مدافعان حرم مبشران تمدن جدید اسلامی هستند

کد خبر: 589106

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در غرفه فردا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

مدافعان حرم مبشران تمدن جدید اسلامی هستند

آیت الله عباس کعبی در غرفه فردا نمایشگاه مطبوعات

سرویس سیاسی فردا: نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار «فردا» درباره وضعیت پیش روی جهان اسلام با توجه به تغییراتی که در غرب و مخصوصا آمریکا اتفاق افتاده گفت: فکر می کنم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات جهان اسلام در جهت تحقق تمدن نوین اسلام ی به شکل تصاعدی پیش می رود البته چالش ها و توطئه امواج شکل گیری تمدن اسلامی فراسوی عبور از بحران های مناطقه ای به ویژه با پیروزی بر سلفیت تکفیری قابل تحقق است. از این منظر مدافعان حرم تنها مدافعان اسلام و مسلمین و عزت اسلام نیستند، بلکه مبشران تمدن اسلامی هستند و شکست غرب در منطقه غرب آسیا شکست تمدنی است.

وی در ادامه افزود: حتی پیروزی ترامپ علامتی برای آغاز شکست تمدنی مغرب زمین و فروپاشی آمریکاست و هر که صریح تر فساد آمریکا را افشا کرد مردم به سمت وی اقبال پیدا می کنند این اتفاقی بود که در دوره اوباما هم با ساختار شکنی و فساد ستیزی و خروج از سیستم اداری آمریکا افتاد. وقتی وی به عنوان یک تاجر پا به عرصه سیاست گذاشت و مورد اقبال واقع شد نشان می دهد مردم از سیاست مداران حرفه ای خود که این همه چالش و بحران درست کرده اند متنفرند.

عباس کعبی درخصوص مسائل داخلی کشور در نسبت با آمریکا گفت: امروز دو گفتمان در ایران حاکم است یکی جریان غرب گرای داخلی است که رشد اقتصادی را در هموار کردن مسیر با غرب می داند و یک جریان دیگر با تکیه بر هویت اسلامی و انقلابی در جستجوی رشد و توسعه کشور و پیشرفت عمومی است. من فکر می کنم رشد اقتصادی و حل مشکلات معیشتی و عبور از رکود و پیشرفت عمومی کشور تنها با در هم آمیختن هویت اسلامی و انقلابی و استحکام درون زای نظام اسلامی بر پای اقتصاد مقاومتی پیش برود.

آیت الله کعبی با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی تضمین کننده امنیت ملی است نه هموار کننده مسیر به سمت غرب و آب کردن یخ هایی که فکر می کنند هست و دشمنی آمریکا دیرینه است و پایان یافتنی نیست و آمریکا همچنان دشمن درجه 1 ملت ایران و کشور های منطقه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره انتخاب ترامپ در امریکا و تغییراتی که در پی خواهد داشت چنین بیان کرد: ترامپ منجی آمریکایی ها نیست، همان طور که اوباما نبود. این ها با شعار تغییر می آیند ولی در عمل در کمند سیستم فاسد نظام سرمایه داری و کارتل و تراست ها از سویی و صهیونیست ها از سوی دیگر گیر می کنند و قطعا تغییر ممکن نیست. ولی قطعا ناپایداری در سیاست های آمریکا به وجود خواهد آمد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها