نوبت نامزدهای اصلی

کد خبر: 1066456

شاخص‌ترین نامزدهای احتمالی از جمله ابراهیم رئیسی، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و ... هنوز نیامده‌اند و انتظارها ادامه دارد.

نوبت نامزدهای اصلی

گروه سیاست سایت فردا – چهار روز اول ثبت نام گذشته و خبری از نامزدهای اصلی نشد. از گزینه‌های با سابقه نظامی گرفته تا یاران سابق احمدی‌نژاد، از نامزدهای درجه دوم گرفته تا آنهایی که امیدی به عبورشان از فیلتر دستگاه نظارتی نیست؛ همه آمدند اما چهره‌های شاخصی که حضورشان معادلات را تغییر داده و نتیجه انتخابات را مشخص می‌کند، اعلام نظر خود و شاید هم تصمیم گیری درباره آمدن و نیامدن را به امروز موکول کرده‌اند. حتی احتمال می‌رود که تا بعد از ظهر و ساعات پایانی ثبت نام هم صبر کنند. لذا هنوز معلوم نیست که سیدابراهیم رئیسی چه خواهد کرد؛ می‌آید یا نمی‌آید؟ به تبع این بلاتکلیفی تصمیم چهره‌هایی مثل سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف نیز معلوم نیست. کاندیداتوری علی لاریجانی اما قطعی‌تر به نظر می‌رسد با این حال تا ثبت نام نکند، نمی‌توان از این بابت مطمئن بود. جهانگیری که برخی می‌گویند گزینه اصلی اصلاح‌طلبان خواهد بود هم هنوز نیامده و بر این اساس می‌توان گفت که امروز روز ثبت نام گزینه‌های اصلی است.

همین است که روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» عکس با تیتر «روز ژنرال‌ها» می‌نویسد: «حالا سیدابراهیم رییسی، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان، علی‌اکبر صالحی و حتی محسن هاشمی سرنوشت‌شان به آخرین روز گره خورده تا مشخص شود آن‌طور که ماه‌ها پیش از این نفر آخر شنیدیم، جرات و جسارت حضور در انتخابات را، آن هم در شرایط نارضایتی جامعه از سبک و سیاق حکمرانی در ایران، دارند یا ترجیح می‌دهند در سمت‌ها و مقام‌های انتصابی و انتخابی کنونی‌ و حاشیه به ‌نسبت امن‌شان بمانند.»

یا روزنامه اصولگرای «جوان» با تیتر «اصلی‌ها امروز می‌آیند» می‌نویسد: «تا پایان روز چهارم ثبت نام‌ها اگرچه جز تعداد معدودی، چهره‌های شاخصی در ستاد انتخابات کشور حاضر نشدند، لیکن به نظر می‌رسد این اشخاص مطرح تصمیم گرفته‌اند حضور در رقابت‌های انتخاباتی را به دقیقه نود واگذار کنند که حضور آیت‌الله رئیسی، جهانگیری، محسن رضایی و علی لاریجانی از جمله این اشخاص است».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها