محمد هاشمی: آتش تفرقه که میراث آمریکا و انگلیس است را خاموش کنیم

کد خبر: 912067

محمد هاشمی در دومین سالگرد درگذشت هاشمی رفسنجانی گفت: حفظ نظام، وحدت و عظمت ملت ایران میراث آیت الله هاشمی است.

محمد هاشمی: آتش تفرقه که میراث آمریکا و انگلیس است را خاموش کنیم

خبرگزاری فارس: محمد هاشمی برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی در دومین سالگرد رحلت ایشان ضمن بیان اینکه دوسال است شخصیتی که در تاریخ پر فراز و نشیب ایران خوش درخشید و عمر پربرکت خود را برای نظام و ایران صرف کرد رخ در نقاب خاک کشیده است، اظهار داشت: حفظ نظام، وحدت و عظمت ملت ایران میراث آیت الله هاشمی است؛ هاشمی که وحدت و دوری از افراط و تفریط دغدغه همیشگی اش بود.

وی افزود: آیا وقت آن نیست که اهداف آن بزرگ مرد تاریخ را تحقق بخشیم و وحدت جناح‌های مختلف کشور را حفظ کنیم و آتش تفرقه که میراث آمریکا و انگلیس است را خاموش کنیم.

هاشمی با بیان اینکه اکنون ما مانده‌ایم و میراث ایشان که حفظ نظام و وحدت ملت ایران است خاطرنشان کرد: امام آیت‌الله هاشمی را ناصح نظام نامیدند. اعتدال و میانه‌روی دغدغه همیشگی‌آقای هاشمی بود و منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح می‌داد. وی افزود: دوسال است جای خالی اسطوره و بزرگ مرد تاریخ ایران در لحظه لحظه تاریخ مان خالی است و صفحه‌های تاریخ فراموش نخواهد کرد که وی چگونه برای هم قطاران مبارز فرصت‌هایی فراهم کرد. رنج دیده راه پر خطری بود که از آن افتخار و آبرو گرفت آنقدر که انقلاب از پشتوانه او پا گرفت. محمد هاشمی ضمن بیان اینکه اکنون با میراث وی چی کنیم که یاد خرداد‌های خونین و بهمن‌های باشکوه و شب‌های آتش و دود دارد اظهار داشت: آیا وقت آن نیست به میراث وی که وحدت نظام بین جریان‌های سیاسی بود، عمل کنیم. هاشمی زنده است همانطور که امام گفت، نه آنطور که بنگاه سخن پراکنی انگلیس و عوامل فریب خورده‌اش می‌گویند هاشمی زنده است، چون انحراف زنده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها