ناظمی اردکانی: دولت درگیر دوگانه «معیشت» و «سلامت» است

کد خبر: 987046

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مشاوران اقتصادی دولت و رئیس‌جمهور، دوگانه سلامت_معیشت ایجاد کرده‌اند و این‌طور القا می‌کنند که معیشت نسبت به سلامت جامعه اولی است.

ناظمی اردکانی: دولت درگیر دوگانه «معیشت» و «سلامت» است

خبرگزاری مهر: محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران درباره مواجهه دستگاه اجرایی کشور با ویروس کرونا، گفت: متأسفانه دولت و به ویژه رئیس دولت در اتخاذ برخی تصمیمات متزلزل عمل کرده و در زمینه قرنطینه هزینه‌های بسیاری سنگینی در حوزه مدیریت و کنترل این بیماری برای کشور به بار آورده است، در حالی که شاهد بودیم کشور‌هایی مثل چین که دولت‌هایشان با قطعیت عمل کردند موفق شدند که یک گسست جدی در این بیماری ایجاد کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب در فرمایشات روز نیمه شعبان تاکید کردند که به تصمیمات ستاد تشکیل شده برای مبارزه با این بیماری مهلک عمل شود و به نظر می‌رسد که اگر این تصمیمات با قطعیت اجرا شود قطعاً برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: در موضوع تزلزل دولت در اجرای تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا به نظر می‌رسد که مشاوران اقتصادی دولت و رئیس جمهور، دوگانه سلامت_معیشت ایجاد کرده‌اند و این‌طور القا می‌کنند که معیشت نسبت به سلامت جامعه اولی است و رسانه‌های خارج نشین نیز از این موضوع حساس سو استفاده‌هایی کرده‌اند.

ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه به هیچ وجه نباید در شرایط فعلی بحث تحریم‌ها مطرح شود، اظهار داشت: برخی در صددند تا این ویروس را بهانه‌ای برای طرح مجدد مذاکره با آمریکا قرار دهند که این به معنای نهایت عجز و درماندگی قائلان به این نظر است که مدعی تعامل حداکثری با غرب هستند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه تا امروز با اتکا به ظرفیت‌های علمی و فنی درون کشور به خوبی توانسته‌ایم تجهیزات مورد نیاز از جمله ماسک، لباس پزشکان و پرستاران و تجهیزات پزشکی را تأمین کنیم در صورتی که کشور‌های مدعی توسعه یافتگی که ما را در شرایط تحریم قرار داده‌اند هم از لحاظ کادر پزشکی و هم از لحاظ تجهیزات پزشکی درمانده شده‌اند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: بیماری اخیر به خوبی نشان داده است که رویکرد جهادی در بیمارستان‌ها و کادر درمان تا چه اندازه می‌تواند مفید باشد و رهبر معظم انقلاب هم در پیام اخیرشان از کادر درمانی و مردم به خاطر این روحیه تجلیل کردند.

ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه بحران پیش آمده یک ابتلاء برای نظام جهانی است که می‌شود آن را به یک فرصت تبدیل کرد، افزود: با گسترش این بیماری نظم موجود در جهان که توسط کشور‌های غربی حاکم شده بی اعتبار و از هم گسیخته شد و اگر قرار باشد یک نظم جدیدی در پساکرونا شکل بگیرد ایران می‌تواند بیشترین سهم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر چه بلوک شرق از جمله چین و روسیه نیز می‌توانند در این نظم جدید، سهم به سزایی داشته باشند، اما چون صاحب ایدئولوژی نیستند نمی‌توانند بیش از جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها