مانور مادورو در بانک مرکزی

کد خبر: 479691

درحالیکه اپوزیسیون ونزوئلا کنترل مجمع عمومی این کشور را به دست گرفته، رییس جمهوری این کشور آمریکای جنوبی نیز در اقدامی انتخاب رییس بانک مرکزی را خود به عهده گرفت.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ قانونگذاران اپوزیسیون ونزوئلا با به دست گرفتن زمام امور مجمع عمومی در روز سه شنبه متعهد شدند تا در این کشور تغییرات اساسی انجام دهند.
درهمین حال، نیکلاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا نیز در اقدامی انتخاب رییس بانک مرکزی را شخصا بر عهده گرفت و به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تا از این بابت تضمین دهند که قانونگذاران اپوزیسیون مانع از ورود وی برای شرکت در جلسه روز سه شنبه در مجمع ملی نمی‌شوند.
تنش‌های سیاسی در ونزوئلا نگرانی‌ها بابت آغاز درگیری‌های مجدد در این کشور را افزایش داده است.
مادورو که قول داده تا برنامه‌های مربوط به رفاه اجتماعی را که در دوران هوگو چاوز، رییس جمهوری فقید ونزوئلا انجام می‌شد، ادامه دهد، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت:‌ در روز پنجم ژانویه که روز صلح است،‌ پارلمان کشور آغاز به کار کرد و نمایندگان برای خدمت به مردم وارد آن شدند.
وی روز سه شنبه حکمی را صادر کرد که براساس آن به خودش این اختیار را داد تا بجای پارلمان رییس بانک مرکزی ونزوئلا را تعیین کند؛ اقدامی که به عقیده برخی واکنشی نسبت به اقدامات اپوزیسیون در به دست گرفتن کنترل مجمع عمومی محسوب می‌شود.
مادورو همچنین قضات جدیدی را برای دادگاه عالی منصوب کرد که از آنها خواسته تا فعالیت سه تن از قانونگذاران اپوزیسیون را به اتهام تقلب انتخاباتی به حالت تعلیق درآورند و اگر این اتفاق بیفتد، اپوزیسیون اکثریت خود را در پارلمان از دست می‌دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها