جعبه پیتزا و هر آن چیز که باید درباره آن بدانید

کد خبر: 1169960
جعبه پیتزا و هر آن چیز که باید درباره آن بدانید

بسته بندی پیتزای گرد

 

جعبه پیتزا یکی از اجزای مهم در یک فست فود است. هرچند که این جعبه از مواد اصلی مورد نیاز نیست اما باید گفت که جعبه پیتزا رستورانی، کم اهمیت‌تر از مواد اولیه پخت پیتزا نیست. این خوراکی جذاب طرفداران زیادی دارد و در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان یک غذای مرسوم استفاده می‌شود. به عنوان مثال در شهر تهران می‌توانید در هر محله یا منطقه‌ای چند فست فود که پیتزا به مشتریان خود ارائه می‌کنند را پیدا کنید.

حتی در شهرهای کوچک نیز به احتمال زیاد می‌توانید این غذا را به راحتی پیدا کنید. در کنار این موارد، شما می‌توانید این غذا را به صورت نیمه آماده خریداری کرده و یا پیتزا خام نیز از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید و آن را خودتان بپزید. در اقصی نقاط دنیا نیز انواع و اقسام متفاوتی از این خوراکی را می‌توانید پیدا کنید که براساس ذائقه و مواد غذایی موجود در آن منطقه ممکن است با سایر کشورها و مناطق دیگر دنیا متفاوت باشد.

در نتیجه بسته بندی پیتزا یکی از موضوعات بین المللی در صنعت بزرگ تغذیه است و بسیاری از فعالان در حوزه غذاهای فست فود و تولید کنندگان انواع بسته بندی غذایی و بهداشتی به این موضوع فکر کرده و ایده‌هایی برای آن ارائه کرده‌اند.

اهمیت بسته بندی پیتزا و مواد غذایی

پک غذا از زوایای مختلفی قابل بررسی است و باید گفت که از همه جهات مهم است. همانطور که می‌دانید مواد غذایی با سلامت افرادی که آنها را مصرف خواهند کرد ارتباط مستقیمی دارد. باید گفت که اهمیت جعبه پیتزا از لحاظ بهداشتی به این دلیل است که آلوده شدن مواد غذایی می‌تواند عاملی برای ورود انواع میکروب‌ها و یا ویروس‌ها به داخل بدن انسان بشوند.

در این بین مواد غذایی فساد پذیر مانند شیر و لبنیات اهمیت بیشتری نسبت به سایر مواد غذایی دارند. اما پس از این موارد باید به مواد غذایی که پخته شده‌اند و آماده به مصرف هستند اشاره کرد. گرما و حرارتی که به مواد غذایی وارد می‌شود، بسیاری از میکروب‌های احتمالی را از بین خواهد برد. اما پس از پخته شدن و آماده شدن مواد غذایی، دیگر راهکاری برای ضد عفونی آنها وجود ندارد و باید در محافظت آنها کوشا بود. به همین دلیل مهم است که مواد غذایی آماده برای مصرف بسته بندی کاملی داشته باشند تا از هر نوع آلودگی محافظت شوند.

از سوی دیگر مواد غذایی که هنوز آماده مصرف نشده‌اند در بیشتر مواقع قابلیت حمل آسان‌تری دارند و در این موارد نیازی نیست که نگران بهم ریخته شدن چیدمان آنها باشیم. اما مواد غذایی آماده در بیشتر مواقع چیدمانی دارند که تا رسیدن به دست مصرف کننده باید حفظ شود و بهم ریخته شدن آن قابل جبران نخواهد بود.

حفظ کیفیت مواد غذایی

از زاویه دیگر، بسته بندی مواد غذایی آماده مانند جعبه پیتزا باید ویژگی دیگری نیز داشته باشند که شامل حفظ کیفیت و ویژگی‌های مواد غذایی است. مواد غذایی آماده‌ای که گرم بسته بندی می‌شوند ممکن است اصطلاحا دم کرده و رطوبت ایجاد شده به ماده غذایی و کیفیت آن آسیب وارد کند. همچنین سرد شدن غذایی که قرار است گرم به دست مشتری برسد می‌تواند عاملی برای افت کیفیت مواد غذایی و نارضایتی مشتریان شود. در نتیجه بسته بندی مواد غذایی گرم باید بتواند همه این موارد را در کنار یکدیگر حفظ کند و این عاملی برای توجه بیشتر به بسته بندی انواع مواد غذایی گرم و همچنین جعبه پیتزا است.

جایگاه پیتزا در بین انواع مواد غذایی فست فود

پیتزا یکی از فست فودهای پرطرفدار در ایران و در سرتاسر جهان است. هرچند که پیتزای اولیه در ایتالیا و با استفاده از نان و گوجه و پنیر پخته شد، اما امروزه در هر کشوری با مواد غذایی متفاوتی آماده می‌شود. هرچند مدل‌های متفاوتی در هر منطقه می‌توانید از خانواده پیتزا را میل کنید، اما انواع پیتزایی نیز هست که در دنیا به یک شکل تولید می‌شوند و همه جا طرفدارانی را برای خود دارند. پیتزا هم در رستوران‌ها و هم به صورت بیرون بر سرو می‌شود.

با توجه به نوع پخت و موادی که در این وعده غذایی استفاده می‌شود، می‌توان آن را حتی چند روز در یخچال نگهداری کرد و پس از آن به صورت سرد و یا بعد از گرم کردن استفاده کرد. جالب است بدانید بر خلاف ما در کشور ایران که پیتزا در بیشتر مواقع به عنوان یک وعده شام مصرف می‌شود، اما در برخی کشورها از پیتزا برای صبحانه استفاده می‌کنند. با توجه به ترکیبات و مواد غذایی که در پیتزا قابل است، می‌توان برخی از پیتزاها را حتی غذای سلامت دانست و باید گفت که مضرات کمتری نسبت به سایر فست فودها دارند. این دلایل کافی است تا در جهان کیفیت بسیاری از رستوران‌ها و توانمندی آشپزها از روی کیفیت و مزه پیتزای آنها مشخص می‌شود.

32

جعبه پیتزای 8 ضلعی برای ایجاد تفاوت در بسته بندی

 

اهمیت بسته بندی پیتزا

وقتی پیتزا را برای سرو در رستوران آماده می‌کنید، شما راحت‌تر هستید، به این دلیل که آن را در داخل یک ظرف مناسب قرار داده و بدون نیاز به استفاده از یک سرپوش و بسته بندی، آن را به سرعت برای مشتری خود سرو می‌کنید. اما در همین حالت نیز به یاد داشته باشید که ممکن است به جعبه پیتزا نیاز داشته باشید، چون بسیاری از مواقع بخشی از آن باقی خواهد ماند و مشتری آن را برای استفاده در یک وعده دیگر با خود خواهد برد. در نتیجه شما باید آن را برای مشتریانتان بتوانید بسته بندی کنید.

اما وقتی قرار است پیتزا به عنوان یک غذای بیرون بر استفاده شود، نیاز به توجه بسیار زیادی در بسته بندی دارد. همانطور که گفتیم به سه جهت باید بسته بندی مواد غذایی با دقت انجام شود. ابتدا رعایت بهداشت آن است. بسته بندی بهداشتی خیال مشتری را راحت خواهد کرد که پیتزای او بدون اینکه آلوده شود به دستشان خواهد رسید. این موضوع البته برای سایر مواد غذایی همچون سایر فست فودها نیز وجود دارد. اما مثلا ساندویچ‌ها را راحت‌تر می‌توان بسته بندی بهداشتی انجام داد. مثلا با استفاده از فویل بهداشتی و یا کاغذهای بهداشتی می‌توان این مورد را در ساندویچ‌ها رعایت کرد. اما شما نمی‌توانید پیتزا را بپیچید و یا در فویل قرار بدهید. به همین دلیل برای پیتزا باید از بسته بندی مخصوص به آن استفاده کرد.

نکات دیگری در اهمیت جعبه پیتزا

محدودیت بسته بندی و جعبه پیتزا فقط به موضوعات بهداشتی مربوط نمی‌شود. از آنجایی که پیتزا مانند ساندویچ‌ها در نان قرار نمی‌گیرند، به راحتی ممکن است بهم ریخته شوند. کوچکترین فشار و یا تکان یک پیتزا که ظاهر زیبایی دارد را به شکلی تغییر می‌تواند بدهد که جذابیتی برای خوردن نداشته باشد. حتی اگر خوش طعم‌ترین پیتزا را برای مشتریان خود آماده کنید اما ظاهر مناسبی نداشته باشد، آنها از شما ناراضی خواهند شد و حتی ممکن است دیگر از شما خرید نکنند.

33

جعبه پیتزای اسلایسی

 

نگرانی از خمیر شدن یا سرد شدن پیتزا

همانطور که می‌دانید پیتزا به صورت داغ از فر خارج شده و برای رسیدن به مشتریان بیرون بر در کمترین زمان ممکنه، ارسال خواهند شد. پیتزا باید قبل از سرد شدن به دست سفارش دهنده برسد و این موضوع به رعایت نکاتی مثل سرعت در ارسال و همچنین نوع بسته بندی وابسته است. ساندویچ‌ها با توجه به اینکه در داخل نان محصور هستند و لایه‌هایی نیز به دور آنها پیچیده می‌شوند، اصولا دیرتر سرد می‌شوند و با چنین مشکلی روبرو نیستند. اما پیتزا مسطح است و به سرعت دمای خود را از دست خواهد داد. در نتیجه بسته بندی شما باید به صورتی باشد که حرارت را به راحتی از دست نداده و پیتزا سرد نشود.

برای گرم ماندن پیتزا تا رسیدن به دست سفارش دهنده، پیتزا پس از خارج شدن از فر، با همان حرارت بالا در داخل جعبه پیتزا قرار می‌گیرد. این عامل ممکن است باعث خمیر شدن نان پیتزا شود و کیفیت پیتزا را به شدت کاهش خواهد. چسبیدن پنیر و مواد پیتزا به بدنه جعبه و خراب شدن ظاهر پیتزا نیز از دیگر مشکلاتی است ممکن است به دلیل دم کردن پیتزا در بسته بندی ایجاد شود.

جعبه پیتزا از کجا بخرم؟

همانطور که تا اینجا بررسی کردیم، بسته بندی و جعبه پیتزا اهمیت زیادی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفته و به آن بی‌توجه بود. هرچند پیدا کردن و خرید جعبه مقوایی آماده ساده برای پیتزا کار چندان سختی نیست و می‌توانید به راحتی این خرید را انجام بدهید، اما بسیاری از صاحبان رستوران‌ها و فست فودهای معتبر در ایران و جهان با این سوال مواجه هستند که جعبه پیتزای خود را از کجا و با چه مشخصاتی خریداری کنند.

اولین نکته‌ای که در رابطه با تهیه بسته بندی پیتزا باید به آن توجه کنید، طراحی و در صورت امکان داشتن یک الگوی خلاقانه است.

هرچند که این موضوع ممکن است شما را به ساخت قالب اختصاصی رسانده و هزینه بیشتری را به شما تحمیل کند، اما منافع بسیاری نیز برای شما خواهد داشت. استفاده از یک مدل خاص در جعبه پیتزا و یا در کارتن پیتزا به شما کمک خواهد کرد که بهتر به مشتریان خود شناخته شوید. به یاد داشته باشید که بسته بندی‌های خاص در نگاه اول نشان دهنده یک محصول خاص هستند. اگر شما نیز به دنبال معرفی کردن محصلات غذایی خود به عنوان محصولات ویژه و با کیفیت متفاوتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با یک بسته بندی خلاقانه، پیتزای خود را به مشتریان خود ارائه کنید.

به همه چیز دقت کنید

در طراحی خود در کنار داشتن تفاوت با سایر بسته بندی‌ها بهتر است که به کاربردی بودن و داشتن خصوصیاتی که در این مطلب ارائه کردیم نیز توجه داشته باشید تا پیتزای شما در بهترین حالت ممکنه به دست مشتریان شما برسد. پس برای پاسخ به پرسش این قسمت باید گفت، بهترین محل برای سفارش انواع جعبه بسته بندی و سفارش جعبه مقوایی پیتزا و یا سفارش کارتن مخصوص پیتزا، موسسه یا شرکت چاپ و تبلیغاتی است که بتواند همه خصوصیت‌های مورد نیاز برای محصول با اهمیت شما را تامین کند.

قیمت جعبه پیتزا

به راحتی نمی‌توان قیمت یک جعبه پیتزا را مشخص کرد و در این رابطه باید نکات فراوانی را مد نظر قرار داد. همانطور که گفته شد، استفاده از یک بسته بندی خاص نیاز به قالب اختصاصی خواهد داشت که هزینه اولیه شما را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر ابعاد مورد نیاز شما در تعیین قیمت تاثیر گذار است. ممکن است شما جعبه‌های گرد، مستطیلی و یا مثلثی را برای بسته بندی پیتزای خود در نظر داشته باشید. شاید بخواهید پیتزا را به صورت اسلایسی بسته بندی کرده و به فروش برسانید. همه این موارد در تعیین قیمت تاثیر خواهد داشت و لیست قیمت جعبه پیتزا با توجه به این موارد شکل خواهد گرفت.

 از عوامل تاثیرگذار در قیمت بسته بندی یک پیتزا، جنس جعبه است که می‌توانید از جعبه لمینتی و یا جعبه مقوایی استفاده کنید. هرکدام از این دو نوع جعبه مزایا و فواید خاص خود را دارند که باید قبل از ثبت سفارش جعبه‌های پیتزا، به آنها نیز توجه کنید.

نکاتی برای سفارش کارتون بسته بندی و جعبه پیتزا

دو نکته مهم را پس از بررسی و تعیین نوع بسته بندی خود مورد توجه قرار بدهید:

  • چاپ

 چاپی که بر روی بسته بندی شما انجام خواهد شد، اولین چیزی است که مشتری شما خواهد دید. همچنین در طول مسیر ممکن است افراد دیگری نیز بسته بندی شما را ببینند که از روی نوع و چاپ روی بسته بندی درباره شما قضاوت خواهند کرد. در کنار طراحی جعبه پیتزا و کارتن که در رابطه با آن صحبت کردیم، دستگاه چاپ نیز مهم است تا بتواند به خوبی طراحی انجام شده برای روی جعبه و کارتن پیتزا را نمایش بدهد.

  • نمونه جعبه پیتزا

به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از نهایی کردن سفارش خود، نمونه بسته بندی خود را سفارش دهید تا از داشتن همه مشخصات خود مطمئن شوید و بتوانید با خیال راحت سفارش خود را نهایی کنید. به یاد داشته باشید که استفاده  از طرح گسترده و فایل وکتور هرچند به شما در درک نتیجه نهایی کمک خواهد کرد، اما هیچ چیز جایگزین یک نمونه واقعی جعبه پیتزا نخواهد شد.

در نهایت نیز به یاد داشته باشید که طراحی و فروش بسته بندی از تخصص‌های اصلی پویا فراز خلاق است و شما می‌توانید با استفاده از صفحه بسته بندی پیتزای سایت این مجموعه با مدل‌های مختلفی از جعبه پیتزا آشنا شوید.

سوالات متداول

  • جعبه پیتزا بیشتر از چه جنسی ساخته می‌شوند؟

در حالت کلی جعبه‌ها از جنس مقوا و یا لمینیت تهیه می‌شوند.

  • ابعاد جعبه پیتزا چقدر است؟

شما می‌توانید براساس قالب پیتزا زن خود، جعبه‌ای به اندازه لازم را سفارش بدهید و محدودیتی وجود ندارد.

  • چرا از یکبار مصرف برای بسته بندی پیتزا استفاده نمی‌شود؟

انواع یکبار مصرف‌ها اصولا لایه‌ای از پلاستیک دارند که باعث خمیر شدن پیتزا می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها