پیشنهاد کمیسیون اصل ۹۰ درباره واکسن کرونا

کد خبر: 1048908

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گزارش این کمیسیون درباره واکسن کرونا پیشنهاد کرد: جمعیت کشور به ترتیب ضرورت و نیاز این وا کسن را دریافت کرده و کل جمعیت کشور مورد آزمون و خطا قرار نگیرند.

پیشنهاد کمیسیون اصل ۹۰ درباره واکسن کرونا

خبرگزاری فارس: گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۴ بهمن) مجلس شورای اسلامی درباره واکسن کرونا قرائت شد.

علی خضریان در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کرد: بیماری کرونا از آذر سال ۹۸ یعنی دسامبر ۲۰۱۹ در جهان همه‌گیر شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ افزود: افرادی که مورد آزمایش واکسن کرونا قرار گرفته‌اند عمدتاً دچار مشکلاتی شده و تا کنون مرگ ده‌ها نفر از آن‌ها مستند به دریافت واکسن گزارش شده است و شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی عمده تولیدکنندگان این واکسن هستند.

وی تصریح کرد: کشور کانادا واکسن فایزر آمریکایی برای اتباع غیر کانادایی و کشور عربی واکسن فایزر آ ریکا را برای اتباع غیر خود آزمایش کرده‌اند.

وی گفت: تولید واکسن کرونا مانند سایر واکسن‌ها کاری زمان‌بر است و برای شرایط امروز تعیین شده و عوارض آن هم برای همگان آشکار نشده است.

خضریان افزود: پیشنهاد می‌شود جمعیت کشور به ترتیب ضرورت و نیاز واکسن کرونا را دریافت کرده و کل جمعیت کشور مورد آزمون و خطا قرار نگیرند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: باید توجه داشت پیش از آزمایش واکسن موضوع سنجش و پذیرش واکسن انجام شود که طی کردن این روند بین ۵ تا ۱۰ زمان می‌برد، اما به دلیل شرایط فعلی این زمان با سرعت بیشتری طی شده و عمدتا ظرف یکسال نهایی شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ افزود: دارو‌ها و واکسن‌ها در شرایط کنترل‌شده‌ای بر روی انسان آزمایش می‌شود و به همین دلیل پیش از آزمایش اینا موضوع روی حیوانات مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

ادامه دارد...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها