فقدان دینامیزم و تفکرنو پاشنه آشیل جریان اصولگرایی است

کد خبر: 753066

حسین نجابت گفت: فقدان دینامیزم و تفکرنو پاشنه آشیل جریان اصولگرایی است و موضع گیری‌ها باید بر اساس گفتمان انقلاب و منویات رهبری به روزرسانی شود.

فقدان دینامیزم و تفکرنو پاشنه آشیل جریان اصولگرایی است
سرویس سیاسی فردا: حسین نجابت نماینده سابق مردم تهران در مجلس، ضمن تاکید بر شاخصه‌های جریان اصولگرایی تصریح کرد: جریان اصولگرایی بر حرکت در مسیر اسلام، پذیرش اصل ولایت مطلقه فقیه و همچنین گام برداشتن در راستای گفتمان امام و رهبری تاکید دارد. با این وجود برخی اشکالاتی در این جریان سیاسی به بروز و ظهور رسیده که نیازمند رفع آن هستیم.
وی فقدان دینامیزم را پاشنه آشیل جریان اصولگرایی دانست و افزود: پویایی و به روز رسانی یکی از حفره‌های موجود در جریان اصولگرایی است. نوسازی به سرعت انجام نمی‌شود، موضع گیری‌ها به روز نمی‌شود و بر مبنای حرکت جامعه و براساس ذائقه نسل امروز برنامه ها‌ی مدون با رعایت اصول اسلام و انقلاب ارائه نمی‌گردد.
نماینده سابق مجلس ضمن تاکید بر حفظ سرمایه اجتماعی نظام از سوی اصولگرایان خاطرنشان کرد: مردم سرمیاه‌های اجتماعی نظام هستند و اصولگرایان باید در مسیر عجین شدن با مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند. اگر مردم را از دست دهیم در سیاست ورزی دچار اختلال جدی خواهیم شد و در این مورد تفاوتی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان نیست.
این استاد دانشگاه مشکلات ساختاری، ضعف در برنامه ریزی و فقدان نیروی انسانی کارآمد و به روز در جریان اصولگرایی را ریشه‌های مشکلات موجود در این جریان سیاسی دانست و تاکید کرد: باید زمینه برای ورود نیرو‌های نسل سوم و چهارم انقلاب با تفکری نو در بدنه نیروی انسانی فراهم شود و از دگرسو، هیئت‌های اندیشه ورز تولید تفکر ناب کنند تا ازین طریق ساختار‌ها شکل درست تری به خود بگیرد.
وی با انتقاد از نگاه‌های برخی دولتی‌ها که برامده از حس اشرافی و مصداق نظاره کردن مردم از بالا به پایین است گفت: متسفانه برخی اصلاح طلبان حزب باد هستند. آن‌ها هم اگر از مردم فاصله بگیرند و کار را تمام شده تلقی کنند و به مردم بی توجهی کنند قطع به یقین مردم را از خویش روی گردان خواهند دید.
نجابت به تحصیل برخی فرزندان مسئولین دولتی در خارج از کشور انتقاد کرد و آن را زمینه‌ای برای بی اعتمادی مردم به مسئولین دانست. وی افزود: همین عوامل دست به دست هم می‌دهد تا با قاطعیت از اختلال جدی در جریان اصلاح طلبی سخن بگوییم، البته این اختلال در سطح بسیار پایین‌تر در جریان اصولگرایی هم دیده می‌شود که به برخی از این نواقص اشاره شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها