دزدهای سرگردنه و غارت اموال ایران

کد خبر: 515532

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: انتظار می رود دولتمردان با غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا از اموال ایران محکم‌تر برخورد کنند اگر آمریکا بخواهد مانند دزد سرگردنه با اموال ملت ما برخورد کند نیاز است پاسخ مسئولان کشور در شأن ملت باشد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در رابطه با غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا از اموال بلوکه‌شده ایران، گفت: آمریکا دارای یک خوی استکباری است و از روحیه استکباری آمریکا، چنین اقدامی خیلی عجیب نیست.
محمدیان ادامه داد: آمریکایی‌ها اخیرا در رابطه با نقش عربستان در 11 سپتامبر با مشکل داخلی روبرو شده‌اند و نقش عربستان هم در این رابطه نقش بسیار پررنگی است، به همین دلیل آمریکایی‌ها بدنبال راهی هستند تا این مسئله را از اذهان عمومی دور نگه دارند.
وی افزود: یکی از استراتژی‌های راهبردی آمریکا، ارتباط با عربستان و داشتن کشورهایی مانند عربستان در منطقه است، حال در این شرایط بحث نقش عربستان در حادثه 11 سپتامبر مطرح می‌شود. یکی از دلایلی که آمریکائی‌ها در این زمان اموال ایران را به غارت می‌برند می‌تواند این باشد که آنها بدنبال ایجاد فضای جدیدی در آمریکا هستند تا ذهن‌ها را از نقطه اصلی دور کند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که آمریکا برای اینکه ذهن‌ها را از سمت عربستان و تروریست‌ها در منطقه به سمت دیگری ببرد، این اقدام را انجام داد، البته روحیه استکباری آمریکا نیز در جای خودش قرار دارد، ولی غارت اموال ایران شاید نقشه‌ای باشد تا در این ایام بتوانند با استفاده از فرصت ایجاد شده بحث داخلی خودشان را حل کنند.
محمدیان تصریح کرد: از طرفی هم آمریکایی‌ها در برجام احساس کردند که ضربه‌ای به ما وارد کرده‌اند و طبیعی است که بخواهند پشت سر آن ضربات دیگری را به ما وارد کنند، به همین دلیل دست به غارت اموال بلوکه شده ایران زدند.
وی تاکید کرد: مسلما ملت ما با توطئه‌های آمریکایی‌ کاملا آشنا هستند و در جریان روحیه استکباری آمریکا قرار دارند و هرگز اجازه نخواهند داد، آمریکا نقشه‌های شوم خودش را پیاده کند.
محمدیان در خاتمه اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان دولتی با غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا از اموال بلوکه‌شده ایران محکم‌تر و با صلابت‌تر برخورد کنند، اگر آمریکا بخواهد مانند دزد سرگردنه با اموال ملت ما برخورد کند نیاز است در مقابل این حرکت آمادگی و نحوه پاسخ دادن مسئولان کشور ما در شان ملت باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها