مصلحی: فتنه ۸۸ دو سال قبل از انتخابات کلید خورده بود

کد خبر: 967892

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه اعضای ستاد دو کاندیدای ریاست جمهوری پس از فتنه ۸۸ از کشور گریختند، گفت: آن‌ها در ایجاد فتنه همکاری داشتند.

مصلحی:  فتنه ۸۸ دو سال قبل از انتخابات کلید خورده بود

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام حیدر مصلحی شامگاه پنجشنبه در نشست بصیرتی با مردم این شهرستان اظهار داشت: توجه به تاریخ تاثیر به‌سزایی در توسعه و تعالی انسان‌ها داشته و بر همین اساس امروزه یکی از مباحثی که در جوامع پیشرفته برای ماندگاری بیشتر اقدامات صورت گرفته جزء دستور کار‌های جدی قرار دارد توجه به تاریخ است چراکه آنان به این باور دست یافته‌اند که رسیدن به موفقیت بدون توجه و تجزیه و تحلیل تاریخ رقم نخواهد خورد.

وی قرآن را کتابی برای هدایت بشریت دانست و افزود: قرآن برای تاریخ جایگاه ویژه و خاصی قائل است و باید توجه داشت این کتاب آسمانی تنها برای هدایت جمعیت جغرافیایی خاص نازل نشده و برای کل بشریت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. اما متاسفانه مفسران کشور آنگونه که قرآن به تاریخ پرداخته است به آن نپرداخته‌اند.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی گذشته است و در طول این چهار دهه اتفاقات و حوادث بسیاری را پشت سر نهاده‌ایم و افرادی بودند که در طول این سال‌ها به خطا رفتند و زمانی که به تاریخ مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم کسانی که در طول ۵ سال حکومت امیرالمومنین علی (ع) در مقابل ایشان ایستادند خواص بی بصیرتی همچون زبیر بودند که پس از رحلت پیامبر (ص) حکومت را حق علی (ع) دانست و روز‌های نخست حکومت این امام همام نیز در کنار ایشان بودند.

وی اشاره به اینکه تاریخ تعقل، عبرت و به حرکت درآوردن احساسات را به دنبال دارد، بیان کرد: یکی از مباحث مهم در ایجاد فتنه مبحث نفوذ است که این مسئله نیز سابقه‌ای کهن و تاریخی به اندازه عمر بشر دارد و در طول عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز دشمنان بار‌ها به سمت ایجاد فتنه با هدف سرنگونی نظام گام برداشتند، اما در فتنه ۸۸ ملت ایران کار بزرگ و ارزشمندی را انجام دادند و کلیه نقشه‌های شوم استکبار را با شکست مواجه ساختند.

مصلحی عنوان کرد: باید به این مسئله اندیشید که در فتنه ۸۸ چه کسانی در راس فتنه قرار داشتند و چگونه چنین شخصیت‌هایی در راس فتنه قرار گرفتند! و زمانی که بررسی‌های لازم انجام می‌گیرد متوجه خواهیم شده افرادی که در ستاد میرحسن موسوی و کروبی بودند و در ایجاد فتنه با استکبار جهانی همکاری داشتند پس از مدتی کشور را ترک کرده و امروز نیز با آنان مشغول فعالیت هستند حال آنکه باید سوال کرد آیا این افراد در خارج از مرز‌ها به دنبال صدور انقلاب هستند؟

وی با بیان اینکه در مسیر انتخابات ایران اسلامی احتمال تقلب وجود ندارد، خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ دو سال قبل از انتخابات کلید خورده بود و کمیته‌ای تحت عنوان کمیته دفاع از آراء مردم را تشکیل داده بودند و کسانی که در این کشور نخست وزیر و... بودند در این مسئله دخیل بودند.

وزیر سابق اطلاعات نکته مهم در فتنه ۸۸ را عبرت آموزی دانست و افزود: یکی از اقداماتی که پس از فتنه ۸۸ انجام دادم این بود که مدارکی را که به دست آمده بود و دست آمریکا در فتنه را نمایان می‌ساخت نزد برخی شخصیت‌ها که سکوت کرده و واکنشی نشان نمی‌دادند برده و به آنان ارائه می‌کردم.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ فتنه‌ای بسیار سنگین بود که اوباما و همدستانشان فکر می‌کردند قطعا کار نظام مقدس جمهوری اسلامی به پایان رسیده است، تصریح کرد: افرادی که قبل از فتنه ۸۸ آمریکا را دشمن اصلی نظام می‌دانستند با دیدن مدارک به دست آمده تنها سری تکان می‌دادند و علت آن اسنادی بود که نشان می‌داد به چه میزان از بیت المال به جیبشان واریز شده بود و چه اقداماتی که برای آنان انجام نگرفته بود.

مصلحی عنوان کرد: در دورانی که مستکبران از فضای مجازی بیشترین بهره را برای رسیدن به اهداف شوم خود می‌بردند فرزندان انقلابی ایران زمین اقدامی انجام دادند که اوباما نیز در کنگره از زمین‌گیر شدنشان در فضای مجازی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: مردم با بصیرت خود در ۹ دی فتنه را جمع کردند، اما مسئله مهم ان است که طراحان فتنه پس از شکست دوباره به دنبال تعریف استراتژی‌های جدید برخاستند و یکسال وقت صرف کردند و علل شکست فتنه ۸۸ را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند و به عوامل مختلف دست یافتند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: CIA اعلام کرد در فتنه ۸۸ اقشار متوسط به بالا را به صحنه وارد کردند، اما اقشار متوسط به پایین را نتوانستند به میدان بیاورند و برهمین اساس به اهداف خود دست پیدا نکردند، از این رو طراحی جدیدی را انجام دادند و در سال ۹۶ بحث اغتشاشات را رقم زدند و برهمین اساس برای رسیدن به اهداف خود از شهرستان‌های کم برخوردار شروع کردند.

وی تصریح کرد: بار دیگر دشمنان در محاسبات خود اشتباه کردند و بار دیگر در فتنه ۹۶ با شکست مواجه شدند چراکه مردم به اصل نظام پایبند بودند.

مصلحی عنوان کرد: مستکبران پس از بررسی‌های ابعاد مختلف دریافتند که با نفوذ، کم کاری و ... می‌تواند به بسیاری از اهداف خود دست پیدا کنند و برهمین اساس بر مسئله نفوذ تمرکز کردند و آن‌ها نه تنها به دنبال نفوذ در جمع مسئولان ارشد بلکه به دنبال نفوذ در دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و... هستند.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال آن است که شخصیت‌های نظام را از انقلاب جدا کند و برهمین اساس از افراد نفوذی در کنار آنان بهره می‌برد و امروز نیز برای انتخابات برنامه ریزی کرده‌اند و باید به این نکته توجه داشت که در گذشته شبکه‌های ماهواره‌ای مردم را تحریک می‌کردند که در انتخابات حضور پیدا نکنند، اما امروز به دنبال آن هستند تا افراد نفوذی را در مجلس و... بنشانند از این رو دست به گمراه کردن مردم می‌زنند.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: دشمن امروز به دنبال آن است که مدیران جهادی را از فعالیت باز دارد و برهمین اساس با ترفند‌های مختلف در کنار آنان افراد نفوذی را قرار می‌دهند تا جلوی حرکت و پیشرفت کشور گرفته شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان در نفوذ جریانی، گفت: دشمنان برای تغییر مسیر انقلاب به دنبال آن است که جریان سازی در موضوعات مختلف کشور را رقم بزنند و یکی از حوزه‌هایی که بر آن تمرکز کرده انتخابات است و دشمن در تلاش است مردم، مسئولان و نخبگان در تصمیم گیری دچار اشتباه محاسباتی شوند و دو سال پیش شاهد بودیم که در انتخابات ریاست جمهوری چگونه با طرح برخی سخنان پوچ و جنگ روانی مطرح کردند چنانچه این فرد انتخاب شود جنگ رخ خواهد داد و اگر فلان شخص انتخاب شود صلح رقم خواهد خورد تا در لحظه سرنوشت ساز مردم دچار اشتباه محاسباتی شوند.

مصلحی با بیان اینکه راهکار حل مشکلات درون کشور است، افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف خود از تهدید استفاده می‌کند و طی مدت گذشته که در بحث برجام تلاش‌هایی صورت گرفت که به نتیجه نیز ختم نخواهد شد شاهد بودیم زمانی که وزیر امور خارجه کشور قصد سفر به وین را داشت طرف مقابل بحث گزینه‌های نظامی را مطرح می‌کردند تا از ترفند تهدید استفاده لازم را ببرند.

وی متذکر شد: وزیر امور خارجه در سخنرانی که در دانشگاه تهران داشت اعلام کرد اگر آمریکا تصمیم بگیرد دستگاه نظامی کشور را از کار بیندازد با زدن یک دکمه این اتفاق رخ خواهد داد و پس از بررسی‌های لازم آقای ظریف را برای بازدید از برخی امکانات زیرزمینی دعوت کردند تا با اشتباه خود پی ببرد و در مصاحبه اعلام کرد که قدرت ایران قدرتی واقعی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها