندگان از هر طیف سیاسی دارد».

اسماعیلی در پایان در پاسخ به این پرسش که اگر دولتی انقلابی روی کار آید آیا مجلس برای اجرای مصوبات خود مسیر راحت‌تری خواهد داشت، گفت: «ما امیدواریم یک دولت جوان انقلابی شکل بگیرد که در آن صورت در هماهنگی با مجلس انقلابی می‌توان امید داشت که با فساد، تبعیض و نابرابری مبارزه شود. ما امیدواریم بعد از سال‌ها مردم طعم روحیه انقلابی را بچشند که این شرایط میسر نمی‌شود مگر در همکاری کامل مجلس و دولت انقلابی».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها