آیا رژیم غذایی مناسب می‌تواند مانع پیشرفت بیماری آرتریت شود؟

کد خبر: 1151953

محققان دریافته اند که رژیم غذایی پیشرفت بیماری در افراد مبتلا به آرتریت را کند نمی‌کند.

آیا رژیم غذایی مناسب می‌تواند مانع پیشرفت بیماری آرتریت شود؟

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله RMD Open منتشر شده است، محققان تأثیر رژیم غذایی را بر ایجاد هفت نوع آرتریت تحت نظر داشتنه اند که عبارتند از: استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، اسپوندیلوآرتریت محوری، آرتریت پسوریاتیک، اسکلروز سیستمیک و نقرس.

برای انجام این کار، محققان نتایج ۲۴ مطالعه منتشر شده در طول سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۸ و ۱۵۰ مقاله تحقیقاتی را که بیشتر در مورد روماتوئید و استئوآرتریت بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج نشان داد که افزایش غلظت ویتامین D، اسید‌های چرب امگا ۳، کندرویتین سولفات و گلوکزامین تا حدی بر پیشرفت بیماری تأثیر دارد. آووکادو، سویا و پروبیوتیک‌ها نیز روند تخریب مفاصل را کند نکردند.

به گفته محققان، این نتایج نشان می‌دهد که تغییر رژیم غذایی که دنبال می‌شود، پیشرفت آرتریت را متوقف نمی‌کند و مانع از وخامت وضعیت بیمار نمی‌شود.

آرتریت اصطلاحی است که برای درد یا بیماری مفاصل استفاده می‌شود. بیش از ۱۰۰ نوع آرتریت و سایر بیماری‌های مرتبط وجود دارد.

علائم آرتریت

معمولاً فرد مبتلا به آرتریت درد در یک یا چند مفصل و توانایی حرکت محدودی دارد. محل التهاب نیز ممکن است متورم و قرمز شود. دو نوع اصلی آرتریت وجود دارد: استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید.

مکانیسم ایجاد بیماری متفاوت است، در حالت اول بافت غضروف تخریب می‌شود و در حالت دوم سیستم ایمنی به مفاصل حمله می‌کند، بنابراین روش‌های درمان به نوع بیماری بستگی دارد.

منبع: وبسایت العین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها