نیکلاس مادورو حالت فوق العاده اقتصادی اعلام کرد

کد خبر: 482749

رئیس جمهوری ونزوئلا همزمان با تلاش برای تعامل با ائتلاف اپوزیسون حاکم بر پارلمان دستور داد تا برای غلبه بر بحران اقتصادی به مدت دو ماه در تمامی کشور حالت فوق العاده اعلام شود.

مهر: به نقل از وال استریت ژورنال، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری چپ گرای ونزوئلا دیروز جمعه برای نخستین بار در پارلمان جدید این کشور که زمام آن بعد از ۱۷ سال به دست اپوزیسیون افتاده، سخنرانی کرد.
وی با اذعان به وخامت بحران اقتصادی حاکم بر کشور، از تمایل و آمادگی برای مذاکره با ائتلاف اپویزیسیون «اتحاد دموکراتیک» درباره همه موضوعات مورد اختلاف سخن گفت.
ساعاتی پیش از ایراد این سخنرانی، مادورو با صدور حکمی دستور داد تا در کشور برای مدت ۶۰ روز وضعیت فوق العاده اقتصادی اعلام شود.
اعلام این خبر دو روز پس از آن اتفاق افتاد که قیمت نفت با رسیدن به ۲۴ دلار به پایین ترین سطح خود در ۱۲ سال گذشته رسید. این در حالیست که بیش از ۹۶ درصد از بودجه ونزوئلا به درآمدهای نفتی وابسته است.
از سوی دیگر، دیروز جمعه، بانک مرکزی ونزوئلا برای نخستین بار در یک سال گذشته با انتشار آمار رسمی نرخ اُفت اقتصاد این کشور را ۷.۱ درصد و نرخ تورم سالانه را ۱۴۱.۵ درصد اعلام کرد.
مادورو در سخنرانی خود بر لزوم پایبندی به الگوهای سوسیالیسم برای رهایی از بحران اقتصادی تاکید کرد و هشدار داد که به اپوزیسیون اجازه تصویب قوانین خصوصی سازی را نخواهد داد.
علاوه بر این، وی در حکم اقتصادی خود بر لزوم افزایش تولید داخلی کالاهای اساسی و افزایش کنترل بر شبکه توزیع کالا تاکید کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها