تنها خواسته آمریکا از بین بردن انقلاب بولیواری است

کد خبر: 486261

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» به نقل از رئیس‌جمهور ونزوئلا گزارش داد که تنها خواسته آمریکا از بین بردن انقلاب بولیواری در ونزوئلا است.

خبرگزاری فارس: به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی روسیه به انتقاد از دخالت‌های دولت آمریکا در مسائل داخلی ونزوئلا پرداخت و گفت: آمریکا از تمام توان خود برای نابودی انقلاب بولیواری در ونزوئلا بهره می‌گیرد.
وی در ادامه فرمان اجرایی که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مارس 2014 (اسفند93) علیه این کشور صادر کرده بود را حمله‌ای به ونزوئلا توصیف کرد.
«مادورو» در این رابطه عنوان کرد: بزرگترین اشتباهی که «اوباما» در مورد ونزوئلا انجام داده است، صدور حکم اجرایی علیه این کشور در 9 مارس (18 اسفند) می‌باشد؛ فرمان اجرایی که هنوز هم از جانب این کشور تصحیح نشده است؛ ما از مهلتی برای گفت‌وگوی دیپلماتیک با آمریکا برخوردار هستیم اما امیدواریم روزی فرا برسد که بتوانیم مذاکرات عمیق‌تر و جدی‌تری با یکدیگر داشته باشیم.
رئیس‌جمهور آمریکا در 9 مارس سال گذشته ونزوئلا را تهدیدی علیه امنیت کشور خود خواند و با صدور یک فرمان اجرایی، وضعیت فوق‌العاده ملی علیه این کشور آمریکای جنوبی در آمریکا اعلام کرد؛ وی همچنین برخی مقامات ونزوئلا را نیز تحریم کرد.
رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنی «واشنگتن» (پایتخت آمریکا) با ونزوئلا به حوزه سیاسی محدود نمی‌شود بلکه دامنه این خصومت به حوزه اقتصاد نیز کشیده شده است.
«مادورو» در این راستا به تلاش آمریکا برای تحریم مالی ونزوئلا و سقوط قیمت نفت اشاره کرد و افزود: جنگ نفت در جهان یک دیوانگی است.
وی تصریح کرد: سیاست‌های «اوباما» به معنی بازگشت امپریالیسم با هدف پایان دادن به موفقیت‌های مردم آمریکای لاتین و کارائیب می‌باشد.
این اولین باری نیست که ونزوئلا نسبت به مداخلات آمریکا در امور داخلی این کشور اعتراض می‌کند؛ بنا به اظهارات مقامات ونزوئلایی مداخلات «واشنگتن» در امور داخلی ونزوئلا پیش از برگزاری انتخابات مجلس در این کشور آمریکای لاتین شدت گرفت.
مقامات ونزوئلایی در این راستا عنوان کردند که آمریکا پیش از برگزاری انتخابات مجلس ونزوئلا در 6 دسامبر (15 آذر)، در تلاش بوده است با همکاری اپوزیسیون این کشور و از طریق ایجاد خشونت، مانع برگزاری این انتخابات شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها