سرکوب آزادی بیان در ترکیه را به چالش بکشید

کد خبر: 483064

هم‌زمان با بازداشت تعداد بیشتری از نویسندگان در ترکیه، بیش از 20 نویسنده و استاد دانشگاه برجسته در طوماری خطاب به نخست‌وزیر انگلیس از وی خواستند از دولت آنکارا بخواهد تا به رویکردش درخصوص سرکوب آزادی بیان پایان دهد.

به گزارش "ایسنا"، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، امضا کنندگان این طومار از جمله تام استوپارد، علی اسمیت و مونیکا علی بخشی از یک کمپین تحت رهبری انجمن‌های نویسندگان هستند.
آن‌ها از دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس می‌خواهند تا در جریان سفر احمد داوود اوغلو، همتای ترکیه‌ای‌اش به لندن از وی بخواهد تا تضمین کند که دولتش براساس قوانین و مقررات ترکیه حول محور احترام به حق آزادی بیان عمل می‌کند.
در این طومار آمده است: در پنج ماه گذشته ارعاب، تهدید و حتی خشونت فیزیکی علیه روزنامه نگاران، نویسندگان و ناشران ترکیه‌ای به امری عادی تبدیل شده است.
از سوی دیگر همزمان با اختتامیه کنفرانس سفیران ترکیه در آنکارا و بازدید از کمپ پناهجویان پس از آن، وزیر خارجه ترکیه طی اظهاراتی بر تداوم عملیات ضد تروریسم در این کشور تاکید کرد.
به نوشته روزنامه حریت، مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پس از بازدید از کمپ پناهجویان طی کنفرانس خبری با اشاره به بازداشت 12 تن از دانشگاهیان دانشگاه کوجالی به اتهام توهین به ملت، دولت، پارلمان، جمهوری و قوه قضائیه ترکیه، به شدت از دانشگاهیان انتقاد و عنوان کرد، این افراد طومار اخیر را به این دلیل امضا کردند تا "روشنفکر" نام بگیرند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها