نیکزاد: مردم سی‌سخت تنها نیستند‌ /اختصاص ردیف بودجه برای شهر زلزله‌زده سی سخت

کد خبر: 1053226

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پیشنهاد نماینده مرکز استان کهگیلوبه و بویراحمد مبنی بر ردیف بودجه برای بازسازی مناطق زلزله زده دنا را تصویب می‌کند.

نیکزاد: مردم سی‌سخت تنها نیستند‌ /اختصاص ردیف بودجه برای شهر زلزله‌زده سی سخت

 خبرگزاری تسنیم: علی نیکزاد در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان دنا اظهار داشت: از جایگاه نماینده ملت آمدیم تا به همه دست‌اندرکاران خدمت‌رسانی که از ساعات اولیه وقوع این حادثه در جهت امداد، نجات و اسکان موقت پای کار آمده‌اند، خدا قوت بگوییم.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای حمایتی و استاندار مصمم پای کار بوده‌اند و امروز نیز در بازدید میدانی که داشتیم نمی‌گویم مشکل نیست ولی کمتر شده است.

نیکزاد با اشاره به زمان بازسازی تصریح کرد: در موضوع بازسازی باتوجه به اینکه منطقه سردسیری است سریعا عملیات بازسازی باید شروع شود، در طول مدت 20 روزی که اوج سرماست مردم تحمل کنند تا بعد از آن عملیات نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی شروع شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که بالای 2 هزار واحد باید مقاوم‌سازی و نوسازی شود.

وی اذعان داشت: مدارس و خانه‌های بهداشت نیز وجود داشته که تخریب شده، علاوه بر آن جاده‌های روستایی که برای عملیات بازسازی از آنها استفاده خواهد شد نیز دچار آسیب خواهند شد، همه این موارد را در نظر داشته و برای بهتر شدن شرایط تلاش خواهیم کرد.

نیکزاد باتاکید بر اینکه مردم سی‌سخت در این واقعه تنها نیستند، متذکر شد: جهادگران و نهادهای مردمی حضور دارند و مانیز از باب وظیفه خود نظارت می‌کنیم، باتوجه به اینکه ایام بودجه است در تلاشیم اعتبارات حوادث چه برای مقاوم‌سازی و چه برای پیشگیری و بازسازی در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

وی افزود: اگر بتوانیم در مجلس نیز این کار را انجام خواهیم داد و طبق ماده 16 و 17 ستاد حوادث در اختیار وزارت کشور قرار گیرد تا بتواند کارها را پیش ببرند.

نیکزاد با بیان اینکه تسهیلات لازم و استقرار بازسازی صورت گرفته است، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار را شروع کرده و در صورت نیاز از کمک سایر استان‌ها اگر لازم شد استفاده می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس در بخش پایانی سخنان خود گفت: در مجلس نیز برای این حادثه با کمک نماینده مرکز استان ردیف بودجه پیشنهاد شده و قطعا با حمایت خود از آن دفاع خواهیم کرد تا حداکثر شهریور ماه 1400 بتوانیم عملیات بازسازی را به اتمام برسانیم.

به گزارش تسنیم از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس ‌به منظور نظارت میدانی از وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان  و بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده سی‌سخت، ‌وارد شهر زلزله‌زده دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

در این نظارت میدانی که مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا، علی خضریان و احمد نادری نمایندگان مردم تهران، ری‌، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس؛ همچنین تعدادی از مسئولان ستاد مدیریت بحران، وزارت راه و شهرسازی، شرکت مهندسی آب و فاضلاب، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بنیاد مسکن نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند، نیکزاد ضمن بازدید از منازل آسیب‌دیده، ‌‌‌از روستاهای آسیب‌دیده ناشی از زلزله کریک و معصوم آباد نیز بازدید کرد و‌ پای صحبت‌های مردم این منطقه نشست.

در این بازدید مردم مناطق زلزله‌زده با قدردانی از حضور مسئولان برای پیگیری امور مردم زلزله زده در منطقه‌، خواستار اهتمام همه مسئولان برای تامین سرپناه و بازسازی منازل خود شدند که نیکزاد نیز قول داد مجلس با تمام توان پیگیر امور مردم این باشد.

اختصاص ردیف بودجه برای شهر زلزله‌زده سی سخت

نائب رئیس مجلس در جمع زلزله‌زدگان از اختصاص ردیف بودجه برای شهر زلزله‌زده سی‌سخت خبر داد و اظهار داشت: دولت و مجلس برای مناطق زلزله‌زده سی‌سخت پای کار هستند.

نایب رئیس مجلس همچنین از اختصاص ردیف بودجه ویژه برای مناطق زلزله‌زده سی‌سخت در مجلس خبر داد و اضافه کرد: آنچه می‌توانیم کمک می‌کنیم تا بازسازی را تا شهریور انجام گیرد.

نیکزاد همچنین در جمع گروه‌های جهادی مستقر در شهرستان سی‌سخت حاضر شد و از آشپزخانه بنیاد کرامت آستان قدس رضوی که طی دو روز گذشته به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) 20 هزار پرس غذا در میان مردم توزیع کرده‌اند بازدید کرد.

گروه‌های جهادی روحانیون در شهرستان سی‌سخت حضور پررنگی دارند و آستان قدس رضوی نیز 130 راس گوسفند و 2 تن برنج برای تهیه و توزیع غذای گرم در میان حادثه دیدگان ارسال کرده است.

گفتنی است نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در میان نیروهای امدادی و مردم حادثه دیده بر احداث حدودا 2هزار واحد مسکونی در شهرستان سی‌سخت تا قبل از آذرماه سال آینده با توجه به فصل سرمای شدید در این منطقه تاکید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها