انتقاد تند اپوزیسیون ونزوئلا از مادورو

کد خبر: 482794

برای اولین بار رهبر اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون ونزوئلا در برنامه‌ زنده تلویزیونی رئیس‌جمهوری این کشور را به باد انتقاد گرفت. این سخنان در واکنش به انتشار آمار "فاجعه‌بار" نرخ تورم و اظهارات نیکولاس مادورو مطرح شد.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انری راموس، ‌رهبر حزب اپوزیسیون "کنگره" ونزوئلا در اقدامی بی‌سابقه نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را هدف انتقادهای مستقیم خود قرار داد. سخنان تلویزیونی وی در سراسر این کشور آمریکای جنوبی پخش شد. این اولین بار است که رهبر یک حزب اپوزیسیون این گونه به رسانه دسترسی پیدا می‌کند.
اپوزیسیون دولت ونزوئلا برای اولین بار پس از 17 سال توانست در انتخابات مجلس ملی این کشور پیروز شده و دولت سوسیالیست مادورو را به چالش بکشد.
ساعاتی پیش از سخنرانی انری راموس، بانک مرکزی ونزوئلا اطلاعات اقتصادی مهمی را منتشر کرد که نشان می‌داد نرخ تورم سه رقمی شده است! مادور این اطلاعات را "فاجعه‌بار" توصیف کرد و گفت که "حمله‌ای عظیم" به اقتصاد کشورش از سوی صاحبان صنایع و سایر دشمنان این دولت چپگرا صورت گرفته است.
رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در سخنرانی خود، مادورو را مسوول این فاجعه اقتصادی دانست. وی گفت: اگر نمی‌خواهید اینها را بشنوید، یا گوش‌هایتان را بگیرید و یا بروید.
مادورو در سخنان خود لحن سازش‌طلبانه‌ای گرفته و خواستار مذاکره شده بود اما با این حال به اپوزیسیون کشورش هشدار داد که ممکن است آنها به سرعت اعتماد مردم را از دست داده و در انتخابات آتی شکست بخورند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها